handdator

Visa fullständig version : Konstig känsla i höftområdet vid marklyft


Reticulum
2011-01-15, 14:12
Har precis satt igång med träningen igen efter ett längre uppehåll och började ganska tidigt köra tungt i de tre stora. Har fungerat problemfritt förutom de senaste gångerna jag försökt mig på marklyft. Vad jag menar med att det känns konstigt är att det egentligen inte gör ont utan mer känns såpass mycket så att det är svårt att fortsätta.

Området jag känner av det i kan jag inte namnet på, men det är muskeln/senan som sitter långt upp på insida lår. Lyfter man upp benet rakt upp i 90 grader och sedan roterar utåt i höftleden känner man tydligt att det sticker ut.

Ber om ursäkt för en riktigt kass förklaring men varit på ett långt uppehåll från träning och allt som hör till så glömt av namnen på saker som jag borde kunna. Hoppas att det finns någon kunnig som förstår och lägger ner lite tid på ett svar.
Tack.

svedberg1
2011-01-15, 15:28
Känner igen den känslan du beskriver, men för mig hände det i knäböjen. Det gör ont när jag utåtroterar höften, ganska långt upp i höften.

För min del går det bra om jag värmer upp benen och höften ordentligt. Mer tips kan jag inte ge :/