handdator

Visa fullständig version : Hjälp med mitt UPPDRAG: Rädda hud o kropp (hormoner)


Villmera
2011-01-20, 19:08
Hej alla kloka snälla, jag håller på att rädda mig.
Därför drar jag i alla trådar, och jag lämnar ut mycket här, för jag ser att här finns en stor samlad kompetens..
Hoppas det är OK med ett långt inlägg?
Alla tips tas tacksamt emot.

FRÅGA 1.
Spränga fettceller i kombination med bindvävsmassage. Någon som testat? Har läst lite om detta och man tycker olika... http://www.grossist.se/produktregister/produkt/1498

BAKGRUND:
Har själv gått ner 45-47 kilo, via livsstilsförändring som gäller för livet, och har ca 30-50 kilo kvar.(Vilket som känns bäst och mest trivsamt då, hona 171,5 cm). Ålder ganska vuxen.
Ska jag förebygga eller vänta ett par år tills jag nått en bättre vikt? Vill att allt ska ske långsamt för att gynna hälsan och i synnerhet hudelastiken som är mitt stora projekt som jag jobbat med i två år. Nu ska jag höja nivån lite. Öka fokus.

Har extra god hudelastik enligt flera inom vården/alternativare. Beror på bra gener, samt säkert även på alla kostillskott och vitaminer samt mineraler, örter jag tagit genom livet för detta, allt från Imeeden, Genacol, MSN, Hypnogenacol, Omega, Grönt te, Örtteer, Raw kakao, mm mm samt mat som granatäpple, blåbär, dinkel, lax, tomat, mjölksyrade produkter, ja rubbet man kan läsa om som är bra för huden och kropp och själ i övrigt... Jag har egentligen slutat med E-medel, raffinerat socker, undviker vetemjöl, och allt konventionellt godis och junkfood, och intar en stor del ekologiskt, tyvärr innehåller många av mina kostillskott dock E-medel.. Det är inte lätt att bli REN.. Men jag jobbar mer och mer på det. Att rädda huden, kroppen, hälsan inifrån och ut.
Vet att det finns rekonstruktiv kirurgi, men mitt optimala mål är att återställa min hud på en skonsammare väg.
(Hmm.. Spränga fettceller, det kanske är farligt, få ut det i blodet..?)

Tacksam för alla tips. (Hud, kostillskott, träning)Detta gäller i synnerhet:
1. magen= en katastrof (rester av en uttalad stresskänslighet som skapat enorm kortisol? o bukfetma, sk manlig bukfetma, ej päron, har alltid även som normalviktig haft en rondör, men nu mer än så... Nu talar vi fd extrem bukfetma, som nu bara är väldigt stor, midjemåttet låg på över 150, idag på 116… Jag skojar inte.)
2. insida lår (kritiskt men var en gång för decennier sedan beundrades av en bekant som tävlande inom BB, så de var nog hyfsade)
3. armar (de börjar arta sig väl om man jämför med de som fått jättehäng efter viktnedgång, men långtifrån OK, och armmusklerna börjar bli ganska stora (nedre armmusklerna är för stora egentligen, men det kan jag leva med i nuläget, nu då muskelmassan ökar förbränningen).
4. Rumpan, väldigt rund i profil,
men allt för platt bakifrån och jag fokuserar nu på att försöka skapa stora runda klot... :-) Är stark i benpress, har stora lårmuskler (och för stora vadmuskler), men klarar inte fristående knäböj pga balansen o stor mage. Vet ej så mycket om runda kvinnostjärtar och dess uppkomst. Får läsa på mer. (Kanske fettet ska vara inbäddat som på en mör entrecot för att bli rund och fin? Men är det hälsosamt? *kissass* eller går det att bara träna upp, genetik osv)

STATUS
Har annars ett manligt tänk, aggressivitet och förut varit ganska stor och haft en kraftig frisk kroppsbyggnad, blev tom i ungdomen tillfrågad om att börja träna BB pro, men var inte intresserad, så jag har hyfsat lätt att få större muskler. Så någonstans i grunden fanns en proportionerlig atletisk grundform, som jag tyvärr inte varit rädd om och förvaltat, men nu vill jag rädda det som räddas kan. Många åkommor har jag fått bort redan. Har t.ex för första gången på många, många, många år fått regelbunden menstrationcykel t.ex och det känns… STORT, från nära Diabetes 2 till toppvärden, fettvärdena samma; är nu extremt bra och jag jobbar på att de ska bli optimala via special omegatillskott, mm (tävlar med mig själv).
Och huden har klarat sig väl hittills.

Vid test hos en endokrinolog visade det sig att jag hade en sänkt SHBG "äggvita som binder manligt könshormon och det gör den aktiva delen av testosteron relativt hög" förklarade de).
Fråga 2.
Mycket testosteron, detta känns som en postiv egenskap även om det inte anses som RÄTT... Med mer testeron har jag väl lättare att bli arg (gillar den energin, rätt använd, power) samt att bygga muskler? Det måste väl vara gynnsamt i alla fall under dessa två år som jag ska försöka forma tillbaka kroppen till det den var ämnad att vara (innan olyckor och sorg kom emellan).

Träningen känns som om jag har ordning på. Och jag ska öka succesivt med att tänka mer på att promenera och sådant jag inte är bäst på..
Jag behöver inte tänka på viktnedgång, kroppen mår så bra av den kost vi äter nu så den blir friskare och slankare automatiskt, och immunförsvaret har aldrig varit bättre rent allmänt. Det rullar på

Nu handlar det om mage och hud….
Och att fortsätta må bra och ha kul med träningen, skapa muskler, för muskler och stora former är ngt jag gillar då jag inte följer trender och vilken kvinnokropp som råkar vara modern och eftertraktad idag).
Alla råd tas tacksamt emot.

Jag vet att det är svårt – och det är just det som är så Kul och sporrande.
Tack till den som orkat läsa, och ett större tack till den som kan ge mig lite tips på vägen.

Ha det gott allihopa.

x824
2011-01-21, 23:51
FRÅGA 1.
Någon som testat att spränga fettceller i kombination med bindvävsmassage?

Fråga 2.
Med extra testosteron har jag väl lättare att bli arg samt att bygga muskler?


Det är bra om du gör frågorna så tillgängliga som möjligt. Jag kan inte hjälpa dig med svar till FRÅGA 1, men jag är säker på att det finns andra här som har varit i samma situation och kan ge dig svar. Angående FRÅGA 2 så finns det, vad jag vet, ingen bevisning om att testosteron leder till ökad aggressivitet. I vissa fall* verkar snarare motsatsen gälla. Du bör ha lättare att bygga muskler med extra testosteron, ja.

* http://www.sciencedaily.com/releases/2009/12/091208132241.htm

Villmera
2011-01-23, 00:16
Det är bra om du gör frågorna så tillgängliga som möjligt. Jag kan inte hjälpa dig med svar till FRÅGA 1, men jag är säker på att det finns andra här som har varit i samma situation och kan ge dig svar. Angående FRÅGA 2 så finns det, vad jag vet, ingen bevisning om att testosteron leder till ökad aggressivitet. I vissa fall* verkar snarare motsatsen gälla. Du bör ha lättare att bygga muskler med extra testosteron, ja.

* http://www.sciencedaily.com/releases/2009/12/091208132241.htm

Jo, jag vet, kan bli lite utsvävande ibland, försökte tänka på det..*spy*
Det är troligtvis ingen här som testat denna nya metod (Sprängningen) el som är mer insatt än andra "där ute" men det kanske kommer in andra tips..
Vi får se.
Om inte annat kanske mitt inlägg kan få någon annan fet att våga tro på förändring. Eller att inte känna sig som den fetaste... Jag säger som många andra: Kan jag - så kan vem som helst... :-)

Tack för länk med intressant läsning. Förmågan att känna ilska kommer således från annat håll, kvittar: för så länge jag kan bli arg så har jag en outsinlig källa att ösa ur. Får väl vara glad åt min hormonstatus då...
Nu med babysteps framåt...
Ha de Gott!

Yes
2011-01-23, 11:52
FRÅGA 1.
Spränga fettceller i kombination med bindvävsmassage. Någon som testat? Har läst lite om detta och man tycker olika... http://www.grossist.se/produktregister/produkt/1498

Inte testat men kan ändå säga att det inte är ett alternativ för att bli av med större mängder fett. Det går bra till att behandla problemområden hos folk som redan är i hyffsad form, och även då kan vätskan behöva dräneras om det blir för mycket. Vid större mängder blir det för hög belastning på kroppen och det kan vara farligt.

bb X
2011-01-23, 12:10
Edit: Läste hela texten, värdelöst inlägg ifrån mig. :)

bb X
2011-01-23, 12:21
Lycka till! :) Får vi se före- och efter bilder? :D

Villmera
2011-01-25, 14:02
Inte testat men kan ändå säga att det inte är ett alternativ för att bli av med större mängder fett. Det går bra till att behandla problemområden hos folk som redan är i hyffsad form, och även då kan vätskan behöva dräneras om det blir för mycket. Vid större mängder blir det för hög belastning på kroppen och det kan vara farligt.

Tack, ungefär vad jag befarade - är någonting för bra för att vara sant - så är det inte rätt. Ska fortsätta den naturliga vägen, så får vi se om det kommer nya rön om ett par år, om jag inte lyckas med att uppnå det resultat jag blir nöjd med själv. Jättetack, nu kan jag släppa detta.
Ha det Gott!

sandery3
2011-01-26, 20:03
Angående FRÅGA 2 så finns det, vad jag vet, ingen bevisning om att testosteron leder till ökad aggressivitet. I vissa fall* verkar snarare motsatsen gälla. Du bör ha lättare att bygga muskler med extra testosteron, ja.

Det finns oerhört mycket bevisning för att androgena hormoner leder till ökad aggressivitet. Förutom att jag personligen känner av ökad aggressivitet genom hormoncyklerna, är det väl en oerhört belagd uppgift.

Lellan
2011-01-26, 23:08
Tycker din kämparglöd lyser igenom, jag gillar dig! :D Tycker om inställningen att vilja ha det gott och du har uppenbarligen lusten att jobba på det. Det är ju en belöning i sig när man ser framsteg också, fortsätt nöta, låter som att du är på rätt väg.

Men det var ju inget svar på något. Vet inget om den där massagen tyvärr.

Dock har jag gått ner 55 kg och har också haft flyt med huden, eller en del är nog faktiskt nollkolligt flyt! Jag älskar nämligen feta fiskar, bär å sånt som är nyttigt (ja, jag älskar allt man kan äta, vilket uppenbarligen kan leda till fetma.. ;)). Men iaf; min "grundkost" har i princip alltid varit nyttig och särskilt de feta fiskarna trodde Fredrik Carlsson på reform (ställe som coachar tävlande och allt från anorektiker till 200 kgklassen) som mätte mitt fett och var impad över huden.

Själv har jag även en teori som INGEN tror på men vassego ändå! :D Jag har nämligen hela tiden - både uppgång och nedgång - burit "shapers". Dvs tight sittande linnen och jag tror det måste räddat elastisiteten i huden en del för jag hade framförallt fett på mitten av kroppen. Mätte inte när jag vägde 130+ men vid 120 hade jag ett midjemått på 122, och det följer tydligen kg:a bra (det jag väger brukar midjemåttet ha).

Hade baddräkt och cykelbyxor under när jag var som störst (jepp, här outar vi hemlisar.. ) för jag hatade när hullet "rörde sig". Och när man går ner blir det ju nästan värre, allt blir liksom löst och degigt innan det skärper till sig.

Så fortsätt med din braiga livsföring tycker jag - och addera stöd. Det tjatas ju om sportbh i tid och otid, men om man har mer fladder på magen då? :D

Varmt lycka till, och hoppas du kommer trivas här på kolo, galet bra ställe!

Zoidy
2011-01-27, 21:14
Tycker din kämparglöd lyser igenom, jag gillar dig! :D Tycker om inställningen att vilja ha det gott och du har uppenbarligen lusten att jobba på det. Det är ju en belöning i sig när man ser framsteg också, fortsätt nöta, låter som att du är på rätt väg.

Men det var ju inget svar på något. Vet inget om den där massagen tyvärr.

Dock har jag gått ner 55 kg och har också haft flyt med huden, eller en del är nog faktiskt nollkolligt flyt! Jag älskar nämligen feta fiskar, bär å sånt som är nyttigt (ja, jag älskar allt man kan äta, vilket uppenbarligen kan leda till fetma.. ;)). Men iaf; min "grundkost" har i princip alltid varit nyttig och särskilt de feta fiskarna trodde Fredrik Carlsson på reform (ställe som coachar tävlande och allt från anorektiker till 200 kgklassen) som mätte mitt fett och var impad över huden.

Själv har jag även en teori som INGEN tror på men vassego ändå! :D Jag har nämligen hela tiden - både uppgång och nedgång - burit "shapers". Dvs tight sittande linnen och jag tror det måste räddat elastisiteten i huden en del för jag hade framförallt fett på mitten av kroppen. Mätte inte när jag vägde 130+ men vid 120 hade jag ett midjemått på 122, och det följer tydligen kg:a bra (det jag väger brukar midjemåttet ha).

Hade baddräkt och cykelbyxor under när jag var som störst (jepp, här outar vi hemlisar.. ) för jag hatade när hullet "rörde sig". Och när man går ner blir det ju nästan värre, allt blir liksom löst och degigt innan det skärper till sig.

Så fortsätt med din braiga livsföring tycker jag - och addera stöd. Det tjatas ju om sportbh i tid och otid, men om man har mer fladder på magen då? :D

Varmt lycka till, och hoppas du kommer trivas här på kolo, galet bra ställe!

Läste precis igenom hela ditt inlägg, och jag måste säga att jag är imponerad. 55 kg viktnedgång är helt fantastiskt bra att klara av. Grymt jobbat! Kan tänka mig att man verkligen uppskattar att vara smal om man varit så överviktig också, och kan börja röra på sig, leder slutar göra ont osv... Väldigt inspirerande iaf! :)

Sniggel
2011-01-27, 22:19
Jag tror att rumpan kommer se bättre ut (bakifrån) om du fortsätter går ner i vikt. Fett kommer visserligen försvinna från rumpan vilket kommer göra den mindre, men midjemåttet kommer att minska så mycket mer att rumpan kommer att framträda mer, speciellt om du har manlig fettfördelning där det mesta fettet sätter sig kring buken (annars är det ju mycket fett som sätter sig på rumpan vid den s.k "päronformen" hos kvinnor).

Testosteron bör ju teoretiskt sätt vara bra för att bli av med kroppsfett. Att ha högre testosteronnivåer som tjej antar jag dock kan ha andra negativa effekter. Men det beror väl också på hur höga de är förstås.