handdator

Visa fullständig version : Paleo och *************


James Bond
2011-01-18, 11:37
Hej på er!
Jag är ny här på forumet (typ tio minuter gammal). Jag tänkte testa det för att få ordning på en grej som jag funderat på ett tag.

Jag håller på med lite blandad träning; styrketräning, gymnastik, längdskidor osv. Dessutom håller jag en iaf. ganska strikt paleo-kost. Nu har jag iaf. köpt mig ett paket från Gym grossisten

Alltså Whey innan träning och Gainer efter, kreatinet bortser jag från i denna tråd. Det som rör till det i huvudet på mig är om det egentligen är så smart att smälla i sig en massa protein innan träning eftersom det är innan träningen jag behöver energi. Att fylla upp magen med protein borde väl bara göra mig segare?

Jag funderar på om man inte kunde köra gainer innan träning för energins skulle och sedan whey kombinerat med lite frukt? Det låter mer logiskt i mina öron iaf. När jag tänker efter så borde man kanske köra gainer både före och efter träning och sedan whey ganska långt innan eller efter träning.

Men...
...säger ni då. Ät bara pasta innan träning så är saken klar. Saken är dock den att jag helst slipper pastan pga. min paleo-diet.

Så hur ska jag göra för att få ut det mesta av träningen?
Mvh / James

Mental
2011-01-18, 12:01
Whey och gainer låter ju helt klart mer stenålder än pasta. Heh.

vicarious
2011-01-18, 12:06
Jag funderar på om man inte kunde köra gainer innan träning för energins skulle och sedan whey kombinerat med lite frukt? Det låter mer logiskt i mina öron iaf. När jag tänker efter så borde man kanske köra gainer både före och efter träning och sedan whey ganska långt innan eller efter träning.


Gainer är väl som sagt inte så himla paleo..

Hur äter du innan du tränar? Du kanske ska fråga dig själv om du verkligen behöver något innan passet. Det är upp till dig, gainer funkar om du vill ha snabb energi, frågan är hur nödvändigt det är.

Whey räcker för att bygga upp musklerna igen så jag vet inte riktigt varför du har köpt gainer till att börja med.

James Bond
2011-01-18, 12:39
Gainer är väl som sagt inte så himla paleo..

Hur äter du innan du tränar? Du kanske ska fråga dig själv om du verkligen behöver något innan passet. Det är upp till dig, gainer funkar om du vill ha snabb energi, frågan är hur nödvändigt det är.

Whey räcker för att bygga upp musklerna igen så jag vet inte riktigt varför du har köpt gainer till att börja med.



Nä, det är sant gainer inte är paleo. Jag kör dock gärna det för att bättra på resultaten lite. Kolhydrater innan och efter träning är något jag tillåter mig själv. Frågan är bara hur en sann grottmänniska gör med sina kosttillskott?

J.V
2011-01-18, 12:43
Frågan är bara hur en sann grottmänniska gör med sina kosttillskott?Han vaskar dom.

Cykelpump
2011-01-18, 16:17
Frågan är bara hur en sann grottmänniska gör med sina kosttillskott?

Han vaskar dom.

Nej, han lägger dem på marken, slår sönder burken med en stor sten och sen käkar med händerna