handdator

Visa fullständig version : Arbete inom kost


KalleTeodor
2011-01-10, 16:38
Jag ska göra ett arbete i naturkunskap B om kost men som ni känner till är det ett väldigt brett ämne och skulle behöva hjälp med att smalna av det!

Har ni några tips? ;)

Ristretto
2011-01-10, 16:46
Jag ska göra ett arbete i naturkunskap B om kost men som ni känner till är det ett väldigt brett ämne och skulle behöva hjälp med att smalna av det!

Har ni några tips? ;)

Isterband.

anton2000
2011-01-10, 17:44
Isterband.

Låter gott.

Ont, Monster Lo-Carb är ruggigt fint! Överlägset godaste light-energidrycken imo.

mikaelj
2011-01-10, 18:52
Jag ska göra ett arbete i naturkunskap B om kost men som ni känner till är det ett väldigt brett ämne och skulle behöva hjälp med att smalna av det!

Vad tycker du är intressant?

KalleTeodor
2011-01-10, 18:52
jag ska inte skriva om något maträtt/dryck utan något område inom kosten. tex kostillskott

vicarious
2011-01-10, 18:55
jag ska inte skriva om något maträtt/dryck utan något område inom kosten. tex kostillskott

Kosttillskott är ju oerhört intressant och det är ganska mycket i fokus nu, eller håller iaf på att bli mer och mer. Särskilt då proteinpulver.

SiSenior
2011-01-10, 19:00
Jag hade en liknande skoluppgift för några år sedan och då skrev jag om mjölkprodukter.

Eddie Vedder
2011-01-10, 21:08
jag ska inte skriva om något maträtt/dryck utan något område inom kosten. tex kostillskott

Haha, ingen maträtt utan något om KOST. Som kosttillskott. :D

Sorry men det var lite kul. :em: Isterband är ett intressant ämne, men det kan utvecklas till att handla om fermentering/syrning av mat i allmänhet. Det är ju mer relaterat till Naturkunskap också.

Ristretto
2011-01-10, 21:33
Haha, ingen maträtt utan något om KOST. Som kosttillskott. :D

Sorry men det var lite kul. :em: Isterband är ett intressant ämne, men det kan utvecklas till att handla om fermentering/syrning av mat i allmänhet. Det är ju mer relaterat till Naturkunskap också.

Jag tycker han kan göra en kombo och skriva om Eddies förhållande till isterband!:D

Eddie Vedder
2011-01-10, 21:47
Jag tycker han kan göra en kombo och skriva om Eddies förhållande till isterband!:D

"Hacckorv och isterband, en exposé i svensk matkultur"

Dock mer passande för ett arbete i historia:D

KalleTeodor
2011-01-26, 11:30
Haha, ingen maträtt utan något om KOST. Som kosttillskott. :D

Sorry men det var lite kul. :em: Isterband är ett intressant ämne, men det kan utvecklas till att handla om fermentering/syrning av mat i allmänhet. Det är ju mer relaterat till Naturkunskap också.

Fast så skrev ju faktiskt inte. Det jag skrev och menade var att jag inte ska skriva om tex pasta och köttbullar utan kanske om kolhydrater, fetter och proteiner. Ingen matträtt alltså. Visst pasta och köttbullar innehåller det men men skriva om det i allmänhet tex

några mer förslag?

Rags
2011-01-26, 11:36
Fast så skrev ju faktiskt inte. Det jag skrev och menade var att jag inte ska skriva om tex pasta och köttbullar utan kanske om kolhydrater, fetter och proteiner. Ingen matträtt alltså. Visst pasta och köttbullar innehåller det men men skriva om det i allmänhet tex

några mer förslag?

Skriv om någon modediet, typ LCHF. Testa den gärna själv i några dagar och skriv både om dina egna upplevelser av dieten, och även om vad dieten innebär och vad det finns för vetenskapliga studier

christofer79
2011-01-28, 09:54
jag ska inte skriva om något maträtt/dryck utan något område inom kosten. tex kostillskott

Kom ihåg när jag läste naturkunskap B, då skrev jag om kreatin vilket uppskattades då, och avslutade mitt föredrag med att säga om ni tar kreatin så kan ni göra det här och så gjorde jag en bakåtvolt i klassrummet.*flex* Kreatin e lätt och spännande att skriva om..

karlingen
2011-01-28, 09:58
"§13. Kolozzeum är ingen plats för läxhjälp. Alla trådar som startas om hjälp med en skoluppgift kommer att plockas bort. Undantaget är enkäter och undersökningar där medlemmar ombeds delta. Vill du genomföra en undersökning med medlemmar på Kolozzeum ber vi dig först kontakta oss så att vi kan godkänna detta."

Är det bara jag som tycker att den här tråden strider mot regeln?

mikaelj
2011-01-28, 10:03
Är det bara jag som tycker att den här tråden strider mot regeln?

Ja. TS frågar efter ämnesområden att skriva om, inte att någon skall skriva arbetet.

frong
2011-01-28, 10:05
om ni tar kreatin så kan ni göra det här och så gjorde jag en bakåtvolt i klassrummet.*flex* Kreatin e lätt och spännande att skriva om..

haha fy fan va klockrent :laugh:

Jag skulle skrivit om kosttillskott, kanske siktat in mig lite extra på prottepulver,kreatin och eaa.

Apos78
2011-01-28, 14:36
"§13. Kolozzeum är ingen plats för läxhjälp. Alla trådar som startas om hjälp med en skoluppgift kommer att plockas bort. Undantaget är enkäter och undersökningar där medlemmar ombeds delta. Vill du genomföra en undersökning med medlemmar på Kolozzeum ber vi dig först kontakta oss så att vi kan godkänna detta."

Är det bara jag som tycker att den här tråden strider mot regeln?

Ja. TS frågar efter ämnesområden att skriva om, inte att någon skall skriva arbetet.

Man kan vara petig...;)

Men jag tycker väl också att det här är en okej frågeställning. Lite brainstorming online. Och att tråden fortfarande ligger kvar måste väl ändå peka på att det anses acceptabel.

Eddie Vedder
2011-01-28, 14:43
"§13. Kolozzeum är ingen plats för läxhjälp. Alla trådar som startas om hjälp med en skoluppgift kommer att plockas bort. Undantaget är enkäter och undersökningar där medlemmar ombeds delta. Vill du genomföra en undersökning med medlemmar på Kolozzeum ber vi dig först kontakta oss så att vi kan godkänna detta."

Är det bara jag som tycker att den här tråden strider mot regeln?

Om du anser att det är ett regelövertramp så rapportera. Nu är det dock inget regelövertramp för då skulle vi ha plockat bort den redan.

Men oavsett vilket önskar vi att ni rapporterar om ni anser att regler bryts.