handdator

Visa fullständig version : EAA-XX Äpple/päron FYFAAN!! hjälp! whey 80??


Renner
2011-01-19, 13:57
köpte nyss en burk med EAA-XX äpple/päron och så fort jag luktar på skiten så får jag kväljningar!

drack en drink innan träningen som det står att man skall göra, men jag ville bara spy!

hur kan jag göra så den går att dricka?? jag vill bara slänga skiten åt skogen och istället köpa Whey 80 på gym grossisten

är whey 80 god? har hört att choklad är godast.

tacksam för svar =)

Vunnis
2011-01-19, 14:03
släng in en skopa av pulvret i munnen och skölj ner det med vatten istället för att blanda med vatten och dricka.

smalis
2011-01-19, 14:05
Blanda med mindre vatten, drick och håll för näsan, blanda i lite saft/juice, blanda i munnen eller så kan du också låta bli att dricka det..

Sheogorath
2011-01-19, 14:06
Vissa kosttillskott gör sig bäst i kapslar. :thumbup:

ChrisDEFC
2011-01-19, 14:08
Hur otroligt det än må låta så vänjer man sig vid smaken. EAA har en tendens att smaka spya. Tänk att det gör skillnad och ta det efter träning tills burken är slut och sen köper du nått annat nästa gång.

Klarar du inte av smaken så kan det va en ide att testa att hälla i saft eller nått annat med smak som du gillar. Har själv en burk EAA med äpple/päron smak och nu blir jag ju lite orolig när du skriver att den är outhärdlig men så illa kan det väl inte va. Testat flera olika EAA innan och det är inte gott men det går ner. Testa att blanda med mer/mindre vatten och se om det är lättare att få ner. Testa åxå att hålla för näsan och svepa sen snabbt dricka vatten efter, då lär du inte hinna känna så mycket vad det smakar :P

Renner
2011-01-19, 14:10
haha a okej...:P tyckte de va typ för stark smak, så jag tog typ hela shakern med vatten,,.. vilket ledde till mer lidande;)

Grazzafukkinrazzi
2011-01-19, 14:13
att blanda med saft funkar men det är en björntjänst. Du vänjer dig efter x antal gånger, och x brukar inte heller vara ett allt för stort tal heller i detta fall. EAA-XX äpple/päron är rena drömmen jämfört med vissa andra EAA-tillskott.

z_bumbi
2011-01-19, 14:16
Blanda med oboy i rikliga mängder eller blanda en mindre mängd EAA med vanlig proteinpulver/gainer.

proteinsynthesis
2011-01-19, 14:18
Så illa kan det inte vara, jag tar ren EAA , visst smakar det skit , men det är bara för någon sekund.

Redan smaksatt EAA kan ju inte vara värre, men det bästa är att göra "lidandet" så kort som möjligt som du redan fått tips om.

Apjavel
2011-01-19, 14:18
släng in en skopa av pulvret i munnen och skölj ner det med vatten istället för att blanda med vatten och dricka.

+ 1

hejhopp79
2011-01-19, 14:19
Men alltså ärligt talat, är du man eller mus?

Det ska ju bara svepas. Dricker du färglada drinkar med frukter i när du är ute också eller? Öl kanske är ekligt? Jeez.

Tips: Håll för näsan och in med det och sluta mesa.


Man vet att det är kids i farten när det enda som är viktigt är hur något smakar, oavsett om det är BCAA, EAA, vassle eller gainer.

Sundqvist
2011-01-19, 14:21
beställde hem eaa-xx päron/äpple igår :D
Vip-x päron/äpple va skit god iaf!

solari
2011-01-19, 14:34
Hade samma problem med BCAA trodde efter första gången att jag aldrig skulle kunna bruka det. Men efter bara 2-3 ggr så vande jag mig och längtar nästan efter det (eftersom jag förknippar det med träningen såklart, det smakar ju inte bra...)

blondyz
2011-01-19, 15:32
Tycker EAA-XX har en otroligt bra smak jämfört med andra EAA produkter ^^

Vattenmelon kanske har ett litet övertag, men det handlar mer om smaksak (höhö) jämfört med päron/äpple.

Den enda produkten som ger dig aminosyror i pulverform som smakar bättre är Xtend enligt mig. Denna smakar saft, på riktigt.

Och som sagt, man vänjer sig, det får alla göra förr eller senare ;)

Matte_
2011-01-19, 15:35
att blanda med saft funkar men det är en björntjänst. Du vänjer dig efter x antal gånger, och x brukar inte heller vara ett allt för stort tal heller i detta fall. Eaa-xx äpple/päron är rena drömmen jämfört med vissa andra eaa-tillskott.

+1

daloatf
2011-01-19, 15:47
Bara svepa skiten, visst ibörjan tyckte jag det smakade skit och att man luktade kloak efteråt. Men efter en stund blev jag van och nu dricker jag det som vanligt utan problem.

Lägg i lite funlight om det nu skulle hjälpa med smaken.

Lepras
2011-01-19, 15:56
Eaa/bcca är ju supergott nu! Satan va illa de smaka när det kom ut på marknaden--då va de inga smakämnen--neutral smak...där har du äcklig smak!

IronBug
2011-01-19, 16:39
EAA XX Äpple/päron är ju skitgod. XX är ju känt för att vara välsmakande. Wtf.

Pepz
2011-01-19, 19:44
EAA XX Äpple/päron är ju skitgod. XX är ju känt för att vara välsmakande. Wtf.
+1

blanda det i saft. och fråga mamma om du får en kanelbulle när du ändå kinkar

Trashcan
2011-01-19, 20:06
EAA är äckligt och man vänjer sig. Håller för tillfället på att äta mig igenom en burk naturell BCAA, där kan man snacka äckligt, men man vänjer sig som sagt rätt fort. Andas man inte med näsan märks det knappt. ;)

Rumsren
2011-01-19, 20:33
Måste du blanda ut det då? Hysta pulvret långt bak på tungan och skölj ner med vatten, inte ens de naturella är några problem då.

Onigiri
2011-01-19, 22:39
Jag bara undrar, hur hade du föreställt dig att det skulle smaka?

Gober
2011-01-20, 00:18
EAA-XX apple/pear eller ännu bättre melon är väldigt bra för att vara EAA, smakar väll inte som världens godaste saft, men verkligen inte äckligt, och man känner inte den där fruktansvärda bismaken som vissa EAA kan ha, typ bensin.




Du blanda väll inte med mjölk? ;-)

frong
2011-01-20, 21:56
Du blanda väll inte med mjölk? ;-)

:naughty:

Lepras
2011-01-20, 22:01
EAA-XX apple/pear eller ännu bättre melon är väldigt bra för att vara EAA, smakar väll inte som världens godaste saft, men verkligen inte äckligt, och man känner inte den där fruktansvärda bismaken som vissa EAA kan ha, typ bensin.




Du blanda väll inte med mjölk? ;-)

Precis ja beskriver naturell eaa--som torkad bensin*spy*

Ammu
2011-01-21, 08:36
en fråga, Hur mycket vatten blandar du med?
jag har använt EAA-XX Äpple/päron ett bra tag nu och den smakar riktigt gott

läs på burken hur den ska blandas och tar du mer pulver än rek så i med mer vatten.

Jorgen
2011-01-22, 10:28
Men herreguuud vad hardcore vissa är.
Varför är det "mesigt" att vilja dricka (eller äta) saker som smakar gott?
Blir man större och starkare om man tvingar i sig något äckligt eller?

Jag förstår inte, kan någon vänlig själ förklara tack....

Pepz
2011-01-22, 10:38
Men herreguuud vad hardcore vissa är.
Varför är det "mesigt" att vilja dricka (eller äta) saker som smakar gott?
Blir man större och starkare om man tvingar i sig något äckligt eller?

Jag förstår inte, kan någon vänlig själ förklara tack....


samma grej som att vissa baddybilders enbart äter torsk och ris under dieten.
plågar man sig själv får man bättre resultat

Jorgen
2011-01-22, 10:47
samma grej som att vissa baddybilders enbart äter torsk och ris under dieten.
plågar man sig själv får man bättre resultat
*rolleyes*

vicarious
2011-01-22, 11:09
Men herreguuud vad hardcore vissa är.
Varför är det "mesigt" att vilja dricka (eller äta) saker som smakar gott?
Blir man större och starkare om man tvingar i sig något äckligt eller?

Jag förstår inte, kan någon vänlig själ förklara tack....

Det råder nog en slags uppfattning om att sånt som smakar gott inte kan vara bra eller nyttigt. Så har det väl varit med det mesta, sånt som är "nyttigt" smakar sämre och sånt som är onyttigt är förstås mycket godare.

Sen beror det även på om man tycker det är rimligt att betala extra för smakupplevelsen.

Har man redan köpt en burk och man tycker den smakar dåligt, då tycker jag det är dumt att slänga bort den bara för att det smakar lite dåligt.

Nästa burk man köper kan man ju däremot välja en annan smak på, om man tycker att det är värt den extra kostnaden.

Jorgen
2011-01-22, 11:33
Det råder nog en slags uppfattning om att sånt som smakar gott inte kan vara bra eller nyttigt. Så har det väl varit med det mesta, sånt som är "nyttigt" smakar sämre och sånt som är onyttigt är förstås mycket godare.

Sen beror det även på om man tycker det är rimligt att betala extra för smakupplevelsen.

Har man redan köpt en burk och man tycker den smakar dåligt, då tycker jag det är dumt att slänga bort den bara för att det smakar lite dåligt.

Nästa burk man köper kan man ju däremot välja en annan smak på, om man tycker att det är värt den extra kostnaden.

Ja, det är kanske det. Synd att det inte stämmer riktigt. :)

Naturligtvis spelar det roll, men läser man i bla denna tråden så blir man mer eller mindre idiotförklarad om man vill att tex EAA (eller whatever) skall smaka gott.

Som allting annat är det en prioriterings sak. Vissa saker som inte kostar mycket är goda och tvärtom. Smaken är ju olika.

z_bumbi
2011-01-22, 17:16
Har man redan köpt en burk och man tycker den smakar dåligt, då tycker jag det är dumt att slänga bort den bara för att det smakar lite dåligt.

Att få en kräkkänsla eller helt enkelt tycker det smakar apa när man ska hälla i sig något är troligen i de flesta fallen betydligt mer negativt än att få i sig det. I det här fallet är det ju dessutom enkelt fixat utan att man slänger burken så varför envisas en hel tråd att rabbla upp hur underligt det är om någon inte gillar det eller att det var värre "förr" osv?
Träning gör man förhoppningsvis för att det är kul så varför lägga in ett plågomoment som är helt onödigt?

Zorban
2011-01-22, 17:29
Har bara provat XX en gång och gillade den inte, men jag tycker Fairings Amino Rush Fantasy Fruits är god.

<Mike>
2011-01-22, 20:38
Utöver det som sagts kan ju påpekas att folk känner smak olika beroende på hur många smaksensorer man har etc. Finns ju allt ifrån ickesmakare till supersmakare där antalet smaksensorer skiljer något enormt. Så något som någon tycker smakar nästan ingenting kanske har väldigt stark smak för någon annan. Det kanske man ska tänka på innan man trackar ner på någon för att dom kanske inte reagerar samma som en själv på något dom stoppar i munnen. (no homo)

Sedan kan man säkert vara mesig också, men det behöver inte alltid vara hela orsaken.

Lovisa
2011-01-22, 22:48
Jag köpte Double Pro jordgubb och det var bland det läbbigaste jag smakat. Luktade syntetiskt i hela köket, som nåt äckligt sköljmedel för tvätt, typ. Men jag köpte till samma sort i vaniljsmak och blandade 50/50. Det blev riktigt OK.

Så du kan alltid prova att blanda med något annat som smakar mer neutralt.
Annars kan man alltid dämpa sötsliskiga smaker genom att blanda i naturell yoghurt.

Zorban
2011-01-23, 00:23
Så du kan alltid prova att blanda med något annat som smakar mer neutralt.
Annars kan man alltid dämpa sötsliskiga smaker genom att blanda i naturell yoghurt.
Försämrar inte yoghurt effekten av EAA?

Tror de flesta kan lära sig dricka EAA med lite vatten, efter några gånger tycker jag det smakar helt ok.

bygden
2011-01-23, 00:59
EAA FX naturell MUMS!

Bottom line: Köp naturell - mycket god!

Torsk_ole
2011-01-23, 09:29
eaa fx naturell mums!

Bottom line: Köp naturell - mycket god!

Fruktansvärt god! Smaken bara smeker gommen totalt!