handdator

Visa fullständig version : Lelle - Min väg mot ett sunt levande


Leon90
2011-01-17, 15:29
OM MIG
Mitt namn är Leon och jag är i skrivande stund 20 år. Nu har även jag bestämt mig för
att skriva en träningsjournal då det för min egen del kommer motivera mig enormt.
Här kommer ni bland annat kunna läsa om min träning, och hur jag utvecklas för att
förhoppningsvis så småningom nå mina mål.

Jag har tidigare levt ett sunt liv med regelbundna träningar men för drygt 2 år sedan
blev det drastiska ändringar på det. På två år har jag gått upp drygt 15 kilo som jag nu
är här för att bli av med igen.

Jag har bestämt mig för att inte använda mig utav några dieter, utan jag kör på med
normal mat i lagom mängd. Det som i första hand kommer vara avgörande för min
viktnedgång är alltså hur mycket jag tränar.

TRÄNING
Jag vill inte chocka min kropp för mycket då det enligt erfarenhet slutar med antingen
skador eller att jag tröttnar. Därför har jag valt att lägga 3 boxningspass i veckan;
måndag, onsdag och fredag. Detta planerar jag att utvidga så småningom med ett
simpass och ett löppass i veckan.

MÅL
Först och främst är mitt mål att komma i god form. Vad det innebär är givetvis olika för
alla men jag har fastnat för siffran 80kg. När jag nått det målet tänker jag satsa på att
bygga muskler.

Målvikt: ca 80kg
Ett sunt levande
Springtime Helsingborg

STATS (2011-01-17)
Ålder: 20
Längd: 1,76
Vikt: 95kg
Kondition: Usel

Hoppas ni kommer finna min journal intressant, och kom ihåg att tips och kretik alltid är välkommet!

Leon90
2011-01-17, 20:15
Precis hemkommen från måndagens träning. Upplagt ungefär som vanligt; hopprep med
dubbelhopp, hopp på en fot osv i drygt 12 minuter. Därefter blev det situps och rygglyft.
Resterande tid spenderades till att träna slag mot valfri partner.

Kändes inte som att jag fick ut tillräckligt av dagens träning så får nog bli en komplement
imorgon i form av en lång promenad!