handdator

Visa fullständig version : Fråga om upprepade övningar


solari
2011-01-15, 15:00
Om jag tidigt i mitt pass gör en övning (exv. Bicepscurl) och sedan mot slutet av passet känner för att köra denna övning igen.
Kan det på något sätt vara negativt att köra den igen efter så "lång" tid? (typ en halvtimme)

Testade detta idag och det kändes i alla fall bra... (se min journal för detaljer om passet)

vicarious
2011-01-15, 15:03
Nej.

solari
2011-01-15, 15:04
OK, inte negativt alltså. Men är det bättre att köra fler set direkt på varandra, eller vänta och köra andra övningar mellan så att man orkar högre vikt?

vicarious
2011-01-15, 15:11
OK, inte negativt alltså. Men är det bättre att köra fler set direkt på varandra, eller vänta och köra andra övningar mellan så att man orkar högre vikt?

Gör nog varken från eller till hur du gör. Finns inget direkt svar på den frågan tror jag.

solari
2011-01-15, 15:16
OK, tack!

blue8ball
2011-01-20, 11:25
Jag hade sagt att du skulle kötta på med mer set ist!
Därför att du gör lättare slut på den muskeln om du kör dig helt slut i ex: biceps.
Kör du 2set och sedan kör en annan muskelgrupp och sen kör 2set till då hinner du tappa värmen och pumpen i biceps.
Jag har pratat om detta förut på mitt gym med folk och alla sa de att det är bäst för massan att köra färdigt i övningen när du har konsentrationen kvar i muskeln.
Men ja kan ha fel... Då vill jag veta isf vilka belägg som finns för att det inte skulle va bättre att kötta färdigt innan man går på nästa.