handdator

Visa fullständig version : Cristiano Ronaldo + Fotboll + Gym + Mat = ?


Highway2Hell
2011-01-24, 03:14
Fotbollspelare kör mycket styrketräning och använder oftast tunga vikter när de gymmar. Tunga vikter innebär även muskelökning? (om jag nu inte har fel.)
Och av det jag sett här på forumet så menar folk att man ska äta mycket, även sånt som godis, cola, mycket smör etc etc...
Men det medför ju även att man får massa fett runt magen osv..
Hur kommer det sig att det inte är så på Christiano Ronaldo? Hans kropp ser rätt bra ut och det är ungefär så jag vill att det ska se ut även hos mig.
http://www.gay2shareworld.com/wp-content/uploads/2010/06/cristiano.jpg

En extra fråga vid sidan så slipper jag starta en till tråd.
Vad händer om jag tränar hårt men skippar maten, alternativt äter ganska lite?

Ser fram emot era svar.

openside
2011-01-24, 07:07
Jag gill sidorna du är inne för att leta homoerotiska bilder på spinkigakillar

Apjavel
2011-01-24, 09:22
Fotbollspelare kör mycket styrketräning och använder oftast tunga vikter när de gymmar. Tunga vikter innebär även muskelökning? (om jag nu inte har fel.)
Och av det jag sett här på forumet så menar folk att man ska äta mycket, även sånt som godis, cola, mycket smör etc etc...
Men det medför ju även att man får massa fett runt magen osv..
Hur kommer det sig att det inte är så på Christiano Ronaldo? Hans kropp ser rätt bra ut och det är ungefär så jag vill att det ska se ut även hos mig.
http://www.gay2shareworld.com/wp-content/uploads/2010/06/cristiano.jpg

En extra fråga vid sidan så slipper jag starta en till tråd.
Vad händer om jag tränar hårt men skippar maten, alternativt äter ganska lite?

Ser fram emot era svar.

Är det verkligen så? Har inte sett många fotbollsspelare som har muskler mer än på benen vilket de får oavsett tung styrketräning.

Mineur
2011-01-24, 09:44
Jag gill sidorna du är inne för att leta homoerotiska bilder på spinkigakillar

do not want :laugh:

EkarN
2011-01-24, 10:01
Tvivlar på att Christiano Ronaldo tränar så värst jättemycket tung styrketräning, och att han kör socker och smör-diet:D

Vidare så är det väl ett bra koncept för att slita ut sig genom att träna hårt och inte äta.

Edit: Lol hemsidan:D

kajjm
2011-01-24, 10:09
För det första är C.ronaldo en av de mest väldtärnade fotbollsspelarna..

för det andra, är han inte vidare STOR.

Självfallet är han väldigt vältränad, han tränar på högsta elitnivån, men sen är han även väldigt mån om sitt kroppsliga utseenda och är därför en hel del mkt biffigare än 'avrage fotbollsproffs'


Han tränar nog en väldigt mkt gym för sitt egna del också, mer än den vanlige fotbollsspelaren.


Sen ska du gärna tänka på hur mycket han springer i veckan (bränner allt som kallas fett), han har som sagt som heltidsjobb att alltid vara i absolut elitform..

The Truth
2011-01-24, 12:39
Fotbollspelare kör mycket styrketräning och använder oftast tunga vikter när de gymmar. Tunga vikter innebär även muskelökning? (om jag nu inte har fel.)
Och av det jag sett här på forumet så menar folk att man ska äta mycket, även sånt som godis, cola, mycket smör etc etc...
Men det medför ju även att man får massa fett runt magen osv..
Hur kommer det sig att det inte är så på Christiano Ronaldo? Hans kropp ser rätt bra ut och det är ungefär så jag vill att det ska se ut även hos mig.
http://www.gay2shareworld.com/wp-content/uploads/2010/06/cristiano.jpg

En extra fråga vid sidan så slipper jag starta en till tråd.
Vad händer om jag tränar hårt men skippar maten, alternativt äter ganska lite?

Ser fram emot era svar.Du har inte mycket kunskap om träning och kost. Visserligen inte många andra heller på detta forum, men ändå. Jag ska försöka att ge dig lite högre förståelse för hur saker och ting funkar. Läs dessa punkter noga nu.

*Regelbunden styrketräning ökar sakta men säkert din partitionering mellan muskler och fett, per kroppsvikt, jämfört med att inte träna regelbunden styrketräning.

*Christiano Ronaldo är snygg och har bra gener, bättre än minst 95% av befolkningen. Hans ansikte, hans anatomi och muskelfästen sitter inte som alla andra människor. Vilket betyder, att ifall man skaffar hans muskel- och fettprocent så kommer man fortfarande inte se ut precis som honom.

*Christiano Ronaldo blir ofta överskattad pga att han är känd och framgångsrik. Eftersom han är känd och framgångsrik så blir han mer attraktiv.

*Christiano Ronaldo blir ofta underskattad på träningsforum eftersom att dessa personer ofta är avundsjuka på honom.

*Christiano Ronaldo har låg fettprocent, något inte fetton har. Många fetton på detta forum tror att de skulle vara större än kändisarna ifall de deffade, men de överskattar ofta sig själva och propagerar emot den kände, mest pga avundsjuka. Ibland är fettona bättre, såklart, men då har de ofta en dålig attityd mot kändisen ändå och försöker få andra människor att endast bry sig om muskelmassa, och skratta åt den med mindre, då detta är det enda dessa personer kan klå kändisen på.

*Om ditt mål är att muskulärt och "fettuärt" bli som Ronaldo, så kan du antingen först deffa ner dig till samma fettprocent, och sedan sakta men säkert gå upp i vikt tills du blir lika stor som honom, eller tvärt om genom att först bulka upp dig så att du får lika mycket muskler som honom, och sedan sakta men säkert få bort fettet.

*Att börja träna fotboll som en tok kommer inte att öka din muskelmassa eller att sänka din fettprocent, per kroppsvikt. (Däremot kanske det kan bränna kcal och därmed kvantitativt hjälpa en viktnedgång.)

*Att köra många reps och idrotter som simning eller kanot kommer inte att ge dig längre slankare muskler. Det är tunga vikter som fungerar bäst, även om personer som kör med tunga vikter ofta ses som fula, korta och tjocka/monstruösa av vanliga människor. Det är inte träningen i sig som har gjort dessa herrar till vad de är, det är deras gener. Muskler kan bara bli större eller mindre, inte längre eller kortare, av träning.

*Mycket protein ökar förmodligen också din partitionering mellan muskler och fett, per kroppsvikt.

*Fibrer och protein mättar mycket per kalori, och gör därför att du kvantitativt lättare går ner i vikt.

limenka
2011-01-24, 12:43
Du har inte mycket kunskap om träning och kost. Visserligen inte många andra heller på detta forum, men ändå. Jag ska försöka att ge dig lite högre förståelse för hur saker och ting funkar. Läs dessa punkter noga nu.
.

Asså va fan?

The Truth
2011-01-24, 12:44
Asså va fan?Klart mindre än 20% av forumet är inte många.

Jag läser varje dag på forumet folk som tror att konditionsträning ger lägre fettprocent per kroppsvikt och att styrketräning av sig självt ökar kroppsvikten. Majoriteten av forumet lever på stora myter.

limenka
2011-01-24, 12:47
Klart mindre än 20% av forumet är inte många.

Jag läser varje dag på forumet folk som tror att konditionsträning ger lägre fettprocent per kroppsvikt och att styrketräning av sig självt ökar kroppsvikten. Majoriteten av forumet lever på stora myter.

Du påstår att du och dina "klienter" blir övertränade av bänkpress för ni har långa armar. Vilken procentdel hamnar ni i?

The Truth
2011-01-24, 12:50
Du påstår att du och dina "klienter" blir övertränade av bänkpress för ni har långa armar. Vilken procentdel hamnar ni i?Mycket tyder på att personer med långa armar inte bör köra lika mycket volym i bänkövningar än vad personer med korta armar bör göra.

Och övertränad betyder att man tränar mer än vad som är optimalt, inte något annat.

Hejnomax
2011-01-24, 13:01
Detta måste vara en trolltråd, den är så fulländad på något sätt

Dennis93
2011-01-24, 13:46
Detta måste vara en trolltråd, den är så fulländad på något sätt

+1 Haha, gillar The Truth's självgoda attityd :laugh:

snatch914
2011-01-24, 13:48
Cristiano Ronaldo är en räka.

Danne2k
2011-01-24, 14:38
Christiano Ronaldo har låg fettprocent, något inte fetton har. Många fetton på detta forum tror att de skulle vara större än kändisarna ifall de deffade, men de överskattar ofta sig själva och propagerar emot den kände, mest pga avundsjuka. Ibland är fettona bättre, såklart.


Härlig attityd :laugh:

Du verkar ju älska detta forum i varje fall :thumbup:

collieweed
2011-01-24, 14:50
Om han är stor eller liten är ju relativt. Men han är 185 cm och 78 kg tung (om det stämmer) har säkert en ganska låg fettprocent.

Highway2Hell
2011-01-24, 14:52
Bilden tog jag via google images. Jag har inget med själva länken att göra :D

collieweed
2011-01-24, 16:23
[QUOTE=Highway2Hell;4823380]Bilden tog jag via google images. Jag har inget med själva länken att göra :D[/QUOT

behöver inte försvara dig, varifrån du fått bilden spelar ingen boll, att folk ens orkar kommentera det gör mig bara trött... Män som tittar på andra män är ett vanligt faktum på de flesta gym o även här på Kolo. Tror många inklusive mig själv har kollat in tex dagsformstråden på lättklädda män pga fysik o inte sexuell läggning.

Finns det något mer homoerotiskt än svettiga män som står och lyfter vikter och drar i maskiner i ett rum fullt med andra män och speglar så man kan se från alla vinklar?

Rent spontant så kommer jag att tänka på så kallade darkrooms på klubbarn i Berlin men annars vet jag inte.

Lance Uppercut
2011-01-24, 17:46
[QUOTE=colliweed;4823380]

behöver inte försvara dig, varifrån du fått bilden spelar ingen boll, att folk ens orkar kommentera det gör mig bara trött... Män som tittar på andra män är ett vanligt faktum på de flesta gym o även här på Kolo. Tror många inklusive mig själv har kollat in tex dagsformstråden på lättklädda män pga fysik o inte sexuell läggning.

Finns det något mer homoerotiskt än svettiga män som står och lyfter vikter och drar i maskiner i ett rum fullt med andra män och speglar så man kan se från alla vinklar?

Rent spontant så kommer jag att tänka på så kallade darkrooms på klubbarn i Berlin men annars vet jag inte.

Haha så sant. Detta forum är nog faktiskt lika bögigt som adressen för bilden.

Wig
2011-01-24, 17:51
Du har inte mycket kunskap om träning och kost. Visserligen inte många andra heller på detta forum, men ändå. Jag ska försöka att ge dig lite högre förståelse för hur saker och ting funkar. Läs dessa punkter noga nu.

*Regelbunden styrketräning ökar sakta men säkert din partitionering mellan muskler och fett, per kroppsvikt, jämfört med att inte träna regelbunden styrketräning.

*Christiano Ronaldo är snygg och har bra gener, bättre än minst 95% av befolkningen. Hans ansikte, hans anatomi och muskelfästen sitter inte som alla andra människor. Vilket betyder, att ifall man skaffar hans muskel- och fettprocent så kommer man fortfarande inte se ut precis som honom.

*Christiano Ronaldo blir ofta överskattad pga att han är känd och framgångsrik. Eftersom han är känd och framgångsrik så blir han mer attraktiv.

*Christiano Ronaldo blir ofta underskattad på träningsforum eftersom att dessa personer ofta är avundsjuka på honom.

*Christiano Ronaldo har låg fettprocent, något inte fetton har. Många fetton på detta forum tror att de skulle vara större än kändisarna ifall de deffade, men de överskattar ofta sig själva och propagerar emot den kände, mest pga avundsjuka. Ibland är fettona bättre, såklart, men då har de ofta en dålig attityd mot kändisen ändå och försöker få andra människor att endast bry sig om muskelmassa, och skratta åt den med mindre, då detta är det enda dessa personer kan klå kändisen på.

*Om ditt mål är att muskulärt och "fettuärt" bli som Ronaldo, så kan du antingen först deffa ner dig till samma fettprocent, och sedan sakta men säkert gå upp i vikt tills du blir lika stor som honom, eller tvärt om genom att först bulka upp dig så att du får lika mycket muskler som honom, och sedan sakta men säkert få bort fettet.

*Att börja träna fotboll som en tok kommer inte att öka din muskelmassa eller att sänka din fettprocent, per kroppsvikt. (Däremot kanske det kan bränna kcal och därmed kvantitativt hjälpa en viktnedgång.)

*Att köra många reps och idrotter som simning eller kanot kommer inte att ge dig längre slankare muskler. Det är tunga vikter som fungerar bäst, även om personer som kör med tunga vikter ofta ses som fula, korta och tjocka/monstruösa av vanliga människor. Det är inte träningen i sig som har gjort dessa herrar till vad de är, det är deras gener. Muskler kan bara bli större eller mindre, inte längre eller kortare, av träning.

*Mycket protein ökar förmodligen också din partitionering mellan muskler och fett, per kroppsvikt.

*Fibrer och protein mättar mycket per kalori, och gör därför att du kvantitativt lättare går ner i vikt.

Sant som du säger... Du passar att ha det namnet du har.... The Truth

hilfebre
2011-01-24, 17:56
Bildlänken made my day :D

filmjölk
2011-01-24, 18:10
Ronaldo har stora muskler, du kan få lika stora muskler och komma i samma form utan att spela fotboll, äta smör, eller vara ett avundsjukt fetto. Mixar lite i din och the Truths post där jag vet, men jag tror ni är en och samma användare.

Styrketräna hårt och ofta, progressivt med ett vettigt upplägg. Skär ner på konsumtionen av gayporr, ät mycket mat (bra mat, riktig mat, kött, fisk, fågel, ägg, pasta, bröd, potatis, ris, havre, mjölk etc) och ge det tid så kommer du också ha en juste fysik om ett halvt decennium eller så.

manekin
2011-01-25, 08:44
Highway2Hell = The Truth ....?

Gorilla
2011-01-25, 09:34
Klart mindre än 20% av forumet är inte många.

Jag läser varje dag på forumet folk som tror att konditionsträning ger lägre fettprocent per kroppsvikt och att styrketräning av sig självt ökar kroppsvikten. Majoriteten av forumet lever på stora myter.
Du ska nog inte dra några stora växlar på din egen kunskap. De inlägg man läser av dig brukar jag avfärda som odugliga rätt fort och inte lägga någon vikt vid.

Sen att det du skriver i ditt långa inlägg ovan är självklarheter för varje person som inte sovit sig igenom idrotten på gymnasiet är en annan sak. Men tack för att du skrev det, verkligen, tack.

Sen för att svara lite på TS frågor: Det är ingen bra idé att träna hårt men skippa maten. Det är heller ingen bra diet att käka en socker och smör diet. Ett kaloriöverskott lägger sig inte nödvändigtvis på magen, även om det tydligen finns bevis som talar för en ojämn fettinlagring i vissa specialfall.