handdator

Visa fullständig version : "V Cut"


j00j
2011-01-10, 19:31
Hej!

Är den s.k. "V cut" något man tränar sig till eller uppnår man det med lite bodyfat? Sen undrar jag en sak till kan man få synliga rutor på magen utan att spänna (eller jag vet egentligen att man kan) men frågan e vid vilken bf.

Tack på förhand!

SiSenior
2011-01-10, 19:33
1. Hår träning under många, många år kombinerat med lågt bodyfat och smal midja.
2. Väldigt individuellt.

j00j
2011-01-10, 19:43
1. Hår träning under många, många år kombinerat med lågt bodyfat och smal midja.
2. Väldigt individuellt.

Tack för svaren. Har du tips på någon övning för " V Cuten"?

vicarious
2011-01-10, 19:48
Tack för svaren. Har du tips på någon övning för " V Cuten"?

Det finns ingen särskild övning för att åstadkomma det. Det är som sagt smal midja kombinerat med lågt bodyfat och breda axlar samt bred rygg (lats) som ger V-formen.

Anabolismus
2011-01-10, 19:50
Det finns ingen särskild övning för att åstadkomma det. Det är som sagt smal midja kombinerat med lågt bodyfat och breda axlar samt bred rygg (lats) som ger V-formen.

Jag tror trådskaparen pratar om "V-cut" vid midjan, delvis magmuskeln, inte ryggen. Men kan ha missuppfattat han.

vicarious
2011-01-10, 19:52
Jag tror trådskaparen pratar om "V-cut" vid midjan, delvis magmuskeln, inte ryggen. Men kan ha missuppfattat han.

Ja, såklart. Dumt av mig. Kukpilen alltså :D

Ner lågt i bodyfat till att börja med, sen är det nog väldigt individuellt hur det ser ut sen. Träna magen kan väl knappast skada heller. Benlyft kanske?

j00j
2011-01-10, 20:08
Tack, ja det är magen jag menar ;)

rönny
2011-01-10, 21:02
Ja, såklart. Dumt av mig. Kukpilen alltså :D

Ner lågt i bodyfat till att börja med, sen är det nog väldigt individuellt hur det ser ut sen. Träna magen kan väl knappast skada heller. Benlyft kanske?

Är väl snarare obliques? är iförsig en del av bålen, jag fick fina resultat av sidebends: http://www.exrx.net/WeightExercises/Obliques/DBSideBend.html