handdator

Visa fullständig version : Nytt schema, 16år, 70kg.


pTw
2011-01-12, 21:53
Hejsan Kolozzeum, satte mig ner idag och gjorde ett schema jag tänkte använda mig av på gymmet. Är förövrigt 16 år, väger 70kg och är ungefär 1,83 lång. Har styrketränat under 4 månaders tid. Sover minst 7 h per natt och äter 5 gånger per dag i stora lass. Kör även med protein, body science 100% whey.

Ge era synpunkter angående mitt schema och ge mig även tips på hur jag kan förbättra min träning. :)

Måndag: Ben, mage, biceps
Tisdag: Vila
Onsdag: Bröst, axlar, triceps
Torsdag: Biceps, mage, rygg
Fredag: Vila
Lördag: Bröst, axlar, triceps
Söndag: Underarm, rotorkuffarna, rygg

Tack på förhand!

HulkH
2011-01-12, 21:55
skriv gärna antal set och reps.

En fråga bara, hur lyckas du äta 5 gånger per dag, har du med dig matlåda till skolan, eller går du inte i skolan? :)

frong
2011-01-12, 21:55
Jag skulle aldrig palla köra bröst+axlar+triceps på ett pass kan jag säga direkt.

JesperOlsson
2011-01-12, 22:00
jag hade nog föredragit en rullande tredagars split

pTw
2011-01-12, 22:00
skriv gärna antal set och reps.

En fråga bara, hur lyckas du äta 5 gånger per dag, har du med dig matlåda till skolan, eller går du inte i skolan? :)

Frukost, Lunch (i skolan), mellan mål, middag och kvällsmat :)

pTw
2011-01-12, 22:02
skriv gärna antal set och reps.

En fråga bara, hur lyckas du äta 5 gånger per dag, har du med dig matlåda till skolan, eller går du inte i skolan? :)

kör oftast 8x3 eller 5x5.

pTw
2011-01-14, 15:10
Bump

The Truth
2011-01-14, 15:46
Ditt mål, din styrka och din fettprocent är betydligt viktigare för oss att veta om vi ska ge dig hjälp än om du kör ett proteintillskott eller inte.

Men med den lilla informationen jag har, och med den bild man får av dig så är du säkert lite fet, men vill ändå gå upp i vikt, du kör även mesigt och skriver absolut inte träningsdagbok eller analyserar ifall du blir starkare eller svagare, men fokuserar däremot mycket på "pump", likt hur de på tv-shop gör. Du överskattar kosttillskottens verkan, och kommer eventuellt bli missnöjd när det visar sig att det inte "funkar" längre efter dina nybörjarökningar har avtagit.

Mina tips finns i texten ovan, ifall man letar lite mellan raderna. Förutom de tipsen, så kan jag inte säga mer eftersom jag inte har tillräckligt med info om din situation.

tomn
2011-01-14, 18:06
varför bara ben en gång i veckan?