handdator

Visa fullständig version : Hundbajs & hot


Sparven från Minsk
2011-01-21, 11:16
Var just ute och rastade min lilla jycke. På en gräsplätt inte långt ifrån vår lägenhet gör han sina behov.
Har såklart glömt påse hemma och hoppas ingen ser, planerar på att vandra en bitlängre ned på gatan där det brukar hänga gratis bajspåsar och ta en sån och vända om och plocka upp.

Precis när vovven är klar öppnas ett fönster och en fet man hänger ut och skriker efter mig "hey, ta upp bajset" Jag vinkar åt honom och börjar gå längs med gatan, inser att det inte är någon ide att börja skrika tillbaka att jag saknar påse och är på väg att hämta en. Han skriker högre och börjar ropa att jag är en idiot med mera.
Halvvägs till vårtmål hör jag samma röst igen, han har fått på sig jackan och kommer lunkande efter oss och skriker att jag ska stanna. Stannar tillslut och han börjar läxa upp mig, att jag är dum i huvudet, att han ska komma ihåg mitt ansikte, att detta är hans område och om han ser mig igen då jävlar!
Är lite apatisk i början men börjar sen förklara att jag alltid tar upp efter mig, att vi inte hade påse med oss idag och där det brukar finnas påsar var det slut. Han avslutar med att det får gå för den här gången, han släpper mig typ.
HAn ville att jag skulle lämna hunden "där borta" så vi kunde göra upp typ.
Grejen är den att han såg fan ut att vara en ex gängmedlem eller nått, ruggig typ. Vi bor nära varandra och tjejen är ju också ute och går med vovven. Vill ju ogärna att hon ska springa in i denna galning.

Så, ska jag låta det bero, eller ska man anmäla gubben för hot?
Jag upplevde det helta som obehagligt speciellt då han antyde att han skulle skada mig/oss om han såg oss igen ute, och vi bor riktigt nära.
Vet inte vad han heter men vart han bor.

Halldin
2011-01-21, 11:19
Antagligen vill han väl bara skrämma vett i dig att komma ihåg påsarna, antagligen inget att bry sig om. Ha alltid flera i någon jackficka så blir det inget problem, man ska ju inte behöva ha nån allmän upphängningsplats för bajspåsar.

agazza
2011-01-21, 11:19
Ring hultman, han ordna det där.

Annars har du ju redan förklarat dig, sen är det upp till gubben vad han vill tro på, en anmälan gör nog inte saken bättre.

Yes
2011-01-21, 11:29
Är det en stor hund? Säg att han börjar bli uppspelt och kan vara svår att hålla om gubben bråkar igen. :D

Är nog ingen fara ska du se. Ignorera bara.

Sparven från Minsk
2011-01-21, 11:33
Är det en stor hund? Säg att han börjar bli uppspelt och kan vara svår att hålla om gubben bråkar igen. :D

Är nog ingen fara ska du se. Ignorera bara.

En bullterrier på 30 kg :)

Är less bara på att folk är så jäkla, vad ska ma säga....ja att han kommer och hotar för att man inte plockade upp hundbajs. Ungefär som att jag skulle hota med att tärna någons barn när de tränger sig före i kön. Är det inte sjukt?

Yes
2011-01-21, 11:42
Kan funka. :D

Jo, det är ett stört betéende. Man kan ju säga till på ett normalt sätt om man har problem med hundbajset.

hahavaffan
2011-01-21, 11:51
Har för mig du tränade på Sportsclub samtidigt som jag gjorde förr, bor du i närheten av gymmet? Hade iaf mina föräldrars hund på passning här för ett år sedan ungefär, och fick en jävla utskällning av en mindre tilltalande gubbe när jag dröjde mer än 2 millisekunder med att plocka upp hundskiten i en park mellan mig och sportsclub. Han var som du beskriver helt sjukt överdrivet arg och hotfull. Har inte åkt på spö än :) Har visserligen inte stött på idioten igen, men ändå. Skit i honom imho.

Chopsuey
2011-01-21, 11:51
Han borde anmäla dig. Du ska ta upp skiten efter dig. Så är det bara.

DanielF
2011-01-21, 11:54
Han borde anmäla dig. Du ska ta upp skiten efter dig. Så är det bara.

Han hade ju ingen påse.

tntballe
2011-01-21, 11:57
Man är alltid, ALLTID ansvarig för sina egna handlingar, då ska man vara redo för konsekvenserna av sitt handlande.
Annars hade du ju kunna visat upp din tuffare sida och slagit ned mannen direkt

hahavaffan
2011-01-21, 11:57
Han hade ju ingen påse."Det är inte mitt problem!11" [exec gråt.cfg]

bertbert
2011-01-21, 12:00
Polisanmäl.

Sparven från Minsk
2011-01-21, 12:02
Har för mig du tränade på Sportsclub samtidigt som jag gjorde förr, bor du i närheten av gymmet? Hade iaf mina föräldrars hund på passning här för ett år sedan ungefär, och fick en jävla utskällning av en mindre tilltalande gubbe när jag dröjde mer än 2 millisekunder med att plocka upp hundskiten i en park mellan mig och sportsclub. Han var som du beskriver helt sjukt överdrivet arg och hotfull. Har inte åkt på spö än :) Har visserligen inte stött på idioten igen, men ändå. Skit i honom imho.

Yes tränade på sc förr men bor sedan 4 månader sedan i Helsingborg ;)

Han borde anmäla dig. Du ska ta upp skiten efter dig. Så är det bara.

Mjo för att inte ta upp hundbajs och hot om våld känns ju vara i samma kategori.

Vunnis
2011-01-21, 12:10
Polisanmäl.

:thumbup: Go!

delta_mats
2011-01-21, 12:12
Det var bra av snubben som läxade upp dig. Hade fler gjort som honom skulle vi kanske slippa äckliga gångvägar. Riktigt vidrigt att promenera längs gång och cykelvägar när det ligger hundbajs överallt, ännu vidrigare är det när det töar på våren och det börja lukta.

Nykropp
2011-01-21, 12:13
Skicka hunden på honom. :)

Sparven från Minsk
2011-01-21, 12:16
Det var bra av snubben som läxade upp dig. Hade fler gjort som honom skulle vi kanske slippa äckliga gångvägar. Riktigt vidrigt att promenera längs gång och cykelvägar när det ligger hundbajs överallt, ännu vidrigare är det när det töar på våren och det börja lukta.

Du orkade inte läsa hela mitt inlägg va? Du uppfattade rakt av att jag med flit fick hunden till att bajsa? Och att jag vägrade plocka upp då jag älskar att se andra kliva i skiten?

Fartman
2011-01-21, 12:19
Ta med påsar varje gång och var snabb med att plocka upp skiten så är han säkert jävligt nöjd.

Nykropp
2011-01-21, 12:20
Gå och knacka på varje gång du tagit upp bajset och visa honom. I tid och otid.. :D

Kwon
2011-01-21, 12:21
En gubbe som var gängmedlem? Vad var det för tecken som fick dig att tänka detta?

Hur gammal var gubben tror du?

Halldin
2011-01-21, 12:24
Det är ganska bra att ha inställningen att allt ansvar som hundägare ligger på dig, att du alltid ska se till att du kan ta upp skiten, inte vara ivägen/hålla kort koppel om du går på en trottoar och det kommer någon potentiellt hundrädd person etc. Annars kan det komma någon hundhatare som tntballe och roidragea och sparka ihjäl hunden :o

eiri
2011-01-21, 12:25
ge han en handflata så får du se om han vill slåss eller inte, många snackar/skriker men när de kommer till kritan viker de sig.

Spiffy
2011-01-21, 12:26
ge han en handflata så får du se om han vill slåss eller inte, många snackar/skriker men när de kommer till kritan viker de sig.

Om han inte är en av dessa många då?

Sparven från Minsk
2011-01-21, 12:27
En gubbe som var gängmedlem? Vad var det för tecken som fick dig att tänka detta?

Hur gammal var gubben tror du?

Fick lite vibbar ;) tatueringar högt upp på halsen, fin gangstadialekt, snackade om "hans område" and so on. Det var ingen mönstersvensson om vi säger så, och hans bostad verkar vara sådan som socialtjänsten använder för att samhällsträna nyutkommna med :)

Kwon
2011-01-21, 12:28
Alright, vilken åldersgrupp? 30-40 eller 40-50?

Krampus
2011-01-21, 12:30
Jag gillar inte heller när det ligger poop överallt. Men att hota någon över det är ju sjukt. Det regnar trotts allt bort rätt snabbt.

jontet
2011-01-21, 12:31
Plocka upp efter dig i fortsättningen så lämnar han nog dig ifred. låt det vara hans problem att han har lite aggressiv attityd. Fånigt av dig att bara gå därifrån när nån påtalar att du borde plocka upp efter dig. Du plockade upp skiten till slut antar jag?

Sparven från Minsk
2011-01-21, 12:31
Alright, vilken åldersgrupp? 30-40 eller 40-50?

Den övre helt klart

eiri
2011-01-21, 12:31
Om han inte är en av dessa många då?

då slåss man mycket bekvämare än att springa runt och tjaffsa som småtjejer.

men visst ska man ta upp efter sig, men att en random ska komma och hota är helt fel, hade det varit en vaktmästare/polis hade det varit en annan sak, deras jobb.

Bushi^
2011-01-21, 12:32
Att glömma påsen är ingen giltig ursäkt! Du får helt enkelt plocka upp bajset med handen och gå till närmaste papperskorg. Finns inget värre än när man går längst gatan och "slirar" till. Man behöver inte ens titta ner utan man vet per automatik att man trampat i en hundbajs. Ilskan som inträffar är brutal.

Sparven från Minsk
2011-01-21, 12:33
Plocka upp efter dig i fortsättningen så lämnar han nog dig ifred. låt det vara hans problem att han har lite aggressiv attityd. Fånigt av dig att bara gå därifrån när nån påtalar att du borde plocka upp efter dig. Du plockade upp skiten till slut antar jag?

Vad som är fånigt är att han orkade jaga mig 500 meter för att hota med våld för lite hundbajs.
Hade man inte varit rädd för prick i protokollet eller hans vänner/släkt hade jag slagit dövörat till och gått på, hade han rört mig så jävlar.

Sparven från Minsk
2011-01-21, 12:34
Att glömma påsen är ingen giltig ursäkt! Du får helt enkelt plocka upp bajset med handen och gå till närmaste papperskorg. Finns inget värre än när man går längst gatan och "slirar" till. Man behöver inte ens titta ner utan man vet per automatik att man trampat i en hundbajs. Ilskan som inträffar är brutal.

Den var bara ett stort lol :laugh:
Vi säger såhär, make me!

Kwon
2011-01-21, 12:34
Springa 500m och hota med våld för lite poo är ju extremt.

Det är ingenting man skall göra, däremot kan man diskutera om saken, så brukar det lösa sig.

Hota med våld över dogpoo? GTFO!

stevebc
2011-01-21, 12:35
Att glömma påsen är ingen giltig ursäkt! Du får helt enkelt plocka upp bajset med handen och gå till närmaste papperskorg. Finns inget värre än när man går längst gatan och "slirar" till. Man behöver inte ens titta ner utan man vet per automatik att man trampat i en hundbajs. Ilskan som inträffar är brutal.Du har inte funderat på att flytta till Frankrike? Hundskit var 10:e meter, utan att överdriva.

Rika hemmafruar som går ut med sina Paris Hilton-kopior och är för fina för att plocka upp. Fi faan.

Nitrometan
2011-01-21, 12:36
Det kanske var väldigt många som hade låtit sina hundar bajsa där?

Då kanske det rann över för honom när du också kom där och struntade i att plocka upp efter din hund.

Deceiver85
2011-01-21, 12:37
Hoppas TS har lärt sig en läxa och inte "glömmer" påsarna nästa gång han ska ut och rasta bajsmaskinen...

Kwon
2011-01-21, 12:38
Du har inte funderat på att flytta till Frankrike? Hundskit var 10:e meter, utan att överdriva.

Rika hemmafruar som går ut med sina Paris Hilton-kopior och är för fina för att plocka upp. Fi faan.

Exakt! När jag bodde i Paris var det det första jag tänkte på, Hundbajs överallt, var man än gick, oavsett arrondissement!

Nitrometan
2011-01-21, 12:39
Hoppas TS har lärt sig en läxa och inte "glömmer" påsarna nästa gång han ska ut och rasta bajsmaskinen...

Asch. Sparven har inga påsar. Han säger säkert att glömmer dem varje gång, samtidigt som han väljer den hundmat som ger mest bajs i bajsmaskinen.

Lepras
2011-01-21, 12:43
Va skulle du gjort om inte gubben kommit ut o gormat?

Sparven från Minsk
2011-01-21, 12:46
Va skulle du gjort om inte gubben kommit ut o gormat?

Var som sagt på väg bort till en stolpe där kommunen har gratis bajspåsar men där var det slut. Samma sak som jag gjorde trots att gubben kom ut och gormade.

Sparven från Minsk
2011-01-21, 12:48
Hoppas TS har lärt sig en läxa och inte "glömmer" påsarna nästa gång han ska ut och rasta bajsmaskinen...

Vet du en sak, dumma inlägg som detta får mig bara att skita helt i att ta upp skiten. Låt folk klampa i den.
Man kommer bra mycket längre med respekt och vänlighet. Hade han bett snällt så hade det fastnat bättre hos mig i alla fall jag inte vill jävlas med någon. Jävlas någon med mig dock, ja då blir det en annan femma.

Deceiver85
2011-01-21, 12:51
Vet du en sak, dumma inlägg som detta får mig bara att skita helt i att ta upp skiten. Låt folk klampa i den.

Oj oj, vad känsliga vi är....typiskt hundägare.

eiri
2011-01-21, 12:52
om vi säger du hade slagit ner gubben, hade ni sett detta som oprovocerat våld då?

Nitrometan
2011-01-21, 12:52
Vet du en sak, dumma inlägg som detta får mig bara att skita helt i att ta upp skiten. Låt folk klampa i den.
Man kommer bra mycket längre med respekt och vänlighet. Hade han bett snällt så hade det fastnat bättre hos mig i alla fall jag inte vill jävlas med någon. Jävlas någon med mig dock, ja då blir det en annan femma.

Han kanske hade sagt till 13 andra snällt redan?

Det kanske inte funkade?

Pzorz
2011-01-21, 12:52
Ursäkta mig men hur fan tänker ni som stödjer gubben? Ska man behöva vara orolig för att åka på stryk så fort man går utanför dörren för att man glömde en bajspåse en gång? Jag gillar inte heller bajs men det är fan inte acceptabelt att hota folk för det. Anmäl honom..

pust..vilka jävla idioter det finns.

stevebc
2011-01-21, 12:53
Hundbajsfrågan är helt klart ett nationssplittrande fenomen.

Pudzianovski
2011-01-21, 12:54
samtidigt som han väljer den hundmat som ger mest bajs i bajsmaskinen.

Ja. Vad ger du hunden för mat? Är det Dog Gainer Super XXXXL Ultra Muscle Builder Extreme Power Edition som gäller?

:thumbup:

Nitrometan
2011-01-21, 12:54
Hundbajsfrågan är helt klart ett nationssplittrande fenomen.

Jag kan passa på att länka till denna tråd: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=60037

Bushi^
2011-01-21, 12:55
Din attityd är bara så fel, vad var det som var dumt i Deceiver85s inlägg? Det är du som har gjort fel i denna situation, hunden är ditt ansvar vilket innebär att bajset också är ditt ansvar. Ingen annan ska behöva lida för att du låter bajset ligga. Det rätta hade varit för dig att traska hem, hämtat en påse, gå tillbaka och plocka upp efter hunden. Eller det kanske är för jobbigt?

Lepras
2011-01-21, 12:56
Vet du en sak, dumma inlägg som detta får mig bara att skita helt i att ta upp skiten. Låt folk klampa i den.
Man kommer bra mycket längre med respekt och vänlighet. Hade han bett snällt så hade det fastnat bättre hos mig i alla fall jag inte vill jävlas med någon. Jävlas någon med mig dock, ja då blir det en annan femma.

Men det är ju en ät o bajsmaskin, o de vet du.
Hunden kommer ju alltid att bajsa,bara skaffa som rutin att alltid ha med påsar. Sen att han hotar och är otrevlig är väll för att det är så extremt många som struntar i att ta upp skiten med vilje.

Pzorz
2011-01-21, 12:57
Din attityd är bara så fel, vad var det som var dumt i Deceiver85s inlägg? Det är du som har gjort fel i denna situation, hunden är ditt ansvar vilket innebär att bajset också är ditt ansvar. Ingen annan ska behöva lida för att du låter bajset ligga. Det rätta hade varit för dig att traska hem, hämtat en påse, gå tillbaka och plocka upp efter hunden. Eller det kanske är för jobbigt?

Han plockade inte upp bajs. 1 gång. Han skrev att han brukar plocka upp det. Han blev hotad för det. Hur fan kan du hålla med gubben?

Sparven från Minsk
2011-01-21, 12:57
Oj oj, vad känsliga vi är....typiskt hundägare.

Typiskt icke hundägare att vara känslig för lite bajs. Se er för vart ni sätter fötterna, skitenkelt trust me om man såklart inte har näsan i vädret och rider på höga hästar.

Han kanske hade sagt till 13 andra snällt redan?

Det kanske inte funkade?

Att hota funkar aldrig och är desutom olagligt och moraliskt fel. Tur att det var jag som fick ta smällen och inte en äldre dam med pudel.

Pudzianovski
2011-01-21, 12:57
Jag stödjer hunden. :)

Nitrometan
2011-01-21, 13:00
Typiskt icke hundägare att vara känslig för lite bajs. Se er för vart ni sätter fötterna, skitenkelt trust me om man såklart inte har näsan i vädret och rider på höga hästar.
Tänk om de elaka hundägarna gräver ner bajset i snön där folk tänker gå?

snej
2011-01-21, 13:00
Jag tycker att hunden ska sparkas ihjäl omgående. Eller just de, det var ju ingen valp. Då får den leva isf.

Sparven från Minsk
2011-01-21, 13:00
Men det är ju en ät o bajsmaskin, o de vet du.
Hunden kommer ju alltid att bajsa,bara skaffa som rutin att alltid ha med påsar. Sen att han hotar och är otrevlig är väll för att det är så extremt många som struntar i att ta upp skiten med vilje.

Nästa gång jag ser någon gå mot rött ska jag springa efter och hota dem med stryk, ska be om deras namn, ta redan på var de bor, ser jag att de går mott rött en gång till sparkar jag ned dem!

Är det ett bra sätt att få folk att sluta gå mot rött? Ä ju olagligt och det gillar vi ej lol!

Så går resonemanget just nu....

Nitrometan
2011-01-21, 13:00
Jag stödjer hunden. :)

Bra att nån tänker på barnen... eh... hunden!

Deceiver85
2011-01-21, 13:00
Typiskt icke hundägare att vara känslig för lite bajs. Se er för vart ni sätter fötterna, skitenkelt trust me om man såklart inte har näsan i vädret och rider på höga hästar.

Grymt, då ska jag springa ut på gatan och sätta mig ner och bajsa. Det är ditt fel om du trampar i det och tycker jag är äcklig...eller? Sluta spela cool. Hela din attityd och reaktion på mitt inlägg skriker förtäckt osäkerhet. Du vet att du har gjort fel i frågan, man ska ALLTID ha med sig hundpåsar och är det konstigt att folk blir ilskna?

Bushi^
2011-01-21, 13:00
Han plockade inte upp bajs. 1 gång. Han skrev att han brukar plocka upp det. Han blev hotad för det. Hur fan kan du hålla med gubben?

Snälla, citera mig gärna där det står att jag håller med gubben. Jag skriver vad jag tycker om situationen och vad jag tycker att han borde gjort. Att han blev hotad är lite extremt, men det borde han nog klara med tanke på hans attityd till vissa inlägg i denna tråd.

Krampus
2011-01-21, 13:01
Ursäkta mig men hur fan tänker ni som stödjer gubben? Ska man behöva vara orolig för att åka på stryk så fort man går utanför dörren för att man glömde en bajspåse en gång? Jag gillar inte heller bajs men det är fan inte acceptabelt att hota folk för det. Anmäl honom..

pust..vilka jävla idioter det finns.

Nej! Vi vill leva i ett samhälle där vi genomför förändringar och reformer genom hot och kanske lite kroppsbestraffning också.
Att kepsen fantamig ska av inomhus är något vi kommer att gå till val på stenhårt 2014!!

Sparven från Minsk
2011-01-21, 13:01
Tänk om de elaka hundägarna gräver ner bajset i snön där folk tänker gå?

Då är det ju lugnt, snö ovanpå!

Nitrometan
2011-01-21, 13:01
Nästa gång jag ser någon gå mot rött ska jag springa efter och hota dem med stryk, ska be om deras namn, ta redan på var de bor, ser jag att de går mott rött en gång till sparkar jag ned dem!
Namn. Hans namn. Efternamn. Alla med samma namn.

Gör kaoz med han!

jakke
2011-01-21, 13:02
Haha. Den här tråden får mig att minnas alla gånger hunden varit för lös i magen för att en påse ska vara möjlig att använda.

Ps. Glömma bajspåsar är väl inte konstigare än att man glömmer matlådan hemma på diskbänken ibland.

Nitrometan
2011-01-21, 13:02
Då är det ju lugnt, snö ovanpå!

Försvinner bajset då? :confused:

Nitrometan
2011-01-21, 13:03
Ps. Glömma bajspåsar är väl inte konstigare än att man glömmer matlådan hemma på diskbänken ibland.
Då tar hunden matlådan och sen bajsar den ännu mer.

Hur svårt är det att komma ihåg en bajspåse?

Halldin
2011-01-21, 13:04
Vet du en sak, dumma inlägg som detta får mig bara att skita helt i att ta upp skiten. Låt folk klampa i den.
Man kommer bra mycket längre med respekt och vänlighet. Hade han bett snällt så hade det fastnat bättre hos mig i alla fall jag inte vill jävlas med någon. Jävlas någon med mig dock, ja då blir det en annan femma.
Ur hans synvinkel så verkar det antagligen ganska nonchalant när hunden skiter och du bara går iväg och struntar i honom när han ropar på dig.

Sträva efter att sköta allt snyggt så blir det mindre hätskheter mellan hundägare och icke-hundägare. Att trotsa och säga att man ska låta det ligga gör inte direkt saken bättre och det är dessutom rätt uselt beteende, inte minst för de hundägare som faktiskt sköter sig som då också får dåligt rykte.

(jag är själv hundägare)

jakke
2011-01-21, 13:04
Då tar hunden matlådan och sen bajsar den ännu mer.

Hur svårt är det att komma ihåg en bajspåse?

Hur svårt är det att komma ihåg matlådan?

Pudzianovski
2011-01-21, 13:04
Haha. Den här tråden får mig att minnas alla gånger hunden varit för lös i magen för att en påse ska vara möjlig att använda.

Ps. Glömma bajspåsar är väl inte konstigare än att man glömmer matlådan hemma på diskbänken ibland.

Glömma matlådan påverkar inte andra riktigt på samma sätt (om det inte är en anabåla-byggare som roidar sönder hela arbetsplatsen pga att han glömde matlådan hemma med exakt 25,4 gram protein och 13,6 gram kolisar i).

Yes
2011-01-21, 13:05
GE7GqC4bnqg

ViktorLarsson
2011-01-21, 13:06
Detta är ju patetiskt. Ska man inte få glömma en hundbajs-påse en gång när du i alla andra fall tar upp bajset (antar jag.)

Jag vet att det finns hundägare som inte tar upp skit på gatan någonsin, fruktansvärt äckligt och respektlöst, men jag tvivlar på att trådskaparen gjorde det med flit och att det var en engångsföreteelse.

Ni som klagar kanske slänger papper och annat dyl på gatan. Tuggummi och annat som fastnar i halsen på fåglar.

Jag har varit med om exakt samma grej en gång då jag ropa till gubben att jag ska hem och hämta en hundskitpåse för att ta upp bajset. Gubben tvivlade på mig och sa något i stil med: väldigt bra ursäkt grabben, så jävla typiskt ni lata ungdomar. Jag ger mig fan på att ni ungdomar aldrig tar upp skit från era hundar när de skiter. Det tråkiga var att gubben inte såg mig när jag mitt framför hans lägenhetsfönster tog upp bajset. Såg han inte heller i fönstret. Nästan så jag borde ringt på dörren och tryckt upp påsen med skit i ansiktet på honom..

/Peace.

Nitrometan
2011-01-21, 13:06
Hur svårt är det att komma ihåg matlådan?
Inte alls svårt. Jag har inte glömt min matlåda, det var du som glömde din.

Pzorz
2011-01-21, 13:07
Snälla, citera mig gärna där det står att jag håller med gubben.
Fel av mig. Förlåt.

mtlca
2011-01-21, 13:07
Plocka upp skiten på nästa promenad bara

Många griniga surgubbar på detta forum.

Nitrometan
2011-01-21, 13:10
Detta är ju patetiskt. Ska man inte få glömma en hundbajs-påse en gång när du i alla andra fall tar upp bajset (antar jag).
Det är ju bara Sparven som säger att det är så. Det vet vi ju inget om.

Jag såg en gång en tant som ville hjälpa en kille som hade glömt bajspåse hemma, hon gav honom helt enkelt en påse och sa "varsågod" efter att hans stora håriga bajsmaskin hade gjort sitt värv mitt på en allmän gräsmatta. Han sa "tack", stoppade påsen i fickan och gick därifrån. Bajset låg kvar. Han var säkert en sån som Sparven som brukade säga att han ahde glömt påsen hemma.

Kwon
2011-01-21, 13:10
Lär hunden bajsa i toaletten istället :D
zQbHS4YJOMc

Pudzianovski
2011-01-21, 13:11
ge7gqc4bnqg

Fake!!!!!!!!!!!!
















;)

Kwon
2011-01-21, 13:12
Denna är inte fake dock
b015-nu9HWI

Yes
2011-01-21, 13:17
Hoppas verkligen inte det är fejk. Tänkte anlita dem som hunbajsplockare. Kan betala med tandborstar och tandkräm.

Osten80
2011-01-21, 13:19
Att kepsen fantamig ska av inomhus är något vi kommer att gå till val på stenhårt 2014!!

Haha, den gamla travestin.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=120956&highlight=keps

hallar
2011-01-21, 13:27
Finns bara en lösning. Bra att ha som hundägare när man kommer i sådana här situationer. Över tid blir det billigare än bajspåsar.

http://www.weaponmasters.com/shopping/image.php?type=P&id=16362

stevebc
2011-01-21, 13:29
Jag stödjer hunden. :)Jag är också Pro-Dog i det här fallet. Hunden har inte gjort någon illa. Förstår inte de som är Con-Dog.

kaer
2011-01-21, 13:43
Blir helt jävla galen på folk som inte plockar upp efter sina hundar. Så pass arg att jag ibland knyter båda nävarna i byxfickorna.

Klart gubben reagerade överdrivet, men precis samma förklaring som du gav ger väl varenda hundägare som blir konfronterad med sitt nedskitande.

spoonchest
2011-01-21, 13:46
Ett sätt att göra det bästa av situationen kan ju vara att sparka iväg lasset, i den mån det är möjligt. Med hjälp av lite snö eller något, i någon rikting dit det är minst troligt att folk är i rörelse.
Samma sak med hundpink. Det slog mig idag när jag var ute med min vovve att det ser pretty gross ut med hundpink ända in mo trapphusen. Iaf nu när snön runtikring dörrarna är alldeles gul.
Man kan ju försöka röra sig på ställen där det inte rör sig så mkt människor, istället för att rasta hunden i huvudsak kring husknuten.

Det mest konfunderande jag sett är alla dessa hundbajspåsar som ligger utspridda längs med gator och promenadvägar.
Någon har alltså gjort sig besväret att ta med sig påse, plocka upp bajs, knyta påsen, och lägga ner allt på backen igen. Finns det någon teori om vad som kan ligga bakom detta beteende?

bertbert
2011-01-21, 13:56
Grymt, då ska jag springa ut på gatan och sätta mig ner och bajsa. Det är ditt fel om du trampar i det och tycker jag är äcklig...eller? Sluta spela cool. Hela din attityd och reaktion på mitt inlägg skriker förtäckt osäkerhet. Du vet att du har gjort fel i frågan, man ska ALLTID ha med sig hundpåsar och är det konstigt att folk blir ilskna?

Så enligt dig så är det helt OK att hota med misshandel när någon inte plockar upp hundbajs?

Är det ok att misshandla sparven också? Vad är en lagom grad av misshandel, lite blåmärken eller ett par utslagna tänder? Kanske en knäckt näsa och ett skadat öga?

bubbe
2011-01-21, 14:02
Ett försök till att visualisera konsekvensen av de olika valen i förloppet,

Tydligt syns att sparven kommer hamna i flera konflikter framöver.

BigSpawn
2011-01-21, 14:08
är ju lite lustigt egentligen att hundar får ens pinka ute, en människa får väl böter om han skulle få för sig att ställa sig och pinka mot en lyktstolpe inom tätbebyggt område(om polisen ser det vill säga)?
Överdrivet med hot, men som nån tidigare skrev så är det nog inte första gången den ursäkten används(även om det nu skulle vara sant).

z_bumbi
2011-01-21, 14:10
Det mest konfunderande jag sett är alla dessa hundbajspåsar som ligger utspridda längs med gator och promenadvägar.
Någon har alltså gjort sig besväret att ta med sig påse, plocka upp bajs, knyta påsen, och lägga ner allt på backen igen. Finns det någon teori om vad som kan ligga bakom detta beteende?

Maximera nedskräpningen?

Ett enkelt sätt att alltid få med sig påsar är att skaffa en ficka för reservpåsar som sitter på kopplet.

thatice
2011-01-21, 14:16
Kunde inte gubben ha tagit med sig en påse ut om han ändå skulle springa ifatt Sparven?
Måste ju gå att ta upp skiten med en vanlig påse?

C.E.J.
2011-01-21, 14:23
Han borde anmäla dig. Du ska ta upp skiten efter dig. Så är det bara.

Helt rätt.

Kunde inte gubben ha tagit med sig en påse ut om han ändå skulle springa ifatt Sparven?
Måste ju gå att ta upp skiten med en vanlig påse?

Det är inte hans jävla hund, är du från vettet???

Stoltz
2011-01-21, 14:24
Klart gubben gjorde fel. Man ska inte springa runt och hota folk.
Sen blir jag skitirriterad på att folk inte tar upp efter sina hundar också, men jag skulle väl undvika att föreslå fysisk konfrontation med personen.

Halldin
2011-01-21, 14:25
är ju lite lustigt egentligen att hundar får ens pinka ute, en människa får väl böter om han skulle få för sig att ställa sig och pinka mot en lyktstolpe inom tätbebyggt område(om polisen ser det vill säga)?
Överdrivet med hot, men som nån tidigare skrev så är det nog inte första gången den ursäkten används(även om det nu skulle vara sant).
Det är väl inte så konstigt eftersom människor har lite mer av ett val att bete sig och söka upp en toalett och eftersom hundar accepteras som att leva vid vår sida i vår kultur.

tntballe
2011-01-21, 14:28
Annars kan det komma någon hundhatare som tntballe och roidragea och sparka ihjäl hunden :o

Jo, men så sparkar jag på allt och alla. Barn, djur, bilar, det finns inga gränser.

Sent from my HTC Tattoo

Matsa
2011-01-21, 14:37
Gubbfan var en idiot om det hela utspelade sig på det sätt som TS beskriver. Hot om våld är löjligt överdrivet i det här scenariot.

Typiskt icke hundägare att vara känslig för lite bajs. Se er för vart ni sätter fötterna, skitenkelt trust me om man såklart inte har näsan i vädret och rider på höga hästar.


Nu uppför även du dig som en idiot. Det där är enbart en dålig attityd och det är personer med den attityden som gör att även skötsamma hundägare får ovett och sneda blickar.

Visst kan det hända att man glömmer skitpåsen men efter ett tag borde man få in så pass mycket rutin att det sker högst sällan. Om du verkligen tar upp skiten efter din hund i normala fall så är det bra, det börjar bli en minoritet som faktiskt gör det. Det ligger ungefär en bajshög var tredje meter på promenadvägarna här i området nu när snön är på väg bort.

BigSpawn
2011-01-21, 15:02
Det är väl inte så konstigt eftersom människor har lite mer av ett val att bete sig och söka upp en toalett och eftersom hundar accepteras som att leva vid vår sida i vår kultur.

Sant,jag tycker fortfarande det är lika äckligt då hundar har pinkat vid trappingångar eller liknande ställen.

delta_mats
2011-01-21, 15:09
Du orkade inte läsa hela mitt inlägg va? Du uppfattade rakt av att jag med flit fick hunden till att bajsa? Och att jag vägrade plocka upp då jag älskar att se andra kliva i skiten?

Jag läste faktiskt hela inlägget. Att du råkade glömma bajspåse är ju fortfarande ditt problem. Har man hund och rastar den så kan man per automatik anta att hunden kommer bajsa. Det låter mest som att din stolthet blev lite sårad då någon snubbe fått nog av hundskit som ligger överallt och till slut sa till på skarpen.

von huff
2011-01-21, 15:58
han var knappast den skarpaste kniven i lådan men hundägare tycks ha väldigt lätt för att "glömma" sina påsar hemma.

erks
2011-01-21, 16:18
Fick gå som en jävla minröjare på väg hem idag. Rätt åt dig.

Bushi^
2011-01-21, 16:21
Nästa gång jag ser någon gå mot rött ska jag springa efter och hota dem med stryk, ska be om deras namn, ta redan på var de bor, ser jag att de går mott rött en gång till sparkar jag ned dem!

Är det ett bra sätt att få folk att sluta gå mot rött? Ä ju olagligt och det gillar vi ej lol!

Så går resonemanget just nu....

Det där måste nog vara den absolut sämsta liknelse jag skådat.

Hur kan du ens jämföra att gå mot rött med att plocka upp bajset efter DIN hund? Vem blir lidande av att någon går mot rött? Ingen, förutsätt att ingen bil måste bromsa. Vem blir lidande om någon kliver i din hunds bajs! Jo, den som klev i det och fick sin sko förstörd. Plus att man kan halka till och skada sig! Att ens se helvetet där räcker för att bli irriterad.
Du har en stor förebild i denna tråd att se upp till, och det är Victor som faktiskt gick hem och hämta en påse för att plocka upp bajset.
Sen att du överväger att strunta i att plocka upp bajs bara för att du fått en utskällning som du lugnt förtjäna när du på ett arrogant vis bara spatserar vidare när du hör att någon ropar på dig. Om du istället redan då berättat att du glömt påsen och var påväg efter en ny hade du sluppit alla problem.

krellik
2011-01-21, 16:38
Heregud vilket liv! Klart fan man ska plocka upp sitt bajs men skit händer och även den bästa kan göra en tankemiss eller ha en magsjuk hund som bajsar 15 gånger en promenad.

Att hota folk eller allmänt springa runt och leka ordningspolis och försöka få folk att sköta sig med hot om våld är naturligtvis den större synden här. Det kvittar i samanhanget hur mycket bajs det ligger längs ens promenadstråk eller hur arg man blir när man ser någon som struntar i att plocka upp bajs efter sin hund.
Om man klarar av att sköta dylikt snyggt utan att ta till hot om våld är det naturligtvis en helt annan femma att säga till på skarpen att det inte är okej att vara full och pissa i centrum, eller att strunta i att plocka upp hundbajs, eller att vissla efter 13 åringar om man är 45 årig gubbe eller de otalet andra saker som stör i vardagen. Men gränsen mellan att ha civilkurage och att vara en grällsjuk psykopat må vara hårfin för de flesta i tråden men den finns faktiskt där.

dupper
2011-01-21, 17:20
Nästa gång jag ser någon gå mot rött ska jag springa efter och hota dem med stryk, ska be om deras namn, ta redan på var de bor, ser jag att de går mott rött en gång till sparkar jag ned dem!

Den första biten är det många som gör. Det är väldigt få som faktiskt följer upp hoten. Och om det görs så kan vi börja snacka om felet i handlandet. Även om det är lite väl illa med hot etc.


Är det ett bra sätt att få folk att sluta gå mot rött? Ä ju olagligt

Nej, det är inte olagligt. Men hur vill du att han ska hantera det? Du verkar uppenbart nonchalant i första inlägget. Klart att han kan lacka på det, och hinna ikapp dig och försöka tillrättavisa dig.

Klarar du inte av att ta en lite hätsk tillrättavisning utan att gå till datorn för att söka sympatier?

Troll
2011-01-21, 17:37
Är less bara på att folk är så jäkla, vad ska ma säga....ja att han kommer och hotar för att man inte plockade upp hundbajs. Ungefär som att jag skulle hota med att tärna någons barn när de tränger sig före i kön. Är det inte sjukt?

Jag är trött på att behöva gå och titta ner i gatan för att slippa få hundskit under skon!!! :banned

Folk är så förbannat lata, eller vad det nu beror på?..
Har man skaffat hund får man fan ta alla ansvarsområden efter den också, där även plocka hundskit ingår!

Hade man kunnat så skulle jag plocka upp skiten efter ägaren, gå efter dit han/hon bor för att sedan lägga den i brevlådan.
För skiten man får under skon drar man också in i huset, så förbannat vidrigt!!

CrazyJoeDavola
2011-01-21, 17:37
Tycker den arga gängsnubben borde få en medalj.

Onigiri
2011-01-21, 17:45
Det värsta är att om gubben slagit/misshandlat dig och du varit helt ledlös och bara blivit totalt nedslagen utan att röra honom - anmält honom - så hade han vunnit i rätten pga att din hund bajsar. Hundar ska för helvete inte bajsa.

Olegh
2011-01-21, 19:06
Plocka upp skiten. Det är det väsentliga. Det behövs fler som vågar ryta ifrån, om än inte genom hot. Uppenbarligen hade det nästan motsatt effekt.

Biceps
2011-01-21, 19:23
Nå. Har du gått o plockat upp skiten än eller? ;)

Dennis93
2011-01-21, 19:36
Klart man kan göra en miss, men det är förståeligt att folk är trötta på hundskit överallt.

Och det bästa är att du som säger att man ska behandla folk med respekt och förståelse blir sur och verkar inte alls kunna förstå att folk är trötta på att trampa i hundskit, och kör nån "men då skiter jag i å ta upp det, hoppas ni trampar i det!?!+!vj09vrqr "

Gubben överreagerade klart. Men om fler våga säga till skulle nog fler plocka upp efter sig.

tjabon
2011-01-21, 20:23
Your Bad.

Glöm aldrig påse.
Kan väl inte va´så svårt....

Går du själv och sätter dej på holken med en tom pappersrulle ????

mangemani
2011-01-21, 20:44
det var ju bra att du var på väg att hämta en påse och ta upp skiten,finns idioter som inte gör detta utan bara nonchalant går därifrån precis som inget har hänt och som att dom äger stället hunden skiter på.

Apos78
2011-01-21, 21:08
Jag har hund och visst har det hänt att man fått på sig ett par byxor utan påse i fickan. Det är dock inte ofta, sett till hur många högar han klämt ur sig de senaste åren. Har aldrig fått skäll för detta men sen vet jag inte om det hänt en olycka i tätbefolkat område heller.

Att hota någon anser jag inte vara okej. Men jag förstår och håller helt med de som blir less på all hundskit som ligger och skräpar. Även vi med hundar trampar i det där och så länge jag tar upp efter min så tar jag chansen och klagar.

ceejay
2011-01-21, 21:19
verkar vara ett stort problem det här med hundbajs. Hur lyckas man vara så ouppmärksam att man trampar i det hela tiden?

krellik
2011-01-21, 21:32
Det är skillnad på kvarter och kvarter när det gäller det här, när jag bodde runt angered var det misär på gångvägarna, helt. galet mycket skit, där jag bor nu har det knappt legat en enda hundbajs som jag riskerat att stiga i.

Klart man ska plocka upp.

bubbe
2011-01-21, 22:38
verkar vara ett stort problem det här med hundbajs. Hur lyckas man vara så ouppmärksam att man trampar i det hela tiden?

Det jag är mest förbannad på är väl att tvätta barnens skor pga valfri idiot inte har förståelse för sitt eget handlande.

Hade en idiotgranne som inte klarade av att gå ut med hunden utan den fick sitta i koppel på den gemensamma fastighetens gräsmatta. Sa till honom flera gånger att han fick plocka upp efter hunden, fastighetsskötaren sa till flera gånger. Killens ursäkt, "det är inte min hund som har bajsat på gräsmattan". Nåja till slut blev han vräkt då han inte heller kunde sköta sin hyra.

Problemet med ovanstående är att det drabbar personer som bara glömmer en gång, för har man stött på idioter så är det väldigt lätt att dra likhetstecken mellan idioterna och de som missat påsen och som går för att hämta en ny påse istället.

Fö, jag är själv hundägare.

maximuscle
2011-01-21, 22:40
hatar själv när folk inte plockar upp efter sig, men händer nog inte ens 1 gång per år att jag kliver i skiten! Men vissa svar i denna tråd e ju bara för roliga e folk seriösa eller hajar jag inte ironin :)

McLR
2011-01-21, 22:43
Om han inte är en av dessa många då?

Då åker han på däng?

skaparn
2011-01-21, 23:05
Utsökt tråd!

Kan vi inte blanda in fimpar i den också? Det kan gå att höja nivån av debattinfektion.

tntballe
2011-01-21, 23:07
Utsökt tråd!

Kan vi inte blanda in fimpar i den också? Det kan gå att höja nivån av debattinfektion.

Fimpar kommer från naturen så det är inte samma sak.

spange
2011-01-22, 09:51
Fimpar kommer från naturen så det är inte samma sak.

I lol'd :D
Visst kan det vara störande med hundskit överallt (nu bor jag inte i ett hundtätt område) och min egen hund vägrar skita om den inte har en skog att göra det i, ungefär. Men något som verkligen får mig att fundera är hur fan folk tänker när de så ofta plockar upp skiten i en påse och lämnar påsen på marken. Det tycker jag är fantastiskt korkat.

Cilia
2011-01-22, 10:25
Är less bara på att folk är så jäkla, vad ska ma säga....ja att han kommer och hotar för att man inte plockade upp hundbajs. Ungefär som att jag skulle hota med att tärna någons barn när de tränger sig före i kön. Är det inte sjukt?
Håller med om att det är överdrivet och otrevligt men han kanske är jävligt trött på att kliva i hundbajs hela tiden. Gissar det eftersom jag är det. Många hundägare är jävla latmaskar.

Jag sa till en hundägare en gång som hade sin hund lös på gatan. Den bajsade och ägaren var kankse 5 meter framför. Jag sa bara hej, din hund bajsade. Då bara skakade han på huvudet ungefär som att nej, det är inte min hund eller nej, han har inte bajsat och fortsatte att gå. Eller han stannade inte ens upp en sekund. Han hade och har antagligen aldrig haft någon ambition att plocka upp en enda korv efter sin odåga.

nmanradnävna
2011-01-22, 10:37
verkar vara ett stort problem det här med hundbajs. Hur lyckas man vara så ouppmärksam att man trampar i det hela tiden?

Har själv aldrig någonsin upprörts eller dylikt av att det ligger hundskit på gatorna.

Ni med hund, varför knyter ni inte fast ett par påsar på kopplet så det alltid finns å tillgå?

Cilia
2011-01-22, 12:11
Har själv aldrig någonsin upprörts eller dylikt av att det ligger hundskit på gatorna.


Var bor du någonstans?

Jag har nog inte på väldigt länge trampat i det själv men gillar inte att kryssa mellan det på trottoarerna. Men jag tänker mest på barnen. På vissa ställen i innerstan är det riktigt jäkla mycket.

Jag börjar tycka det är äckligt med kisset också. Varför får hundar kissa som dom vill? Jag skulle aldrig säga till men en gång när jag en tidig morgon var ute och sprang kissade en hund på en Big Bag. Det tyckte jag var arrogant av hundägaren. Det är ju någon som ska jobba med den sen.

Chopsuey
2011-01-22, 12:31
Yes tränade på sc förr men bor sedan 4 månader sedan i Helsingborg ;)



Mjo för att inte ta upp hundbajs och hot om våld känns ju vara i samma kategori.



Nej, det är absolut inte samma sak.
Han har bara sagt något. Det är stor skillnad på ord och handling.

DU har däremot skräpat ner ALLAS vardag med bajs.
Du borde få böter.

chidde
2011-01-22, 14:01
helt sjukt att en bajstrad som den har redan har 9-10 sidor med svar nar den bara startades igar *screwy*

hela situationen kanns orattvis for oss att bedomma eftersom vi bara fatt hora Sparvens sida av storyn och hur han upplevde det, det har later som ett utmarkt fall for Grannfejden med Robert Aschberg :D

sen vill jag ju papeka att det faktiskt finns folk som har sa pass mycket liv over sa att de maste agna sig at att iaktta andra och deras vardag. vi snackar inte om nagon som bara tittade ut genom sitt fonster, utan om en som star hackad dar for att se om hundagaren kommer plocka upp efter sig eller inte, eller gor nat annat som han/hon inte borde gora bara for att kunna ta pa sig jackan och springa ut pa lite frisk luft och spy galla

tjabon
2011-01-22, 18:52
Finns en gammal seriestripp av Edika i Python:
1) Gubbe med hund promenerar på trottoaren.
2) Stannar och tittar på en husvägg, där det sitter en
"Förbjudet för hundar att bajsa" - skylt (överkorsad sittande hund..)
3) Gubben sätter sej under skylten och skiter,
medans hunden tittar på och grimaserar......


:D

Kabuto
2011-01-22, 19:45
Sparven bör inte få äga djur, de bör bli omhändertagna av ansvarstagande ägare. Som inte struntar i att ta med sig hundskitpåsar.

hugok
2011-01-22, 19:54
Vem vare som bajsa? Vem fakking vare som bajsa?!

Lepras
2011-01-22, 20:22
Vem vare som bajsa? Vem fakking vare som bajsa?!

-Ingen..

Lepras
2011-01-22, 20:23
har själv aldrig någonsin upprörts eller dylikt av att det ligger hundskit på gatorna.

ni med hund, varför knyter ni inte fast ett par påsar på kopplet så det alltid finns å tillgå?


+1

Denniss
2011-01-22, 21:10
Vilka troll det finns i tråden. Om kommunerna på vintrarna blir bättre på att skotta fram papperskorgarna så orkar kanske flera plocka upp. Sen så finns det löjligt få papperskorgar. Iaf där jag bor. Men många löjliga svar här i tråden. Klart man glömmer påse ibland. Felet är att många föräldrar köper en hund till barnet, som sen tycker det är äckligt att plocka upp skit och således struntar i det. Speciellt på sommaren.

skaparn
2011-01-22, 21:14
Ja, gud vilka löjliga svar. Tycker det är många här som borde fatta att det räcker med att knyta slipsen runt huvudet på PWHC's firmafester för att släppa loss och slamsa.

Cilia
2011-01-22, 21:25
Vilka troll det finns i tråden. Om kommunerna på vintrarna blir bättre på att skotta fram papperskorgarna så orkar kanske flera plocka upp. Sen så finns det löjligt få papperskorgar.
Men självklart är det kommunernas och samhällets fel att folk inte vet hur man ska bete sig. Vilken galet korkad kommentar.




Jag skulle vilja slänga in julgranar i den här tråden också.

tntballe
2011-01-22, 21:32
Jag skulle vilja slänga in julgranar i den här tråden också.

Julgranar är ett helvete, förra året orkade jag inte ens montera ihop min.

Olegh
2011-01-22, 21:33
Ja, julgranar. För några veckor sedan så såg jag att något klappträ slängt ut julgranen och lagt den jämte soptunnan i väntan på sophämtning. En gran är ffs inte hushållssopor.

Det kanske är mer utbrett än jag anar?

Cilia
2011-01-22, 21:47
Ja, julgranar. För några veckor sedan så såg jag att något klappträ slängt ut julgranen och lagt den jämte soptunnan i väntan på sophämtning. En gran är ffs inte hushållssopor.

Det kanske är mer utbrett än jag anar?
Hela parken utanför mig är full av granar. Jag undrar vem dom tror ska forsla bort dom? Varför ska mina skattepengar gå till sånt? Orkar man inte ta den till tippen eller till ett ställe där man får dumpa dom så får man väl välja plastgran. Det är ingen mänsklig rättighet att ha gran.

skaparn
2011-01-22, 22:07
Gran känns dessutom lite fattigt. Julmahogny däremot, det är grejer.

Matsa
2011-01-22, 22:23
Det skiljer sig väl kanske mellan olika orter, men i Linköping är det helt rätt att ställa ut granarna vid soptunnorna eller i grovsoprum. De hämtas kostnadsfritt i samband med sophämtningen och återvinns som biobränsle och värme.

Inte riktigt säker på om det är ok att vara seriös i den här tråden längre så jag ber om ursäkt om jag råkade sabba något. ;)

Olegh
2011-01-22, 23:04
Det är ju jättebra. Och granen jag såg var alltså inte placerad där av ett klappträ.. :)

En hel park med utslängda julgranar verkar däremot inte ok.

Morrris
2011-01-22, 23:27
Flera av mina grannar försluter inte påsen med hushållssopor ordentligt. Blir så jävulskt trött på att behöva se bananskal, blöjor och julservetter huller om buller när jag slänger mina hermetiskt förslutna avfallsbehållare.

För övrigt är tvättstugeproblem lämpligt i tråden.

r3mpuh
2011-01-23, 00:03
Jag brukar personligen plocka upp bajsen 50% av gångerna typ, tycker det är sjukt svårt att hitta bajset. o.O

Bushi^
2011-01-23, 05:16
Angående granar så satt det en lapp upptejpad ovanför mitt sopnedkast där sopgubben ringt och klagat hos stångåstaden att någon gök hade tryckt ned en hel julgran genom nedkastet. Nedkastet är väl ca 20cm i diameter så han måste ha tryckt på bra :D

r3mpuh
2011-01-23, 05:28
Angående granar så satt det en lapp upptejpad ovanför mitt sopnedkast där sopgubben ringt och klagat hos stångåstaden att någon gök hade tryckt ned en hel julgran genom nedkastet. Nedkastet är väl ca 20cm i diameter så han måste ha tryckt på bra :Dw00t, ofta sopnedkast fortfarande existerar?
Trodde alla hade tagits ur bruk. xd

Fordon
2011-01-23, 05:31
Var just ute och rastade min lilla jycke. På en gräsplätt inte långt ifrån vår lägenhet gör han sina behov.
Har såklart glömt påse hemma och hoppas ingen ser, planerar på att vandra en bitlängre ned på gatan där det brukar hänga gratis bajspåsar och ta en sån och vända om och plocka upp.

Precis när vovven är klar öppnas ett fönster och en fet man hänger ut och skriker efter mig "hey, ta upp bajset" Jag vinkar åt honom och börjar gå längs med gatan, inser att det inte är någon ide att börja skrika tillbaka att jag saknar påse och är på väg att hämta en. Han skriker högre och börjar ropa att jag är en idiot med mera.
Halvvägs till vårtmål hör jag samma röst igen, han har fått på sig jackan och kommer lunkande efter oss och skriker att jag ska stanna. Stannar tillslut och han börjar läxa upp mig, att jag är dum i huvudet, att han ska komma ihåg mitt ansikte, att detta är hans område och om han ser mig igen då jävlar!
Är lite apatisk i början men börjar sen förklara att jag alltid tar upp efter mig, att vi inte hade påse med oss idag och där det brukar finnas påsar var det slut. Han avslutar med att det får gå för den här gången, han släpper mig typ.
HAn ville att jag skulle lämna hunden "där borta" så vi kunde göra upp typ.
Grejen är den att han såg fan ut att vara en ex gängmedlem eller nått, ruggig typ. Vi bor nära varandra och tjejen är ju också ute och går med vovven. Vill ju ogärna att hon ska springa in i denna galning.

Så, ska jag låta det bero, eller ska man anmäla gubben för hot?
Jag upplevde det helta som obehagligt speciellt då han antyde att han skulle skada mig/oss om han såg oss igen ute, och vi bor riktigt nära.
Vet inte vad han heter men vart han bor.

Har varit i din situation med min dåvarande hund men skyll dig själv. Glömmer man hundpåse (vilket man inte gör.. alls.. ever..) så får man skylla sigsjälv. Det kan hända att man glömmer men det är ingen ursäkt. Ät upp all skit och lär dig att plocka upp efter din hund. Om så du måste plocka upp det med handen och lägga det i fickan. Det är din hund och din skit. Enjoy :)

Exdiaq
2011-01-23, 06:09
Hota med 260!

hallar
2011-01-23, 10:26
Har varit i din situation med min dåvarande hund men skyll dig själv. Glömmer man hundpåse (vilket man inte gör.. alls.. ever..) så får man skylla sigsjälv. Det kan hända att man glömmer men det är ingen ursäkt. Ät upp all skit och lär dig att plocka upp efter din hund. Om så du måste plocka upp det med handen och lägga det i fickan. Det är din hund och din skit. Enjoy :)

Vår hund äter sin eget bajs om man inte passar sig. Smidigt om man glömt påse.

krellik
2011-01-23, 10:35
Vi har alltså kommit till detta.

Äta bajs.

Kittlar göskönt i kistan.

Denniss
2011-01-23, 11:52
Vår hund äter sin eget bajs om man inte passar sig. Smidigt om man glömt påse.

Trevligt om den kommer och pussar en i ansiktet sen.:MrT:

Nodan
2011-01-23, 12:07
Trevligt om den kommer och pussar en i ansiktet sen.:MrT:

Det är väl inte så mycket värre än när hunden tvättat röven/intima delar och sen kommer och ska pussas *spy*

Mourten
2011-01-23, 12:16
Min lurk sket engång 2 meter framför en rastande MC snut och jag hade inte påse, de va lite pinsamt läge men va på sommaren så jag tog en pinne å petade lite halv ambitiöst så han sa inget sen.

tjabon
2011-01-23, 12:45
Min lurk sket engång 2 meter framför en rastande MC snut och jag hade inte påse, de va lite pinsamt läge men va på sommaren så jag tog en pinne å petade lite halv ambitiöst så han sa inget sen.

Jisses, du lever farligt !!

:D