handdator

Visa fullständig version : Insu-Stim forte ?


1992_08
2011-01-09, 10:29
Hitta en rätt intressant produkt på gymgross,

Inehållet är :
Designer Insu-Stim Blend™ Engineered extrakt från
Cissus Quadrangularis & Phellodendron 750mg **

Något att rekommendera å funkar det ?

100% säkra och effektiva ingredienser.
Effektiviserar absorptionen av kolhydrater och protein i musklerna.
Signifikant ökning av muskelmassan utan ändrad kost.
Ökat muskeltryck.
Ökad aptit.
Snabb effekt.

Dess effekter.

Som sagt diskutera innehållet och gärna vad innehållet gör ifall det är felaktig ur den synvinkeln, Bespara gärna pratet om onödig produkt, och kreatin och vassle funkar bättre.

stridis
2011-01-09, 10:55
Cissus Quadrangularis är ju en fin antioxidant, bra för leder och möjligen för viktminskning.

Den andra har jag ingen aning om.

The use of a Cissus quadrangularis/Irvingia gabonensis combination in
the management of weight loss: a double-blind placebo-controlled
studyJulius E Oben*1, Judith L Ngondi1, Claudia N Momo1, Gabriel A Agbor1,2
and Caroline S Makamto Sobgui1,2

Abstract
Aim: To evaluate the effects of two formulations, Cissus quadrangularis-only and a Cissus
quadrangularis/Irvingia gabonensis combination, on weight loss in overweight and obese humansubjects.
Methods: The study was a 10 week randomized, double-blind, placebo-controlled design involving
72 obese or overweight participants (45.8% male; 54.2% female; ages 21–44; mean age = 29.3). The
participants were randomly divided into three equal (n = 24) groups: placebo, Cissus quadrangularisonly,
and Cissus quadrangularis/Irvingia gabonensis combination. Capsules containing the placebo or
active formulations were administered twice daily before meals; no major dietary changes nor
exercises were suggested during the study. A total of six anthropomorphic and serological
measurements (body weight, body fat, waist size; total plasma cholesterol, LDL cholesterol, fasting
blood glucose level) were taken at baseline and at 4, 8 and 10 weeks.
Results: Compared to the placebo group, the two active groups showed a statistically significant
difference on all six variables by week 10. The magnitude of the differences was noticeable by week
4 and continued to increase over the trial period.
Conclusion: Although the Cissus quadrangularis-only group showed significant reductions on all
variables compared to the placebo group, the Cissus quadrangularis/Irvingia gabonensis combination
resulted in even larger reductions. This apparently synergistic formulation should prove helpful in
the management of obesity and its related complications.

stridis
2011-01-09, 10:59
Kommer med en review på Cissus:

lipids Health Dis. 2006 Sep 2;5:24.

The use of a Cissus quadrangularis formulation in the management of weight loss and metabolic syndrome.
Oben J, Kuate D, Agbor G, Momo C, Talla X.

Department of Biochemistry, University of Yaoundé I, Yaoundé, Cameroon. juliusoben@hotmail.com

Abstract
AIM: Once considered a problem of developed countries, obesity and obesity-related complications (such as metabolic syndrome) are rapidly spreading around the globe. The purpose of the present study was to investigate the use of a Cissus quadrangularis formulation in the management of metabolic syndrome, particularly weight loss and central obesity.

METHODS: The study was a randomized, double-blind, placebo-controlled design involving 123 overweight and obese persons (47.2% male; 52.8% female; ages 19-50). The 92 obese (BMI >30) participants were randomized into three groups; placebo, formulation/no diet, and formulation/diet (2100-2200 calories/day). The 31 overweight participants (BMI = 25-29) formed a fourth (no diet) treatment group. All participants received two daily doses of the formulation or placebo and remained on a normal or calorie-controlled diet for 8 weeks.

RESULTS: At the end of the trial period, statistically significant net reductions in weight and central obesity, as well as in fasting blood glucose, total cholesterol, LDL-cholesterol, triglycerides, and C-reactive protein were observed in participants who received the formulation, regardless of diet.

CONCLUSION: Cissus quadrangularis formulation appears to be useful in the management of weight loss and metabolic syndrome.

PMID: 16948861 [PubMed - indexed for MEDLINE]PMCID: PMC1570348

1992_08
2011-01-09, 11:07
Grymt Tack !! precis så som jag ville få det redovisat :) men det verkar ganska intressant att man kan tillskriva sådana effekter som inte cissus verkar göra, Nu vore det dock intressant med det andra ! Phellodrenon :)

1992_08
2011-01-09, 11:12
Nu har jag läst på lite om phellodredon*

Och enligt studier ska det enbarat sänka kolestrolet och fettreducerande, Så om någon vänlig själ som är riktigt insatt kan förklara för mig på ren svenska, Finns det något som helst vetenskapligt belägg för de effekter som de på gymgross skriver att denna produkt har ?

Handcuff
2011-01-09, 11:27
Vad ska man säga...kosttillskottsbranchen har alltid försökt att lura pengar av muskelivrande tonåringar som köper marknadsföringen utan att blinka.

Sådana och liknande preparat kan sammanfattas:

90% är bull
10% kanske har en hypotetisk effekt (på råttor?), men den kommer vara så liten att ingen vettig människa kommer att märka en skillnad(nej du kommer inte få 2cm grövre besep, 4cm längre p*nis osv)..förrutom i plånboken.


Inte det designade svar du ville ha :thumbup:

1992_08
2011-01-09, 14:51
Som sagt jag skrev aldrig att detta var en mirakel produkt elr att jag skulle få 5cm större biceps och ådror som aldrig förr, Jag hittade denna produkt när jag kollade runt på gymgross sidan och blev därför lite fundersam/intresserad i dess effekter,

Handcuff
2011-01-09, 15:24
Mitt inlägg var i all välmening :)

Gymgross har mängder med produkter som marknadsförs på liknande vis med omdömen från användare som lovordar och hyllar verkningslösa produkter.

Jag har själv förr gått på många bluffar då jag letade produkter med mest "effekt" :hbang:

hejhopp79
2011-01-09, 16:06
Mitt inlägg var i all välmening :)

Gymgross har mängder med produkter som marknadsförs på liknande vis med omdömen från användare som lovordar och hyllar verkningslösa produkter.

Jag har själv förr gått på många bluffar då jag letade produkter med mest "effekt" :hbang:

Sedan har en hel del produkter också effekt, som kanske inte syns som explosionsartad styrkeökning efter 2 dagar användning, eller en minskning på 5% kroppsfett på en vecka. Förstår man teorin bakom produkterna, är man en bra bit på vägen.

1992_08
2011-01-09, 16:21
Mitt inlägg var i all välmening :)

Gymgross har mängder med produkter som marknadsförs på liknande vis med omdömen från användare som lovordar och hyllar verkningslösa produkter.

Jag har själv förr gått på många bluffar då jag letade produkter med mest "effekt" :hbang:

Förlåt var inte meningen att vara surputte heller, Det är bra att vissa kommer in och skriver såhär så inte lättlurade människor hittar produkten och tror allt stämmer,:thumbup:

Men jag vet bara att 90% i vissa trådar om någon ny produkt så blir den totalt sågad och alla skriver bara bajs, blablabla, och kreatin å vassle funkar lika bra mm.

Det finns saker som dokumneterat ger effekt även fast det handar om promille för ökad muskelbyggande, så ska man kunna prata frispråkigt och kunna vara öppen för produkter.

Tack för mig iallfall.

Jag hoppas och skulle vara enormt tacksam ifall Eddie vedder,King grub ellr någon av grabbarna kommer in och förklarar på ren svenska dessa två ämnen i produkten och dess effekt, Helst inte länkningar på engelska utan förklarar kortfattat, så man förstår :)

Kischen
2011-01-09, 17:05
Cissus kan du köpa rent om du vill testa, jag upplevde att det hjälpte mig en aning med en bursit i axeln.

hejhopp79
2011-01-09, 18:51
Det har väl sannolikt med effekt på insulin att göra, låter det som. Men jag vet inte exakt