handdator

Visa fullständig version : Knälindor


-Knox-
2011-01-18, 21:41
Köpte mig ett par knälindor häromdagen, har aldrig kört med det förut.
Hur hårt lindar ni dem egentligen?
O m jag drog i lite mer så tyckte jag att det nästan klämmer ihop nedre delen av låret som går mot knät så det blir stopp i blodtillförseln? lindar man löst så är det ju helt bortkastat.

Ska man dra i rejält?

mini
2011-01-18, 21:43
Vad är syftet med lindorna?

-Knox-
2011-01-18, 21:55
Kanske kunna lägga på nåt extra kilo i knäböjen och vara ett extra stöd för knäna när vikten blir lite högre. Jag kör inte så jätte tungt men ett extra stöd kan väl aldrig vara fel?

EkarN
2011-01-18, 23:00
Kanske kunna lägga på nåt extra kilo i knäböjen och vara ett extra stöd för knäna när vikten blir lite högre. Jag kör inte så jätte tungt men ett extra stöd kan väl aldrig vara fel?

Antar att du vill bygga muskler i låren? Då är lindor kanske inte det optimala då de avlastar benen väldigt mycket:)

-Knox-
2011-01-19, 08:11
Tror ju inte de avlastar benen direkt, det heter väl inte knälindor för inte....

Pepz
2011-01-19, 08:15
Tror ju inte de avlastar benen direkt, det heter väl inte knälindor för inte....

jodå.

säg att du har 200kg på stången.
Lindorna gör att du kanske lyfter 170kg med låren (resten tas av lindorna) och belastningen på övriga kroppen är fortfarande 200kg ex rumpa bål och vader.

alltså är det inte optimalt med lindning för lårutveckling.

KaptenKnäsvag
2011-01-19, 08:16
Tror ju inte de avlastar benen direkt, det heter väl inte knälindor för inte....

Det är en gummisnoddeffekt.

-Knox-
2011-01-19, 21:10
Åter till subject, NI som faktiskt använder lindor kring knäna. Lindar man dem hårt?

Gnusram
2011-01-19, 21:20
Åter till subject, NI som faktiskt använder lindor kring knäna. Lindar man dem hårt?

Som jag ser det så är det ett hjälpmedel för att lyfta så mycket som möjligt i knäböj. Syftet är alltså att öka vikten på stången, inte kontakten i nån muskel eller nånting annat. Med det sagt så ja, man lindar så hårt man kan. Vid tävling har man ofta någon som hjälper till att linda just därför att det ska gå att linda hårdare. Naturligtvis kan man inte linda så hårt man kan från början utan man får låta utförandet styra lite grann.

BondJamesBond
2011-01-20, 19:35
Som jag ser det så är det ett hjälpmedel för att lyfta så mycket som möjligt i knäböj. ... Vid tävling har man ofta någon som hjälper till att linda just därför att det ska gå att linda hårdare.

Varför tillåts knälindor vid tävling? Får man tejpa fast fjädrar på kroppen oxå för att hjälpa till med uträtningen? *rolleyes*

mini
2011-01-20, 19:38
Varför tillåts knälindor vid tävling? Får man tejpa fast fjädrar på kroppen oxå för att hjälpa till med uträtningen? *rolleyes*

Ja. *rolleyes*