handdator

Visa fullständig version : Träna nattetid?


oracas
2011-01-19, 14:40
Har ett litet problem som jag försöker råda bot på, är så att jag börjat jobba 3-skift som förstör alla mina rutiner, är trött mån-ons varje vecka för att jag måste ställa om dynget varenda gång. Jobbade bara nätter innan och mådde bra mycket bättre då. Nu har jag pratat med kollegorna och den enda möjligheten jag har är att gå 2 nätter, en eftermiddag.

Vad tror ni om att träna 17,00-19,00 på nattveckorna. Och sen träna 00,00-02,00 på eftermiddagsveckorna. Då kan jag sova 07-14 varje vecka utan att ställa om dygnet!

Några tankar och funderingar på detta upplägg?

Ne0phyte
2011-01-19, 15:44
Om du hittar ett schysst gym som är öppet dygnet runt samt får den sömn du behöver skall det antagligen inte vara några problem. Dvs om du har energi och ork mitt i natten.
Postat via en mobil enhet

oracas
2011-01-19, 15:45
Om du hittar ett schysst gym som är öppet dygnet runt samt får den sömn du behöver skall det antagligen inte vara några problem. Dvs om du har energi och ork mitt i natten.
Postat via en mobil enhet

Då jag har egen nyckel till gymmet samt eget gym i källaren är det inga problem! Borde helt klart vara ett bättre alternativ för min del tycker jag!

jontet
2011-01-19, 15:54
eftersom det är negativt att bara vara vaken nattetid kan man ju spekulera i att det är ännu sämre med hård ansträning också. Men det är väl knappast studerat kan jag tänka mig?

oracas
2011-01-19, 16:46
eftersom det är negativt att bara vara vaken nattetid kan man ju spekulera i att det är ännu sämre med hård ansträning också. Men det är väl knappast studerat kan jag tänka mig?

Men vad är det bättre att vara vaken och träna nattetid om man känner sig piggare då eller vara sliten och gå till gymmet dagtid?

hugok
2011-01-19, 17:22
Jag skulle vilja se dina grannars min när dom vaknar kl 1 på natten av dina marklyft :D Skämt åsido, det är nog inga problem. Jag menar hellre det än att inte träna alls.

oracas
2011-01-19, 17:55
Jag skulle vilja se dina grannars min när dom vaknar kl 1 på natten av dina marklyft :D Skämt åsido, det är nog inga problem. Jag menar hellre det än att inte träna alls.

Bor ganska fint så det är inga problem! Dånande musik mitt i nätterna och tunga marklyft är melodin! :hbang: