handdator

Visa fullständig version : 2010-2011 bild, nytt mat schema. kritik?


zest
2011-01-15, 12:28
Hej på er deffsugna människor!

2011 är det dags för ”deff” nr 2. Nedan kan ni se bilder hur det gick på 1 år. Kan tilläggas att första året hade jag inte de förutsättningar som jag har nu och var inte alls lika seriös som det ska bli detta år. Det vart även x antal fyllor och helger med flöt :/.

Har räknat ut mitt BEE och hamnar på 1914 kcal och sen har vi aktivitetsfaktorn. Jobbar som kundtjänst handläggare och sitter framför en dator ca 6h vid varje jobb tillfälle, (80% tjänst). Bor cirka 4km ifrån mitt jobb och går till jobbet i raskt tempo varje dag med packning + ca 7kg i vikter i ryggen för att svettas lite extra. (Har även dusch på jobbet och går likadant hem) så blir cirka 8km om dagen i raskt tempo. Kan bli ytterliggare då jag går till gymmet fram och tillbaks ifall man inte har en bil och då är det cirka 3km dit antingen jogga sakta eller gå raskt.

Nu till första frågan! Jag satte en aktivitetsfaktor på 1914x 1.4, vilket blir ~ 2700 kcal. Drar av 500 kcal och får då resultatet på 2 200 kcal. Tror ni 1.4 det blir bra med mina förutsättningar? På lediga dagar är jag mycket ute och går med sambo / powerwalkar själv för att jag tycker om det. (aktivitets faktorn som jag är mest orolig över i beräkningarna).

Har läst lite och även mejlat runt lite och 3g / kg kroppsvikt i protein ska jag försöka att ligga på. Det blir 234 gram protein om dagen. Sedan fylla ut med fett / kolhydrater osv upp till 2.200 kcal.

78kg, 182 cm 2011. (2010 januari var det cirka 94 kg) 20 år.

Tränar cirka 5 gånger i veckan och försöker klämma ur så mycket jag kan under varje träningspass och gillar mer lätta vikter med bra kontakt vilket har fungerat bra för mig. Blir ca 1h pass varje gång. Kan variera.

För er som är nyfika ser mitt träningsupplägg ut såhär:

Dag 1 - Bröst med framsida axlar.
Dag 2 – Rygg med baksida axlar.
Dag 3 - vila
Dag 4 - Armar och mage.