handdator

Visa fullständig version : Samlingstråd för bedömning av utförande


hugok
2011-01-10, 22:13
Jag tänkte att det vore bra med en samlad tråd för alla som behöver hjälp med att få bedömning på om dom har bra form i böj, mark etc. Jag börjar med lite videos på mitt utförande av nackträning och vore tacksam om jag kunde bli få tips på vad jag gör bra, vad jag gör dåligt, vad jag ska tänka på etc.

QEzdfmoN8vw

WsfRx8ez1dA

0R-i_15ajjw

Lance Uppercut
2011-01-11, 08:12
Jag kör själv längre ROM när jag gör nack-crunches, som på denna länk: http://www.exrx.net/WeightExercises/Sternocleidomastoid/WtNeckFlx.html

Ni som tränat nacken ett tag, vilket sätt är att föredra?

hugok
2011-01-11, 11:27
Jaha intressant att det står att man ska göra så med såpass mycket mer än nacken som rör sej. Jag har varit livrädd för att röra något mer än bara huvudet med skaderisken och sånt. Den sidan brukar i och för sej ha rätt.

Lance Uppercut
2011-01-11, 11:53
Jag tycker själv att det känns som om man har mer kontroll över vikten med det utförandet eller hur man ska säga men det kanske är skadligare ändå.

Måste ju finnas folk som tränar nacken på kolo?

hugok
2011-01-11, 12:00
Ja det finns, fick massa bra svar förut, men alla sover väl ;)

Lance Uppercut
2011-01-13, 15:18
Blev du stel i nacken första veckorna efter du började träna den?

hugok
2011-01-13, 16:49
Blev du stel i nacken första veckorna efter du började träna den?

Nja, det beror på vad man menar med när jag började. Första gången jag körde med huvan var jag dum nog att inte läsa på innan så jag hängde på en 20kgs kaka i kedjan och började nicka helt kontrollöst tills det knäppte till i ryggen och jag blev halvt invalid tills min polare masserade mej. Men sen läste jag på lite och började träna vettigt. Inga skador och lite lagom stelhet i nacken dagen efter :)