handdator

Visa fullständig version : Problem med armbågen/triceps vid ansträngning


Sebbe18
2011-01-13, 12:37
Tjenare!
Jo det är så att jag har haft problem med min armbåge/triceps nu de senaste 3 åren, har redan varit hos sjukgymnast och snackat Och dom visste inte riktigt vad det var..

Jag får alltså ont när jag kör övningar som anstränger triceps dvs väldigt många. Jag kan köra bänkpress,hantel press osv utan att det gör ont men när jag t.ex. tar en 5 kg hantel bakom huvudet och kör triceps så börjar det verka som fan ca 5 cm ovanför armbågen.
Har vilat ifrån det en längre tid men det har fortfarande inte släppt.
Undrar om någon har haft samma problem? Och gärna hur man kan lindra det eller få bort det överhuvudtaget.
Har redan testat Voltaren, samt några andra salvor men de hjälpte inte ett skit.

/Sebastian

lachwa
2011-01-14, 14:25
Du har haft ont väldigt länge som jag. Min smärta i armbågen har nog med underarmen att göra så jag har börjat träna dem lätt.
Jag tror du skall träna lätt med gummiband tex och därefter stretcha i några veckor.
fäst bandet i ett dörrhantag och luta dig framåt eller i taket eller liknande. Jag har en hävstång jag fäster den i.
Testa med massage i några minuter. Själv masserar jag med boxing liniment från thailand vilket funkar bra.

blejkarn
2011-01-14, 17:46
är det i här du har ont? ; http://data.fuskbugg.se/dipdip/armbogeunt.jpg

Sebbe18
2011-01-14, 23:09
Nej jag har lite ovanför armbågen. skulle nog tro att det har ngt med mina triceps fästen att göra.

Sebbe18
2011-01-14, 23:10
Du har haft ont väldigt länge som jag. Min smärta i armbågen har nog med underarmen att göra så jag har börjat träna dem lätt.
Jag tror du skall träna lätt med gummiband tex och därefter stretcha i några veckor.
fäst bandet i ett dörrhantag och luta dig framåt eller i taket eller liknande. Jag har en hävstång jag fäster den i.
Testa med massage i några minuter. Själv masserar jag med boxing liniment från thailand vilket funkar bra.


Okej, ska börja stretcha oftare tack för tipset :D