handdator

Visa fullständig version : Tips för min första deff


gwack
2011-01-14, 20:54
Hejsan!

Jag ska påbörja min första deff någonsin efter helgen och jag skulle behöva några tips och råd om min träning/kost

Först kanske jag ska börja med att säga att jag har styrketränat i iaf 5 år dock haft ett litet uppehåll nu på några månader och ätit o krökat lite förmyk därav dragit på mig lite oönskat fett. dock pga kommande resa om 2 månader vill jag självfallet vara lite fitt! (magrutorna ska fram ordentligt! *cupid*)

ålder - 19
Längd - 184
Vikt - 74

Målvikt ca 67 kg

Jag har räknat ut mitt kal in för att gå ner 1kg/veckan och det ligger enligt shapeup club på 1431 kalorier in per dag.

Jag har tänkt att äta ungefär

Frukost - 2x egg + en portion gröt me mjölk

lunch - halv kyckling + sallad / halvkyckling + keso / Halv kyckling + 2st avokados / Alt nötfärs ca 200-300gram + liknande tillbehör

middag - ser väll ungefär likadan ut som lunchen dock kanske varierar med lite fisk.

Proteinpulver kommer jag dricka efter någon form av träningspass.

Räcker min kost eller ska jag slänga in mellanmål och vad ska dessa bestå utav isf? Bör jag äta några kolhydrater alls?


Träningsschema

Har tänkt köra ett schema på 3 dagar
dag 1 = bicep, bröst, mage
dag 2 = tricep, axlar, rygg
dag 3 = löpning ca 1 mil + ben och lite kroppsövningar
dag 4 = vila/börja om på dag 1

Innan varje pass kommer jag springa i ca 10kmh/ i 30 minuter med 5 min gång som uppvärming.

Bör jag lägga in mer löpning/konditions träning?
Bör jag kanske ta promenader utöver dagens "pass"?
För att räkna på kalorierna fungerar shapeup verkligen bra då?

Jag behöver som sagt endel tips för att jag vill ju helst inte slänga mig in i strikt kost och träning och sen göra fel, det skulle bara vara riktigt tråkigt! =)



Tack på förhand!

Andrélito
2011-01-14, 21:32
läs deff guiden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Eddie Vedder
2011-01-14, 21:45
Du bör vara medveten om att sallad eller två avokados är en kraftig skillnad i energimängd.