handdator

Visa fullständig version : Problem med axlarna


nil55on
2011-01-11, 16:49
Namn: Samuel

Kön: Man

Ålder: 26

Längd och vikt. 176 cm, 74 Kg

Smärtbeskrivning:

Hej! Jag har på senare tid fått mer och mer problem med mina axlar. Det kan delvis beror på jobbet och även att jag har tränat fel innan. Det började strax efter semestern i sommar när jag började jobba igen. Det är som känslan att muskeln somnar i baksida axlar och vill domna bort och sen går det ner mot sidan av axeln.
Största problemen får jag när jag kör bänk och dragövningar. I botten läge i bänken kittlar det till i sidan så man känner sig svag. Det gäller även när man är längst bort på dragövningar (lastdrag och rodd) eller man håller i ett par hantlar i armarna så att de dras ner som i shurgs och marklyft. Det är som muskeln vill domna helt enkelt och att man inte har någon kraft.

För en månad sedan hög det till i ena axeln när jag skulle lyfta armen över huvudet och fick problem när jag skull ta av skärpet och så, alltså vid utåtrotation.

Jag har inga som helst problem att sova på axeln eller så. Jag har kört lite utåtrotationsövningar som hjälpt, men om jag lyft för tungt på jobbet så är jag tillbaka på ruta ett igen fast då endast i 3-6 dagar.

Ska man våga köra på och träna som vanligt eller ska man inrikta sig på att bara köra rehab?