handdator

Visa fullständig version : Mer avancerade träningsprogram


acidbl00d
2011-01-15, 20:47
Hej, såg det finns bra träningsprogram för nybörjare här men har kommit lite längre i träningen och skulle vilja ha något avancerat (det behöver egentligen inte vara avancerat men steget vidare liksom).

Kikade lite på wig's talangjakts blogg och de verkade köra lite intressanta grejer. Ord som: "Väckning och aktivering av nervsystem, explosiv aktivering, Stimuliset och genomblödning"

Min fråga är egentligen, hur går jag vidare, bra tips på läsning eller eventuellt någon man kan konsultera (även mot ersättning).

The Truth
2011-01-15, 20:48
Längd, vikt, fettprocent, styrka i tunga övningar samt vilka mål du har kan du väl först skriva, så kanske man kan ge lite tips på avancerade scheman.

acidbl00d
2011-01-15, 22:00
Förväntade mig egentligen inget direkt personligt därför jag inte skrev det utan mer en tips på hur man kommer vidare men självklart borde de vara med:

25år
Gymmat 7år (vissa år mer seriösa än andra)
90kg
191cm
BF% skulle gissa runt 10-12% men det är en jäkla gissning.
Kör periodisk fasta just nu hållt på en vecka.
Vikter: Bänk: 6x110, Chins 0x17, Marklyft, 8x140

Borde ge en uppfattning iaf. Mina mål är bygga lite mer massa samtidigt kommer ner lite i BF%, även börjat löpträna en del och vill bli bättre på det men det är inte prioriterat. Vara i allmänt bra form.

Kör 4-5pass i veckan kan tänka mig ett träningsschema med 6dagar

pellepedal
2011-01-16, 16:58
För att få reda på mer om Wigs träning och den typen av träning, bör du kolla på Bartolls forum. bartoll.se