handdator

Visa fullständig version : Hjälp med nedre magmuskler! (bild finns!)


oscarbengtsson
2011-01-13, 22:24
Hej!

Är en kille som styrketränat i ca 7 månader. Det jag behöver hjälp med är tips på hur jag ska bygga nedre magmuskler? Kom inte med "nej du måste ner i vikt, bränn underhudsfett osvosv. Jag är mitt uppe i bulken och vill alltså bara bygga magmuskler, inte tänkt deffa fram dem än på ett tag:) Magträningen just nu består av 4-5 set riktigt tunga cablecrunches efter varje träningspass. alltså ca 5-6 dagar i veckan. utöver det blir det inte någon specifik magträning..

Jag tycker att mina över magmuskler syns litegrann iaf, tyvärr inte så mycket som jag vill. Men det är de undre jag vill ha hjälp med. BILDEN är två månader gammal, har inte tillgång till varken kamera eller mobil så ny får nöja er med den. Jag är 16 år fyllda och vet att jag inte ska räkna med allt för snabba resultat eller jämföra mig med andra. Men det är svårt.

http://i54.tinypic.com/317bm77.jpg



Nå, vad har ni för tips?!

Flonkz
2011-01-13, 22:50
1. Du har självklart magmuskler där nere, men det är oftast de som har svårt för att synas eftersom fettet brukar lägga sig där på män.
2. Du behöver/borde inte göra tunga cablecrunches varje dag, ha ett magpass en specifik dag istället. Magmusklerna är precis som andra muskler, de behöver vila.
3. Benlyft är bra träning för de undre magmusklerna :)

Anabolismus
2011-01-13, 22:52
Kolla in Rob Riches- How to get six pack abs, du måste bli medlem på hans sida för att se alla filmer, men lätt värt det...

Paperweight
2011-01-13, 23:18
1. Du har självklart magmuskler där nere, men det är oftast de som har svårt för att synas eftersom fettet brukar lägga sig där på män.
2. Du behöver/borde inte göra tunga cablecrunches varje dag, ha ett magpass en specifik dag istället. Magmusklerna är precis som andra muskler, de behöver vila.
3. Benlyft är bra träning för de undre magmusklerna :)

+1

vicarious
2011-01-14, 10:44
Träna tunga crunches & benlyft 2-3 gånger i veckan.

Sen får du gå ner i vikt.

RS.
2011-01-14, 11:49
Ähh, du får det gamla vanliga svaret, bort med fettet. :)
Tycker helt klart att det ser ut som du har en bra grund och visst syns magmusklerna redan nu, så Följ ovanstående tips så ska du nog få ett schysst sexpack. Men ha i åtanke att de nedre rutorna faktiskt inte syns på alla, oavsett BF.

The Truth
2011-01-14, 14:41
Jag ska vara ärlig. Benlyft kommer inte att hjälpa dig. Det du behöver är att gå ner i fettprocent.

Förresten är hela abdominis en enda muskel. Man kan inte isolera de undre magrutorna.

För ökad muskelprocent och sänkt fettprocent för din kroppsvikt, bli starkare i knäböj, marklyft, bänkpress, chins med vikter och dragonflyes, ät minst 2g protein per kg kroppsvikt (lite mer om du deffar, lite mindre om du bulkar).

För att gå ner i vikt kvantitativt, ät mindre kalorier än vad du bränner under dagen.

Om du inte gillar svaret, köp en såndär dålig magmaskin på tv-shop, som kommer göra att du "känner i nedre magen" men inte ger dig ett skit, du kommer säga hur bra det känns de första dagarna, men får inga resultat. Ibland kanske man lever bäst i ignorans/dumhet, något extremt många på detta forum gör.

Du har gener för att kunna ha 8 magrutor. Det enda du behöver är att gå ner till 6-8% fett så kommer det bli extremt snyggt.

saab900
2011-01-14, 14:51
Bra axlar, och skitbra axlar/midja-ratio!

Men du är tyvärr för "fet" för att nedre "rutorna" ska synas, det är ingenting någon särskild övning kan hjälpa till med utan du måste nog gå ned 2-5 kg fett.

oscarbengtsson
2011-01-14, 15:16
Jag ska vara ärlig. Benlyft kommer inte att hjälpa dig. Det du behöver är att gå ner i fettprocent.

Förresten är hela abdominis en enda muskel. Man kan inte isolera de undre magrutorna.

För ökad muskelprocent och sänkt fettprocent för din kroppsvikt, bli starkare i knäböj, marklyft, bänkpress, chins med vikter och dragonflyes, ät minst 2g protein per kg kroppsvikt (lite mer om du deffar, lite mindre om du bulkar).

För att gå ner i vikt kvantitativt, ät mindre kalorier än vad du bränner under dagen.

Om du inte gillar svaret, köp en såndär dålig magmaskin på tv-shop, som kommer göra att du "känner i nedre magen" men inte ger dig ett skit, du kommer säga hur bra det känns de första dagarna, men får inga resultat. Ibland kanske man lever bäst i ignorans/dumhet, något extremt många på detta forum gör.

Du har gener för att kunna ha 8 magrutor. Det enda du behöver är att gå ner till 6-8% fett så kommer det bli extremt snyggt.


Tack för ett välskrivet svar!

Edit: 8-pack hade ju varit en dröm ;)

oscarbengtsson
2011-01-14, 15:16
Bra axlar, och skitbra axlar/midja-ratio!

Men du är tyvärr för "fet" för att nedre "rutorna" ska synas, det är ingenting någon särskild övning kan hjälpa till med utan du måste nog gå ned 2-5 kg fett.

Fan vad glad man blir över såna här svar. Tack så jättejätte mycket! Ok då blir det så, men ingen deff än på ett tag, vikten ligger på 75kg.. och jag är inte nöjd med det. Kan berätta för er att det är en otroligt utveckling, har nämligen lagt på mig 50% av min vikt på 8 månader, vägde 50kg exakt mellan maj och juni..

Tänkte bulka upp mig till 80-83kg innan jag deffar. Min tanke är inte att få fram formen till Beach-11. Är ju trots allt bara 16 år gammal. För mig ligger målet att ha en snygg kropp tills Beach-2013

tack igen för superbra svar allihop!

capture
2011-01-14, 15:28
Fan vad glad man blir över såna här svar. Tack så jättejätte mycket! Ok då blir det så, men ingen deff än på ett tag, vikten ligger på 75kg.. och jag är inte nöjd med det. Kan berätta för er att det är en otroligt utveckling, har nämligen lagt på mig 50% av min vikt på 8 månader, vägde 50kg exakt mellan maj och juni..

Tänkte bulka upp mig till 80-83kg innan jag deffar. Min tanke är inte att få fram formen till Beach-11. Är ju trots allt bara 16 år gammal. För mig ligger målet att ha en snygg kropp tills Beach-2013

tack igen för superbra svar allihop!

Gå inte upp för snabbt bara men måste vara en hisklig skillnad på dig nu och då du vägde 50! Grymt imponerande.

The Truth
2011-01-14, 15:33
Fan vad glad man blir över såna här svar. Tack så jättejätte mycket! Ok då blir det så, men ingen deff än på ett tag, vikten ligger på 75kg.. och jag är inte nöjd med det. Kan berätta för er att det är en otroligt utveckling, har nämligen lagt på mig 50% av min vikt på 8 månader, vägde 50kg exakt mellan maj och juni..

Tänkte bulka upp mig till 80-83kg innan jag deffar. Min tanke är inte att få fram formen till Beach-11. Är ju trots allt bara 16 år gammal. För mig ligger målet att ha en snygg kropp tills Beach-2013

tack igen för superbra svar allihop! Du kommer att bli jävligt snygg till beachen 2013, om du spelar dina kort rätt från och med nu.

oscarbengtsson
2011-01-14, 15:34
Gå inte upp för snabbt bara men måste vara en hisklig skillnad på dig nu och då du vägde 50! Grymt imponerande.

Vet inte om jag ska kalla det bulk egentligen.. Äter inte alls mycket fett/kolhydrater. Men det blir en hel del protein ;)
Jag otroligt skillnad, folk jag inte träffat på ett tag känner inte igen mig. Era kommentarer ger mig bara ännu mera motivation att kämpa för att nå drömkroppen!

oscarbengtsson
2011-01-14, 15:49
Du kommer att bli jävligt snygg till beachen 2013, om du spelar dina kort rätt från och med nu.

Pappa kom precis hem med en ny mobil till mig, du kan väl nästan gissa vad det första jag gjorde var? tog kort på ditt inlägg och sparar det i mobilen. Är helt säker på att ditt inlägg kommer vara till stor hjälp när motgångarna sätter till. tack.

The Truth
2011-01-14, 15:54
Pappa kom precis hem med en ny mobil till mig, du kan väl nästan gissa vad det första jag gjorde var? tog kort på ditt inlägg och sparar det i mobilen. Är helt säker på att ditt inlägg kommer vara till stor hjälp när motgångarna sätter till. tack.Roligt att höra.

JimmyJoe
2011-01-14, 16:21
oscarbengtsson och The Truth sitter i ett träd..

Med magträning kommer magmuskler btw.

The Truth
2011-01-14, 16:25
Med magträning kommer magmuskler btw.Det säger tv-shop också.

Jag kom till 83kg med 8% och väldigt rippade tydliga magrutor, utan att göra sit-ups, cablecrunches eller benlyft en enda gång. Hemligheten: Styrka per kroppsvikt, låg fettprocent och bra kost. Lite magträning däremot räcker inte långt.

frong
2011-01-14, 16:28
Det säger tv-shop också.

...?

The Truth
2011-01-14, 16:33
http://www.tvins.com/products/abtronicX2/abtronicX2.php

Köp den där och sluta gå på gym så får vi se om du får bättre magrutor än mig i framtiden. Good luck. Jag kommer inte träna mage isolerat någonsin, så kör du bara mage isolerat. Nice, va?

frong
2011-01-14, 16:46
http://www.tvins.com/products/abtronicX2/abtronicX2.php

Köp den där och sluta gå på gym så får vi se om du får bättre magrutor än mig i framtiden. Good luck. Jag kommer inte träna mage isolerat någonsin, så kör du bara mage isolerat. Nice, va?

"bättre magrutor" ?

Har jag sagt något om abtronic - eller vad syftar du på?

clappen
2011-01-14, 16:57
http://www.tvins.com/products/abtronicX2/abtronicX2.php

Köp den där och sluta gå på gym så får vi se om du får bättre magrutor än mig i framtiden. Good luck. Jag kommer inte träna mage isolerat någonsin, så kör du bara mage isolerat. Nice, va?

Härlig besserwisser attityd du alltid bidrar med i alla trådar.*gah!*

blejkarn
2011-01-14, 17:45
Du sa att du ökat 25kg på 8 månader!! Imponerande!! :D
Hur mycket längre har du blivit på dessa 8 månaderna? ;)

oscarbengtsson
2011-01-14, 18:09
har vuxit exakt från 179 - 180cm. var hos skolsköterskan igår faktiskt :)

Anabolismus
2011-01-14, 19:22
Lite magträning däremot räcker inte långt.

Pajas...

The Truth
2011-01-14, 19:42
Pajas...Denna gentleman har aldrig tränat mage, däremot markar han 270kg x 3 på under 90kg kroppsvikt: http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4069203&postcount=23

Fortsätt med din magträning om det får dig att känna dig bra, men tro mig, man blir inte mycket sämre ifall man avstår.

Jag har tränat dragonflyes och ökade bra där, men magen blev inte snyggare för det. Vad den däremot blir snyggare av är att ha låg fettprocent och försöka vara så stark som möjligt i basövningarna för sin kroppsvikt, anser jag.

Slartibartfast
2011-01-14, 19:50
Härlig besserwisser attityd du alltid bidrar med i alla trådar.*gah!*

case in point: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=932663#post932663

Anabolismus
2011-01-14, 20:07
Denna gentleman har aldrig tränat mage, däremot markar han 270kg x 3 på under 90kg kroppsvikt: http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4069203&postcount=23

Fortsätt med din magträning om det får dig att känna dig bra, men tro mig, man blir inte mycket sämre ifall man avstår.

Jag har tränat dragonflyes och ökade bra där, men magen blev inte snyggare för det. Vad den däremot blir snyggare av är att ha låg fettprocent och försöka vara så stark som möjligt i basövningarna för sin kroppsvikt, anser jag.

Hur vet du att han aldrig tränat mage? Har han sagt det?

The Truth
2011-01-14, 21:31
Hur vet du att han aldrig tränat mage? Har han sagt det? Ja. http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4071069&postcount=56 "som marklyft o benböj tex?" "Jepp."

The Truth
2011-01-14, 21:34
case in point: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=932663#post932663 Det är mest så att jag säger min åsikt, så kallar folk mig för troll, pajas och diverse andra grejer, och då försvarar jag min åsikt. Det är de andra som börjar med den tråkiga attityden mot mig, oftast, och inte tvärt om.

Anabolismus
2011-01-14, 23:21
Det är mest så att jag säger min åsikt, så kallar folk mig för troll, pajas och diverse andra grejer, och då försvarar jag min åsikt. Det är de andra som börjar med den tråkiga attityden mot mig, oftast, och inte tvärt om.

Ber om ursäkt för min tidigare kommentar, den var inte nödvändig. Självklart får du ha din åsikt, reagerade bara väldigt starkt på att du i princip menade att magträning inte skulle ge någon några resultat. Vilket har fungerat väldigt bra för mig + många andra.

oscarbengtsson
2012-11-19, 22:38
Hittade min gamla tråd och tänkte bumpa den med två nya bilder! Detta är vad som hänt på ca 2 år.. Vikten har ökat med ca 10kg, ifrån 74-84kg och längden är densamma.

http://i49.tinypic.com/33zd4du.jpg
http://i50.tinypic.com/2wn2yl4.jpg