handdator

Visa fullständig version : biverkningar av synerlin?


cherokee
2011-01-16, 08:05
Började ta synerlin i måndags (en tablett per dag) och nu vaknade jag jättetidigt med en väldigt konstig känsla i kroppen. Typ oro/ångest (som såklart späds på och eskalerar när jag förstår att jag varit dum mot min kropp..), en pirrande känsla i ena benet + att jag typ känner mig pigg och trött på samma gång fast jag bara sovit 4 timmar. HJÄLP typ!!!

Jag är lite smått hypokondrisk av mig så ligger ju verkligen här och känner efter i hela kroppen nu och vill bara att det ska gå över :/ Hur lång tid tar det innan denna effekt försvinner? Tog en tablett senast lördag mitt på dagen. Ush :/ Någon som känt något liknande?

Apjavel
2011-01-16, 09:21
Började ta synerlin i måndags (en tablett per dag) och nu vaknade jag jättetidigt med en väldigt konstig känsla i kroppen. Typ oro/ångest (som såklart späds på och eskalerar när jag förstår att jag varit dum mot min kropp..), en pirrande känsla i ena benet + att jag typ känner mig pigg och trött på samma gång fast jag bara sovit 4 timmar. HJÄLP typ!!!

Jag är lite smått hypokondrisk av mig så ligger ju verkligen här och känner efter i hela kroppen nu och vill bara att det ska gå över :/ Hur lång tid tar det innan denna effekt försvinner? Tog en tablett senast lördag mitt på dagen. Ush :/ Någon som känt något liknande?

Du ska nog inte börja trycka i dig saker som kan ge dig biverkningar om du vet sedan innan att du är hypkondrisk. Tror att den lilla fettförbrännade effekten som tabletterna ger dig går om intet när du får ångest, blir stress och inte sover om nätterna. Prova att inte ta några fler tabletter så ska dina symtom nog gå över under morgontimmarna.

cherokee
2011-01-16, 10:39
Du ska nog inte börja trycka i dig saker som kan ge dig biverkningar om du vet sedan innan att du är hypkondrisk. Tror att den lilla fettförbrännade effekten som tabletterna ger dig går om intet när du får ångest, blir stress och inte sover om nätterna. Prova att inte ta några fler tabletter så ska dina symtom nog gå över under morgontimmarna.

Tack!!! Har väl alltid egentligen tyckt att det är dumt/ohälsosamt att ta preparat som inte är helt hälsosamma för något så ytligt som att bränna fett. Och mycket riktigt gick symptomen över men är ändå glad att jag skrivit ned hur jag kände mig så jag vet med mig att det faktiskt var så och inget jag bara inbillade mig (eller hur man ska säga)

internethjälten
2011-01-16, 10:43
Det är vanliga bieffekter av synefrin, läs på om produkterna innan du köper och stoppar dig full av dem. Bara för man köper dem hos den lokale kosttillskottleverantören så innebär det inte att man mår bra av dem. Mår du dåligt av dem, kasta dem.

Och på din fråga "Någon som känt något liknande?" Ja, men det var på starkare grejer som såldes för ett par år sedan, scary feeling.

Mr.Sarkastisk
2011-01-16, 12:28
Kasta det, lägg till ett par minuter cardio istället.

Tänk vad dessa leverantörer tjänar pengar på sådana som dig...

StNicholaus
2011-01-16, 15:57
Började ta synerlin i måndags (en tablett per dag) och nu vaknade jag jättetidigt med en väldigt konstig känsla i kroppen. Typ oro/ångest (som såklart späds på och eskalerar när jag förstår att jag varit dum mot min kropp..), en pirrande känsla i ena benet + att jag typ känner mig pigg och trött på samma gång fast jag bara sovit 4 timmar. HJÄLP typ!!!

Jag är lite smått hypokondrisk av mig så ligger ju verkligen här och känner efter i hela kroppen nu och vill bara att det ska gå över :/ Hur lång tid tar det innan denna effekt försvinner? Tog en tablett senast lördag mitt på dagen. Ush :/ Någon som känt något liknande?

Som flertalet, före mig, redan påpekat gör ni nog bäst i att lägga synefrinet (vilket är det aktiva ämnet i Synerlin) åt sidan.

Här står lite matnyttigt om synefrin signerat SLV; http://www.slv.se/sv/grupp1/Risker-med-mat/Vaxtgifter/Synefrin/