handdator

Visa fullständig version : CS-PlayZeek


mbruhn86
2011-01-24, 11:05
Vad tycker ni om PlayZeek.com (Spelarenarn)? Personligen så tycker jag att det är en mycket bra sida för lirare som vill få en mer "äkta" cs känsla och få prova på hur det känns att spela i lag och lira "riktiga" matcher, men vad tycker ni andra? finns det något som ni tycker är bättre? någon liknande sida? eller har ni helt enkelt inte provad sidan? OM ni inte har provat på att lira där så tycker jag att ni ska göra det!! :thumbup:

Sundqvist
2011-01-24, 11:14
Tycker själva sidan är bra uppbyggd men den kryllar av fuskare :), har spelat på rätt hög nivå för något år sen :)
Föredrar www.playnation.se --> inga public serverar, men 1on1,2on2,3on3,5on5 LADDERs som spelar 24/7, och då används EAC(Easyanticheat) betydligt bättre antifusk än VOIplay :)

AmericanDragon
2011-01-24, 12:53
har spelat på rätt hög nivå för något år sen

Alias?


TS: Varför inte bara spela en seriös cup om du vill känna dig som en "riktig spelare"?

forslund
2011-01-24, 13:11
Jag förstår inte hur CS fortfarande lever kvar. Det har ju inte kommit en ny karta på år och dagar, om man bortser från någon enstaka turnering som försöker föra in någon karta som alltid rinner ut i sanden.
Samma visa hela tiden. Alltid ett lag som dominerar de flesta turneringarna och många fler som kan, vid en bra dag, besegra dem. Det händer ju ingenting nytt.

Dagarna då gamers.nu var riktigt bra var det kul med CS. Spelade ett par games för första gången på minst ett år för någon vecka sedan och jag tröttnade efter en match.
Visst var det kul back in the days. Då spelade jag t o m i Englands högsta liga, och placerade oss bra. Inte för att UK någonsin varit särskilt skarpa, men ändå. :D

AmericanDragon
2011-01-24, 13:41
text


EM-finalen igår mellan svenska fnatic och danska mtw hade 30k+ spectators på streamen så visst finns det intresse. Det går väl att jämnföra lite med SC som också spelats genom alla år, fram tills nu när SC2 kom. Det är bara nånting med vissa spel som på något sätt är så kompletta spel att tävla i, så att folk fortfarande vill spela.

MrBoris
2011-01-24, 13:44
Jag som typ slutade spela 2003, är det lika många som spelar CS idag eller har det sjunkit rejält? Och prispengarna, är de mindre eller större idag i de största turneringarna? Någon som vill vara snäll o informera? inte orkat ta reda på det själv :)

isterbuk
2011-01-24, 14:48
Spelat till och från sen 2002 när jag själv fick en duglig dator, innan dess provspelade man när man var hos kusinen, tidiga betor. Nu var det några år sen sist, men var sjukt dedikerad till spelet förr och hade riktigt roligt. Spelade CB ladder och R60 ligan/laddern oftast. Sen surfade man snabbt in på playpark och faxzup och letade cuper om man inte fick någon fin invite. Gyllene dagar, inte ett bekymmer :D

forslund
2011-01-24, 15:13
EM-finalen igår mellan svenska fnatic och danska mtw hade 30k+ spectators på streamen så visst finns det intresse. Det går väl att jämnföra lite med SC som också spelats genom alla år, fram tills nu när SC2 kom. Det är bara nånting med vissa spel som på något sätt är så kompletta spel att tävla i, så att folk fortfarande vill spela.

Jo, jag förstår att folk vill tävla i bra spel. CS är ett bra spel, men jag är förvånad över att det inte kommit något bättre/lika bra på alla dessa år.


Spelat till och från sen 2002 när jag själv fick en duglig dator, innan dess provspelade man när man var hos kusinen, tidiga betor. Nu var det några år sen sist, men var sjukt dedikerad till spelet förr och hade riktigt roligt. Spelade CB ladder och R60 ligan/laddern oftast. Sen surfade man snabbt in på playpark och faxzup och letade cuper om man inte fick någon fin invite. Gyllene dagar, inte ett bekymmer :D

Those were the days... :)

MrBoris
2011-01-24, 15:14
Jag som typ slutade spela 2003, är det lika många som spelar CS idag eller har det sjunkit rejält? Och prispengarna, är de mindre eller större idag i de största turneringarna? Någon som vill vara snäll o informera? inte orkat ta reda på det själv :)
Ingen som vet skillnaden idag mot 2003? Tror det var upp mot en miljon kr man kunde vinna i största tävlingarna då, och dela på 5personer. Hur ser det ut idag? Samt är intresset lika stort eller har WoW tagit över totalt?

tossefar
2011-01-24, 17:01
Ingen som vet skillnaden idag mot 2003? Tror det var upp mot en miljon kr man kunde vinna i största tävlingarna då, och dela på 5personer. Hur ser det ut idag? Samt är intresset lika stort eller har WoW tagit över totalt?

Miljonen har vi aldrig varit uppe i. CPL i dess glansdagar delade ut 60k USD som mest vad jag minns. Generellt sett är det mindre prispeng per tävling, men beydligt fler tävlingar.

edit: wow tävlar man knappt i.

mbruhn86
2011-01-24, 19:50
Ingen som vet skillnaden idag mot 2003? Tror det var upp mot en miljon kr man kunde vinna i största tävlingarna då, och dela på 5personer. Hur ser det ut idag? Samt är intresset lika stort eller har WoW tagit över totalt?

Sista filmen jag såg på youtube var det CPL Winter med 100.000 USD i potten så det är samma summor vi pratar om, idag finns det så många bra lag att dom kan leva på att lira CS. Alla dom stora lagen har sina egna manegers, träningar, tränare och så vidare som alla andra lag i alla andra stora sporter, så ja det finns mycket pengar att hämta ;)

Herr Oberst
2011-01-24, 20:09
Köpte mig faktiskt ett nytt konto i förrgår. Men efter att varit borta i 6-7 år så insåg man att man tappat en hel del.

smalis
2011-01-24, 21:11
Playzeek/spelarenan kan vara ett bra tidsfördriv när man har tråkigt helt klart, dock är det inte så kul att sitta och nöta det då det är ganska mycket fuskare och dryga människor.

Sen att admins tror att deras anti-fusk är 100% säkert gör inte saken bättre. :(

mbruhn86
2011-01-25, 02:05
Köpte mig faktiskt ett nytt konto i förrgår. Men efter att varit borta i 6-7 år så insåg man att man tappat en hel del.

Jag gjorde samma sak! Började lira på spelarenan när den kom upp men sen la jag av och tog upp det för en vecka sen! Och dra åt helvete vad tiden gör mycket :P

mbruhn86
2011-01-25, 02:06
Playzeek/spelarenan kan vara ett bra tidsfördriv när man har tråkigt helt klart, dock är det inte så kul att sitta och nöta det då det är ganska mycket fuskare och dryga människor.

Sen att admins tror att deras anti-fusk är 100% säkert gör inte saken bättre. :(

Ja det är faktiskt ganska drygt men när man väll kommer på någon så kan admin vara ganska bra nu för tiden och banna, hände senast för en timme sen :P

mbruhn86
2011-01-25, 02:07
Alias?


TS: Varför inte bara spela en seriös cup om du vill känna dig som en "riktig spelare"?

Svårt som fan att få med sig bra folk efter ett så långt uppehåll! Man vill ju gärna komma in i det igen först ;)

AmericanDragon
2011-01-25, 13:42
Jag som typ slutade spela 2003, är det lika många som spelar CS idag eller har det sjunkit rejält? Och prispengarna, är de mindre eller större idag i de största turneringarna? Någon som vill vara snäll o informera? inte orkat ta reda på det själv :)


Antalet "stora" turneringar är betydligt mer idag än 2003. På den tiden var det nästan bara CPL som va något att ha. Under åren har många turneringar med fina prispengar kommit och gått, t ex WCG, WEG, ESWC, Arbalet, CGS (fast det var source iofs), Dreamhacks turneringar har mer prispengar idag än 2003. Men största potten var nog som redans sagt i CPL nångång runt 2003.

Lite off-topic: Inte bara i CS men jag vet att i Painkiller som är ett 1on1 spel, så var det final (detta var CPL 2005. Finalen sändes på MTV) mellan den holländska spelaren VoO och Amerikanska Fatal1ty med 1.000.000 USD i sammanlagda prispengar (vet ej om detta gällde sammanlagda priser för bara det spelet, eller hela CPL i sig som hade t ex CS och lite andra spel).

Svårt som fan att få med sig bra folk efter ett så långt uppehåll! Man vill ju gärna komma in i det igen först ;)


Okej men - Alias, frågade jag också.

eiri
2011-01-25, 13:52
Na´Vi scored $220,000 in 2010.

Det är betydligt fler turneringar nu än förut, men pris pengarna är lägre.

http://www.hltv.org/news/5785-navi-scored-220000-in-2010

AmericanDragon
2011-01-25, 18:34
Ukrainska Na´Vi hade ett bra år 2010 absolut. Allt som allt dock under alla dessa år med cs så är det fnatic (som använder sig av svenskt lag i cs) som dragit in mest pengar.

Sundqvist
2011-01-25, 20:33
Alias?


TS: Varför inte bara spela en seriös cup om du vill känna dig som en "riktig spelare"?

Radical

Sundqvist
2011-01-25, 20:33
Jag förstår inte hur CS fortfarande lever kvar. Det har ju inte kommit en ny karta på år och dagar, om man bortser från någon enstaka turnering som försöker föra in någon karta som alltid rinner ut i sanden.
Samma visa hela tiden. Alltid ett lag som dominerar de flesta turneringarna och många fler som kan, vid en bra dag, besegra dem. Det händer ju ingenting nytt.

Dagarna då gamers.nu var riktigt bra var det kul med CS. Spelade ett par games för första gången på minst ett år för någon vecka sedan och jag tröttnade efter en match.
Visst var det kul back in the days. Då spelade jag t o m i Englands högsta liga, och placerade oss bra. Inte för att UK någonsin varit särskilt skarpa, men ändå. :D

De_hell de_mirage, är de nysläppta banorna =)

Sundqvist
2011-01-25, 20:36
Upcoming player är fan Xizt, och fnatic kommer dominera iår! storskrällde på IEM. Xizt är garanterat nya Get_right.. De som är insatta förstår! =)

mbruhn86
2011-01-25, 20:56
Antalet "stora" turneringar är betydligt mer idag än 2003. På den tiden var det nästan bara CPL som va något att ha. Under åren har många turneringar med fina prispengar kommit och gått, t ex WCG, WEG, ESWC, Arbalet, CGS (fast det var source iofs), Dreamhacks turneringar har mer prispengar idag än 2003. Men största potten var nog som redans sagt i CPL nångång runt 2003.

Lite off-topic: Inte bara i CS men jag vet att i Painkiller som är ett 1on1 spel, så var det final (detta var CPL 2005. Finalen sändes på MTV) mellan den holländska spelaren VoO och Amerikanska Fatal1ty med 1.000.000 USD i sammanlagda prispengar (vet ej om detta gällde sammanlagda priser för bara det spelet, eller hela CPL i sig som hade t ex CS och lite andra spel).




Okej men - Alias, frågade jag också.

Slet3n på spelarenan går sådär bra nu men börjar komma upp igen >.<

mbruhn86
2011-01-25, 20:58
Upcoming player är fan Xizt, och fnatic kommer dominera iår! storskrällde på IEM. Xizt är garanterat nya Get_right.. De som är insatta förstår! =)

Helt klart är FNATIC ett favoritlag! Drog in över en mille 2010 och spelar helt sjukt bra! Försöker hitta matcher som dom spelar på hlvt.org men det är svårt :P

agazza
2011-01-25, 21:30
Playnation är en gammal klasskompis sida!! JAG KÖRDE ÖVER LASSIE!

isterbuk
2011-01-25, 22:48
Glös nys på intervjun med Emil och Tommy på Fregabajt, blev lite nostalgisk :)

Jag hoppas och tror att SK kommer bli vassare med tiden bara de håller ihop sjuka individuella spelare. Kul att fnatic tog hem IEM bådar gott!
Får inte glömma bort Lions heller dom kan nog hålla sig top 10 i världen.

Sundqvist
2011-01-25, 22:51
Glös nys på intervjun med Emil och Tommy på Fregabajt, blev lite nostalgisk :)

Jag hoppas och tror att SK kommer bli vassare med tiden bara de håller ihop sjuka individuella spelare. Kul att fnatic tog hem IEM bådar gott!
Får inte glömma bort Lions heller dom kan nog hålla sig top 10 i världen.

jo, de är sant LIONS visade verkligen att de förtjänar att spela bland dessa lag!

AmericanDragon
2011-01-26, 12:54
Radical

Vilka lag har du spelat i? :)


Håller med ang Xizt. Storspelade hela turneringen och kommer nog glänsa ännu mer under året.

AmericanDragon
2011-01-26, 21:46
Helt klart är FNATIC ett favoritlag! Drog in över en mille 2010 och spelar helt sjukt bra! Försöker hitta matcher som dom spelar på hlvt.org men det är svårt :P

Det finns in-eye demos att ladda hem om du reggar dig på deras hemsida. IMO är in-eye mycket mer givande än hltv-demos.

JJOHANSSON
2011-01-27, 22:20
Nån som har en aning om hur det går för playstar med eacarenan?