handdator

Visa fullständig version : Ni som deffar seriöst!Vad äter ni varje dag?


mathsa
2011-01-18, 21:13
Som rubrik!Vad äter ni för mat varje dag i stort? Äter ni bara kyckling och grönsaker eller vad stoppar ni i er på veckorna ??hur ser era typiska veckor ut ?? är nyfiken på detta :)

J.V
2011-01-18, 21:14
Samma som alltid. Fast mindre av det.

vicarious
2011-01-18, 21:17
Kyckling, kvarg, ägg, kött, fisk, havregryn, bröd, pasta, potatis, mjölk, grönsaker..

mathsa
2011-01-18, 21:30
Kyckling, kvarg, ägg, kött, fisk, havregryn, bröd, pasta, potatis, mjölk, grönsaker..Vad för kött och fisk äter du som oftast??

The Truth
2011-01-18, 21:33
Såhär brukar det se ut när jag är under deff:

1. "Rena" proteinkällor som proteindrink, kvarg, kött, fisk etc tills jag kommit upp i så många g protein jag vill ha.

2. Lite grönsaker tills jag kommit upp i så mycket vitaminer och mineraler som jag vill ha. Omega-3 ifall jag inte ätit fisk den dagen.

3. Behöver jag mer kcal så gör jag det med godis, glass, läsk eller choklad. Detta enbart för att det smakar gott och är bra för min temporära psykiska hälsa.

4. Försöker ligga på 0.5g fett per kg kroppsvikt. Detta brukar komma automatiskt av mjölkprodukterna, fisken, äggen och godiset. Men om jag inte fått det, så käkar jag lite fett.

vicarious
2011-01-18, 21:40
Vad för kött och fisk äter du som oftast??

Magert nöt eller fläskkött, olika styckdetaljer. Ibland köttfärs. Fisk är oftast tonfisk men ibland sej/torsk/pollock eller lax.

Onigiri
2011-01-18, 21:42
Kyckling och proteinfluff baserat på kvarg. Ibland är jag lite wild n crazy och drar till med några ägg eller kött.

vicarious
2011-01-18, 21:55
Kyckling och proteinfluff baserat på kvarg. Ibland är jag lite wild n crazy och drar till med några ägg eller kött.

:laugh:

RassK
2011-01-18, 23:08
Kyckling, fisk, kött, ägg, kvarg, fullkornsbulgur, potatis.

heraso
2011-01-18, 23:47
Såhär brukar det se ut när jag är under deff:

1. "Rena" proteinkällor som proteindrink, kvarg, kött, fisk etc tills jag kommit upp i så många g protein jag vill ha.

2. Lite grönsaker tills jag kommit upp i så mycket vitaminer och mineraler som jag vill ha. Omega-3 ifall jag inte ätit fisk den dagen.

3. Behöver jag mer kcal så gör jag det med godis, glass, läsk eller choklad. Detta enbart för att det smakar gott och är bra för min temporära psykiska hälsa.

4. Försöker ligga på 0.5g fett per kg kroppsvikt. Detta brukar komma automatiskt av mjölkprodukterna, fisken, äggen och godiset. Men om jag inte fått det, så käkar jag lite fett.

+1 Jag är exakt likadan med undantag att jag får i mig havregryn efter passen för lite schysstare kolhydrater än godis. ;-)

Fredrik_S
2011-01-19, 00:47
jag äter inte ca 400 gram godis glass kakor 5 dagar i vekcan när jag deffar utan kanske 100g varannan/var tredje dag istället... Maten i övrigt är väl som vanligt massa kött kyckling grönsaker havregryn oboypulver mjölk

Sheogorath
2011-01-19, 06:59
Sedan en diet -07 som var ett kapitalt misslyckande och där det ingick mycket raffinerat socker håller jag detta till ett minimum den här dieten även om det är tråkigt. Raffinerat socker kommer nu från endast från lingonsylt, lite sirap i kålpuddingen och ketchup till min spaghetti. Inget godis eller choklad. Dieten -07 kan ha misslyckats pga för snabb viktnedgång, men jag tar ingen chansning igen.

OneManArmy
2011-01-19, 08:51
Förra året käkade jag en hel del kolhydrater och försökte ligga på underskott med halvt misslyckande pga sötsug och annat dravvel.. Blev för stora ätardagar helt enkelt.

I år har jag provat på en keto diet och hitils så fungerar det riktigt bra, mindre kollisar och lite mer fett så klarar jag mig på 3 mål om dagen istället för 5-6 om dagen på förra dieten.

Iallfall så äter jag väl som vanligt typ, men tar bort ris/pasta/potatis/bröd osv och äter endast grönsaker till maten istället.

kalaskonrad
2011-01-19, 08:54
Sen gud givit oss proteinfluffet så har dietande blivit en barnlek! Mer fluff till folket!

Ont. Jag äter det jag brukar(husmanskost) fast skippar alla kebabluncher.

Morrris
2011-01-19, 08:56
Du får nog ta och definiera begreppet seriös deff. Skulle tro att en ganska lite del av svaren lever upp till beskrivningen.

Albin Eriksson
2011-01-19, 11:41
Under min tävlingsdiet: Magert kött, skaldjur, kvarg, keso, proteinpulver, gröna grönsaker, omega-3, havregryn.

eiri
2011-01-19, 12:18
kyckling, kött, fisk, grönsaker, havregryn, kvarg, protein pulver, nötter, bär.

mathsa
2011-01-20, 19:40
Du får nog ta och definiera begreppet seriös deff. Skulle tro att en ganska lite del av svaren lever upp till beskrivningen.Vad baserar du det på att det inte lever upp till det? med seriöst så menade jag väl att dom som gjort det innan med vad allt det innebär.Men alla får gärna svara , från tävlande människor till mer vanligt hårt tränande folk :D

Facaa
2011-01-20, 23:36
Jag åt precis 120g chips o ca 100g choklad. Känner mig lite så Vasa faaaeeen sysslar jag me men samtidigt känns det bra i kroppen då jag inte ätit det på flera veckor.
Vet inte hur jag ska tolka det :(

Nible
2011-01-21, 07:09
Jag åt precis 120g chips o ca 100g choklad. Känner mig lite så Vasa faaaeeen sysslar jag me men samtidigt känns det bra i kroppen då jag inte ätit det på flera veckor.
Vet inte hur jag ska tolka det :(

Optinoja. Släpp det.

SiSenior
2011-01-21, 09:27
Finns inget bättre än kcyklinggrytor under deff. Stekt välkryddad tonfisk/ lax är också en favorit.

Dimetyltryptamin
2011-01-22, 00:55
Kolhydrater: Quinoa,havregryn,Äpplen,mandariner,hallon,grönsake r(mandariner, eventuellt bananer efter träning tillsammans med vasslet :))
Protein: Vassle/kasein-pulver,kesella,tonfisk,kyckling(lr liknande "rent" kött)
Fett: olivolja(vid stekning),Nötter,Avokado,lax/makrill

MrBoris
2011-01-22, 10:22
Samma som alltid. Fast mindre av det.

+1, svårare än så brukar inte jag göra det, iofs bara erfarenhet av -12-14kgs deffar

hoog
2011-01-23, 14:40
Vilket/vilka kött är mest fettsnåla/mist kcal förutom kyckling och köttförs?

Hur är skinksnitzel tex mot kyckling/ köttfärs?

eiri
2011-01-23, 14:52
lövbiff, fläskfile osv.. det finns mycket som är fett snålt.

hoog
2011-01-23, 14:56
lövbiff, fläskfile osv.. det finns mycket som är fett snålt.

Mjo lövbiff är gott men äter ju nästan upp ett helt paket på en måltid så blir ju inte så billigt.. Har undvikt fläskfile för det alltid är fett/senor kvar i det men skulle inte skada att käka det igen.

eiri
2011-01-23, 15:31
Mjo lövbiff är gott men äter ju nästan upp ett helt paket på en måltid så blir ju inte så billigt.. Har undvikt fläskfile för det alltid är fett/senor kvar i det men skulle inte skada att käka det igen.

hm, de fläskfile'r jag har köpt brukar ha en lång fettrand ner med ena sidan och den än väldigt enkel att skära bort :), sen lagar man den i ugnen med en stektermometer för att inte få den torr! *drool* annars fläskkotlett ? brukar va ännu mindre fett på dem.

Beelz
2011-01-23, 16:48
naturella jordnötter, naturellt jordnötssmör och proteindrinkar med mjölk/vatten :Q

lurre86
2011-01-23, 17:52
när ni skriver att ni äter kyckling tex, kör ni bara som den e eller gör ni tex tacos?

gör ni kyckling rätter med tex creme fresh mm... eller tar ni bara en file steker å lite sallad.?

Spridis
2011-01-23, 17:55
Husmanskost, lite mindre mängd bara!

milk
2011-01-23, 20:35
naturella jordnötter, naturellt jordnötssmör och proteindrinkar med mjölk/vatten :Q

Det låter som min första diet (JS-dieten), är det den du kör?. Jag ska köra min andra sån diet nu på måndag fast jag ska bara köra med hälften så mkt jordnötssmör som förra gången och köra resten "fast" föda. Protte drinkarna är ju en självklarhet

Zorban
2011-01-23, 21:31
när ni skriver att ni äter kyckling tex, kör ni bara som den e eller gör ni tex tacos?

gör ni kyckling rätter med tex creme fresh mm... eller tar ni bara en file steker å lite sallad.?
Jag brukar steka kycklingen i bitar och äta med exempelvis findus wook-grönsaker som är väldigt kalorisnåla. Om jag vill lyxa till det använder jag ibland någon smaksatt creme fraiche. Ibland gör jag någon lätt sås av kesella till, eller någon chilisås. Inte så roligt i längden men man blir mätt. Kyckling-tortillas är grymt gott men lite väl mycket onödiga kolhydrater i brödet. Annars finns det rätt goda kycklinggrytor man kan göra, räcker oftast med en skvätt 2%ig "grädde". Brukar steka morötter och champinioner till med mycket salt :-)

eiri
2011-01-23, 21:34
kyckling med wok och ajvar relish är inte tråkigt och samt få kalorier :)

mathsa
2011-01-23, 21:39
när ni skriver att ni äter kyckling tex, kör ni bara som den e eller gör ni tex tacos?

gör ni kyckling rätter med tex creme fresh mm... eller tar ni bara en file steker å lite sallad.?
den frågan har jag med funderat på :D lite tråkigt att äta stekt kycklingfile' varje dag :D

hoog
2011-01-23, 22:16
den frågan har jag med funderat på :D lite tråkigt att äta stekt kycklingfile' varje dag :D

Aldrig!
Det är ju skit gott, lite grillkrydda på så är det perfekt.

hoog
2011-01-23, 22:19
Såg att 100g Lövbiff innehåller 20g protein per 100g, detta kan väll knappast stämma?
Käkar 300g till kvällsmat. Bara det är ju 60g protein.

Benjila
2011-01-23, 23:24
Såg att 100g Lövbiff innehåller 20g protein per 100g, detta kan väll knappast stämma?
Käkar 300g till kvällsmat. Bara det är ju 60g protein.
Det stämmer mycket bra. Varför inte? :)

hoog
2011-01-24, 17:33
Det stämmer mycket bra. Varför inte? :)

Hade för mig kycklingfile var mycket mindre protein i per 100g så därför, men det var ju en positiv överraskning :)

Ristretto
2011-01-24, 18:05
Hade för mig kycklingfile var mycket mindre protein i per 100g så därför, men det var ju en positiv överraskning :)

Förmodligen för att de trycker in vatten i kyckling bla. föra att den ska bli mörare.