handdator

Visa fullständig version : Maträtter!


Sushipinne
2011-01-24, 18:14
Tjenare. Jag ska börja deffa nu igen, sist gick jag ner 12kg på 6 veckor, med stenhård diet, inget godis eller något sånt trams, det jag käkade var köttfärs med tacokryddor, och drack mjölk eller ibland vatten, kanske en protteshake ibland.
Men nu ska jag börja deffa igen som jag sa. Och jag vill gärna ha lite bra tips på vad för Maträtter (t.ex. tacos) jag kan käka om ni har några goda idéer?

Kan ju säga att man tröttna rätt snabbt på köttfärs och proteinshake varje dag. Vill endast ha väldigt lågkolhydratsrätter! :)

daloatf
2011-01-24, 19:27
Kolla runt på forumet.

Annars 300g tonfisk, 250g lätt kesella + någon grönsak.

Lite torrt kanske men låg på kolhydrater och hög på protein. Bara tvinga i sig.

Ca 500kcal över 100g protein

Sushipinne
2011-01-24, 21:14
okok! :) Det låter gott, ska testa! :D

Eddie Vedder
2011-01-24, 21:20
http://www.lowcarbkost.com/low-carb-mat.php

daloatf
2011-01-24, 21:25
http://www.lowcarbkost.com/low-carb-mat.php

Du svarar i alla trådar du (nästan)

Och pluggar/kommer från en bra stad också!

Keep up the good work

LoveMachine
2011-01-25, 02:09
Tjenare. Jag ska börja deffa nu igen, sist gick jag ner 12kg på 6 veckor, med stenhård diet, inget godis eller något sånt trams, det jag käkade var köttfärs med tacokryddor, och drack mjölk eller ibland vatten, kanske en protteshake ibland.


Ska du äta köttfärs så strunta i tacokryddan. De två största ingredienserna i den brukar vara socker och salt + lite kryddor. Det är egentligen sjuk ovärt om man ser till kostnaden. Nu är det ingen enorma mängder socker men klart onödigt. Pröva att själv krydda med spiskummin, chili, paprika, vitlök, salt (buljongtärning) och peppar.

Denniss
2011-01-25, 11:28
Ska du äta köttfärs så strunta i tacokryddan. De två största ingredienserna i den brukar vara socker och salt + lite kryddor. Det är egentligen sjuk ovärt om man ser till kostnaden. Nu är det ingen enorma mängder socker men klart onödigt. Pröva att själv krydda med spiskummin, chili, paprika, vitlök, salt (buljongtärning) och peppar.

Time is money :cool:

Sushipinne
2011-01-25, 12:47
Ska du äta köttfärs så strunta i tacokryddan. De två största ingredienserna i den brukar vara socker och salt + lite kryddor. Det är egentligen sjuk ovärt om man ser till kostnaden. Nu är det ingen enorma mängder socker men klart onödigt. Pröva att själv krydda med spiskummin, chili, paprika, vitlök, salt (buljongtärning) och peppar.

okej! Det visste jag inte att det var massa socker i tacokrydda! :) Men tack för tipset!

Bamse79
2011-01-26, 12:39
Kolla runt på forumet.

Annars 300g tonfisk, 250g lätt kesella + någon grönsak.

Lite torrt kanske men låg på kolhydrater och hög på protein. Bara tvinga i sig.

Ca 500kcal över 100g protein

Bara tvinga i sig? Varför ska man äta äcklig mat för att man går på diet??

MrBoris
2011-01-26, 12:54
Bara tvinga i sig? Varför ska man äta äcklig mat för att man går på diet??

+1, man lär sig med tiden att gå ner på god mat om man är tillräckligt motiverad :) Men kan kanske vara ett bra första steg att göra det på (väldigt) kalorisnål mat tills man vet hur man gör