handdator

Visa fullständig version : Bästa kosttilskottet för mig!


alekz
2011-01-23, 19:22
Tjena, ny medlem här så ni kan ha överseende gärna om jag ställer frågor som redan har blivit ställda tack!

Nu till saken, jag behöver köpa kosttillskott då jag gymmat, hade tidigare gainer från star nutrition från ************* men tyckte det gav väldigt lite effekt för mig (märkte knappt någon skillnad). Jag har gymmat i 1 år nu och jag gör det för att bygga muskler men också hålla formen, dessutom vill jag gärna gå upp i vikt i samma veva. Jag är 182 och väger endast 63kg är alltså smal uppbyggd från start. Vilket kostillskott skulle ni rekommendera till mig som smakar gott och är billigt eller prisvärt iaf och som passar in på mig. Jag äter normal kost. Hur viktigt är protein för mig och mina muskler? Också är det bäst med gainer eller proteinpulver? *jorgen*
Länka gärna produkter ni rekommenderar till mig jag vet att många utav er kan mycket om det här!

tack för alla svar!

Erkserks
2011-01-23, 20:01
Nästan alla kosttillskott har inga märkbara effekter.

Du kan köpa ett vassleprotein för att få upp ditt proteinintag. Detta är inget som behövs, om du hellre vill så kan du bara försöka få i dig lite mer protein i kosten.

Kreatin är ett billigt tillskott som har bevisad effekt. Köp det billigaste kreatinet. Du kan läsa om kreatin i den stora kreatintråden här på forumet, du får söka själv.

Många tar EAA (Essential Amino Acids) direkt efter träningen. Detta stimulerar proteinsyntesen (muskelbyggningen) och är relativt billigt. Vilken smak/ märke som passar just dig får du pröva dig fram till, men köp något av de billigare märkena.

Om du vill gå upp i vikt så kommer inte kosttillskott påverka speciellt mycket. Det du behöver göra är att få i dig mer kalorier varje dag. Detta görs framförallt genom kosten. Att få i sig mycket av kalorierna genom tillskott är inte att rekommendera.

alekz
2011-01-23, 20:28
tack så mycket för grymt svar, känns som man rett ut begreppen lite!