handdator

Visa fullständig version : knöl på bicepsfästet vid armbågen


Jägermeister
2011-01-23, 11:16
Kön: Man

Ålder: 24

Längd och vikt. 182 cm 79 kg

Smärtbeskrivning: En liten "knöl" som gör ont när man trycker på den vid biceps infästning vid armbågen. Kan flexa och spänna biceps utan problem i hela rörelsebanan ända tills underarmen nuddar överarmen då de trycker mot denna knölen. Verkar inte ha några problem att lyfta saker med armen.

Vad och hur mycket tränar du?
Tränar MMA och gym, men har nu ett par veckor inte gymmat så mycket. Så häromdagen tänkte jag ta igen lite och körde ett eg. ganska lätt pass men omfattande pass med 3x10 i Knäböj, Marklyft, Bänkpress och Chins. Kan tänka mig att det var marklyften som gjorde det. Men kände absolut inget då efter passet utan det är nu på morgonen när jag råkade klämma lite på armen som jag kände smärtan.

Inte tagit några tabletter eller liknande.

Övriga/tidigare sjukdomar eller besvär: Aldrig haft besvär med armen tidigare. Kan tänka mig att jag ev. har stressat armen genom att träna armlås (armbar).

Ego
2011-01-23, 18:24
Är den mjuk eller hård? Kan du flytta på den?

Generellt, om man har en knöl och den gör ont så skall man pronto till läkaren för en undersökning.

Jägermeister
2011-01-23, 22:14
den är hård och går inte att flytta på. det känns som om den sitter på biceps brachiis sena vid armbågen.

Ego
2011-01-25, 09:45
Boka tid hos läkare om du fortfarande inte gjort det, det är inget konstverk att identifiera de olika knölarna i person och du slipper stressa och googla sönder dig.

Det kan vara disorganisering i senan och fettknöl (vissa är hårda och lite ömma, jag har en sådan), men det är osmart att ta risker.