handdator

Visa fullständig version : Halvdeffa


ravbur
2011-01-13, 22:36
väger i nuläget runt 75 kg och vill deffa ner mig lite, eller rättare sagt jag vill bygga muskler men inte lägga på mig allt för mycket fett. Är van vid att vara smal och trivs med det bra.. Eftersom att man inte kan bygga muskler med underskott så borde det inte funka att göra både och?
tex,

min prioritering är att lägga på mig kött på benen och vaderna
tränar ungefär ben/vader var femte/sjätte dag.
måndag:Benträning, högre matintag
tisdag: högre matintag
Onsdag:högre matintag
Torsdag:lägre matintag
Fredag: lägre matintag
Lördag/söndag:benträning och högre matintag två dagar efter.

Borde inte detta göra att man kan lägga på sig muskler utan att lägga på sig allt för mycket fett?

Onigiri
2011-01-13, 22:54
Alltså tänk såhär.

Om du behöver, vid en träningsdag plus vardagsaktiviteter 3121,3 kcal för att vara viktstabil.

Om du räknar det på 30 dagar, 30x3121,3=93639 kcal.

Hur du uppnår dessa på 30 dagar, om du överäter dag 1,3,6,12,17 osv och underäter övriga och inte uppnår den siffran kommer du inte lägga på dig fett, det kommer du dock göra om du passerar den siffran.

Men jag förstår hur du tänker, att du ska tajma ett överskott när musklerna växer. Jag tror inte det riktigt går att "lura" kroppen på det sättet, inte nämnvärt.

Det som är viktigast är träningen under deff, inte hur man trixar och pillar med högt och lågt vissa dagar, anser jag.

ravbur
2011-01-13, 23:01
Alltså tänk såhär.

Om du behöver, vid en träningsdag plus vardagsaktiviteter 3121,3 kcal för att vara viktstabil.

Om du räknar det på 30 dagar, 30x3121,3=93639 kcal.

Hur du uppnår dessa på 30 dagar, om du överäter dag 1,3,6,12,17 osv och underäter övriga och inte uppnår den siffran kommer du inte lägga på dig fett, det kommer du dock göra om du passerar den siffran.

Men jag förstår hur du tänker, att du ska tajma ett överskott när musklerna växer. Jag tror inte det riktigt går att "lura" kroppen på det sättet, inte nämnvärt.

Det som är viktigast är träningen under deff, inte hur man trixar och pillar med högt och lågt vissa dagar, anser jag.

okej, men det borde väl ändå göra mycket skillnad om man ligger på ett jämt och hyfsat litet överskott varje adg jämfört med om man som du säger överäter grovt vissa dagar tex? eller spelar det ingen större roll?

Westan
2011-01-13, 23:18
Alltså tänk såhär.

Om du behöver, vid en träningsdag plus vardagsaktiviteter 3121,3 kcal för att vara viktstabil.

Om du räknar det på 30 dagar, 30x3121,3=93639 kcal.

Hur du uppnår dessa på 30 dagar, om du överäter dag 1,3,6,12,17 osv och underäter övriga och inte uppnår den siffran kommer du inte lägga på dig fett, det kommer du dock göra om du passerar den siffran.

Men jag förstår hur du tänker, att du ska tajma ett överskott när musklerna växer. Jag tror inte det riktigt går att "lura" kroppen på det sättet, inte nämnvärt.

Det som är viktigast är träningen under deff, inte hur man trixar och pillar med högt och lågt vissa dagar, anser jag.

Då skulle man ju lika gärna kunna hårddra det som att: På 6 månader ska jag äta 571197,9kcal? Om du förstår min poäng där ;) Men jag förstår din poäng också och håller till stor del med dig... tycker bara det skulle vara krångligt att äta mer en dag och mindre sen och sen mer och sen mindre. Jag håller mig till samma varje dag istället.

Fartman
2011-01-14, 00:33
Vill du kunna prestera på bendagen borde du äta ordentligt dagen innan tycker jag. Och det vill du om du ska lägga på dig benmuskler.

ravbur
2011-01-14, 00:34
Vill du kunna prestera på bendagen borde du äta ordentligt dagen innan tycker jag. Och det vill du om du ska lägga på dig benmuskler.

okok, det betyder änbdå att jag kan få rum med lite deff dagar, tror du det kan funka och göra hyfsad skillnad?

Fartman
2011-01-14, 00:48
okok, det betyder änbdå att jag kan få rum med lite deff dagar, tror du det kan funka och göra hyfsad skillnad?

Jag vet inte, är lite skeptisk men du kan ju pröva och se.. kan du prestera i gymmet och vågen inte rör sig alltför mycket upp eller ner (helst lååångsamt upp då) så borde det väl iaf inte försämra din fysik. Du vet ju ändå redan om att om du vill öka maximalt så hade det varit bättre med mycket mat alltid ;)

ravbur
2011-01-14, 10:08
Jag vet inte, är lite skeptisk men du kan ju pröva och se.. kan du prestera i gymmet och vågen inte rör sig alltför mycket upp eller ner (helst lååångsamt upp då) så borde det väl iaf inte försämra din fysik. Du vet ju ändå redan om att om du vill öka maximalt så hade det varit bättre med mycket mat alltid ;)

ja. bara det att det är så tråkigt att känna sig klumpig. men men, tack för svaren !