handdator

Visa fullständig version : För långt mellan 1 och 3 gympasset!


Hejdu
2011-01-19, 22:56
Har en lite fråga som kanske kommit upp någonstans men som jag tydligen inte kunnat hitta ;)

Jag kör 3 dagars pass:

Vecka x

- Måndag = Biceps, Bröst, Rygg, Mage.

- Torsdag = Triceps, Axlar, Mage.

- Söndag = Biceps, Bröst, Rygg, Mage.

Vecka y

- Tisdag = Triceps, Axlar, Mage.

- Torsdag = Biceps, Bröst, Rygg, Mage.

- Lördag = Triceps, Axlar, Mage.

(Rätta mitt upplägg av träningspass om det är fel;))

Jag har hört att en muskel ska ha alltifrån 48-72 timmars vila, Men som sagt så har jag för lång vila mellan fösta och sista passet (alltså tisdag - lördag alt. måndag - söndag)

Är det normalt med denna långa vila på ett 3 dagars pass.. eller är det möjligt att kanske öka till ett 4 dagars pass eller kanske splitta upp musklerna till fler dagar?..

The Truth
2011-01-19, 23:09
Skippa veckotänket så har du löst det.

vicarious
2011-01-19, 23:09
Det blir konstigt för du har glömt att träna benen.

snatch914
2011-01-19, 23:13
Det blir konstigt för du har glömt att träna benen.

+1, koloscience

Ne0phyte
2011-01-19, 23:13
Där satt den vicarious!

Hejdu
2011-01-19, 23:29
Haha, kopierade från mitt första utdrag när jag började träna,ändrades på direkten, men ja! Självklart körs det ben :)

The Truth
2011-01-19, 23:32
Haha, kopierade från mitt första utdrag när jag började träna,ändrades på direkten, men ja! Självklart körs det ben :)Det brukar låta så, alltid i efterhand, och alltid är det benen som "glöms".

Träna ben, du kommer inte att ångra dig. Du får lägre fettprocent per kroppsvikt ifall du tränar alla muskler på kroppen, och det är snyggt med benmuskler.

Hejdu
2011-01-20, 11:54
Anledningen var att jag körde hemma från början och hade inget att träna ben med men sedan när jag fick tillgång till gym o.s.v så lades det till ben i andra upplägget :P

Inte kul och ha pinnar som ben :P

pellepedal
2011-01-20, 12:10
Du kan inte säga hur många timmar en muskel behöver vila utan att säga mer om hur du tränar, sover, äter och mycket mer....
Finns många som med stor framgång tränar samma muskel i stort sett varje dag.