handdator

Visa fullständig version : Hjälp med schema, någon?


Putte930722
2011-01-22, 14:57
Hej allihopa! Jag har försökt att sätta ihop ett träningsschema, ville egentligen se om någon mer erfaren än mig tycker att det ser okej ut? Så att det inte är helt fel ;) Jag har lite erfarenhet inom träning, åtta år inom brottning men inte så mycket inom gym.. Men någon som skulle kunna säga om det är något som är helt tokigt om borde bytas ut etc? Är tacksam för all hjälp! :)

Dag ett:

Bröst;
Sned bänkpress med skivstång alt. hantlar: 3x10
Sneda hantelflys: 3x10
Hantelbänkpress alt. med skivstång: 3x10
Hantelflys: 3x10

Rygg;
Övre ryggen;
Latsdrag (framför): 2x10
Sittande kabelrodd: 3x10
Latsdrag med V-handtag: 2x10
Hypersträck: 3x10

Ben;
Framsida;
Benpress: 3x10
Knäböj i smithmaskin: 3x10
Benpress (ben högt upp på plattan): 3x10
Sittandes vadpress: 3x20
Stående vadpress: 3x10

Mage;
Övre magen;
Crunches i kabelmaskin: 3x12
Sneda crunches: 3x10
Crunches: 3x10

Dag två:

Armar;
Biceps:
Rak skivstångscurl: 3x10
Växlande hantelcurl: 3x10
Hammercurl: 3x10
Bänkpress med smal fattning: 3x10
Kabel Pushdowns: 3x12
Handledscurl med skivstång: 3x6
Handledscurl med hantlar: 3x6

Axlar;
Stående hantellyft framifrån: 3x10
Stående framåtböjda hantellyft: 3x10
Sittande axelpress: 3x10
Stående hantellyft åt sidan: 3x10
Stående hantelpress: 3x10
Stående militärpress: 3x10

Vader;
Sittandes vadpress: 3x20
Stående vadpress: 3x10

Mage;
Övre magen;
Crunches i kabelmaskin: 3x12
Sneda crunches: 3x10
Crunches: 3x10

Detta är allt jag har! Eller jag har ett konditionspass också, men det är jag väldigt säker på själv så.. ;) Jag vet att det kan vara lite mycket, men jag brukar orka mycket och köra på riktigt tungt! :hbang: Haha, men är tacksam för all kritik etc :)!

SiSenior
2011-01-22, 15:04
Långa pass kommer de att bli precis som du säger. Kvalité före kvantitet. Jag hade minskat antalet övningar för att kunna köra tyngre och högre intensitet när jag väl håller på. Lätt att tappa fokus om passen blir alldeles för långa.

P.S: Sen splittar du lite konstigt också.

Putte930722
2011-01-22, 15:06
Aha okej, är inte så erfaren när det gäller "splittar", vad är det? ^^ Jag försökte att träna olika delar av respektive armar, ben osv. Jag får nog finslipa lite till och minska antalet övningar för att kunna göra precis som du säger, köra tryngre och ha högre intensitet!

lurre86
2011-01-22, 15:07
Hej!

Jag är inte så kunnig inom området är väldigt nu.. Men det jag är kunnig på är att vara nybörjare. Har själv frågar runt nåt fruktansvärt mkt. Titta på vilka trådar jag skapat så kan du få mkt info vi dom. Har fått mkt tips där.

Men om jag ska lyssna på vad jag fått lära mig så gissar jag på att folk kommer ge dig dessa svar:

Mer basövningar
För många övningar per pass. På dag 2 har du 20 övningar. och alla är x3. kommer bli långa pass.
Sen kommer du säkert få höra att ta bort sittande vadpress och kör stående.

Sen säkert en hel del annat..

=) Mig ska du kanske inte lyssna på men ingen annan hade svarat så... =)

Putte930722
2011-01-22, 15:09
Hej hej! Okej, det gör inte så mycket att köra långa pass för mig om jag styrketränar två ggr i veckan och kör kondition en gång, men jag tar till mig det du säger! Jag får som sagt finslipa på det, ta bort lite övningar och sånt :) Tack för ditt råd!

SiSenior
2011-01-22, 15:18
Med splitt menas hur många dagar du delar upp din kropp på. Du använder dig alltså av en 2-splitt. Men tränar du så sällan som bara två gånger i veckan är det inte lika viktigt att "splitta" klokt. Musklerna kommer få vila tillräckligt ändå.

Putte930722
2011-01-22, 20:52
Aha okej! Jag har ett begränsat hemmagym, så ska lägga in ett pass hemma också! Har inte kommit så långt än dock :) Tack för infon angående splitt också :)