handdator

Visa fullständig version : Baseboll klubb i Malmö?


Tommim80
2011-01-09, 17:27
Hej det är så att jag skulle vilja börja lira baseboll i någon seriös klubb, har någon något tips på någon klubb ni känner till runt eller i Malmö?

Jag har kollat en del men det finns dom som bara tränar på sommrarna och det är helt för oseriöst vad ska man göra resten av året..
Och sen någon knatte ligga är jag heller inte intresserad av för att jag är ändå 26 år!

Tommi

Exdiaq
2011-01-09, 17:47
Nu kan jag inte mycket alls om baseboll, men misstänker att det är starkt periodiserat precis som am. fotboll med offseason, preseason, season, play-offs till skillnad från många andra "svenska" sporter på lägre nivå. Därav att man "bara tränar" på sommaren för sen höst, vintern och början av våren spenderas i gymmet m.m.

Är du inte helt såld på baseboll utan bara vill testa något annorlunda så tycker jag att du ska testa am. fotboll. Dels för att det är en grymt rolig sport och dels för att det Malmö-baserade laget Limhamn Griffins har högt satta mål för framtiden (och har de administrativa förutsättningarna för det också). De har även ett eget gym. Om du nu är ute efter ett lag som satsar och är seriösa.

Tommim80
2011-01-10, 21:51
Tack för ditt inlägg, det är så att jag är tycker att baseboll verkar vara skit kul sport.

Jag kommer kolla vidare som sagt!

När det gäller am Fotboll så har jag för många år sedan lirat med Limhamn Griffins en kortare period och det var inte riktigt min sport.