handdator

Visa fullständig version : MC vid boende i lägenhet


1911
2011-01-08, 22:53
Ni som kör motorcykel och bor i lägenhet, var förvarar ni hojen? Tar ni in den i lägenheten eller? Hyr ni garage?

Bara undrar...

Gnusram
2011-01-08, 22:58
Jag har en P-plats på gården. Annars vet jag faktiskt inte hur jag skulle göra.

Dennis93
2011-01-08, 23:00
Jag har en P-plats på gården. Annars vet jag faktiskt inte hur jag skulle göra.

Har du MC och ställer den uthomhus ? är det inte väldigt stor stöldrisk, om man nu inte har något riktigt gammalt åbäke :D

Gnusram
2011-01-08, 23:04
Har du MC och ställer den uthomhus ? är det inte väldigt stor stöldrisk, om man nu inte har något riktigt gammalt åbäke :D

När jag åkte gamla åbäken (Harleys från 40-talet) hade jag nog inte gjort så. Nu har jag en Yamaha Wildstar så det går nog bra. Det är ju en kalkylerad risk. Hojen är försäkrad och skulle jag inte ha den tillgänglig vete sjutton om jag skulle tycka det var värt det.

Chaan
2011-01-08, 23:10
Hyrgarage. Har turen att få plats med både en liten Porsche, mindre MC, prylar, en minimal snickarbänk. Men funderar på att köpa ett riktigt konstigt ställe på landet, har hittat objekt med både mycket boendeyta och garageyta, och dessutom billigt, men har fått fel känsla för byarna husen legat i.

Grabbintressen, mecka, musik, och vill träna hemma, för att inte snacka om egen bubbelpool, dom på stan är fulla med drägg.

Explosiven
2011-01-08, 23:33
Garage i kåken. Hade den ett år i centralgarage. Gick bra det med.

Jazen
2011-01-10, 16:35
har haft både r1an och gixxern vid porten. Vi har cykelställ under tak, låser med abus kätting i hoj och en kraftig stolpe + abus skivbormslås med larm på. Aldrig nå problem, ställer r1an i husby i 2h, vips borta...

Owe
2011-01-10, 16:48
Skönt att ha hus med källare så man kan mecka med hojen när man känner för att göra det.

MVH
Owe

delta_mats
2011-01-10, 17:10
Bor på bottenplan i en lägenhetslänga där varje lägenhet har sin egen lilla plats utanför dörren. Så vi rullar in hojarna lite försiktigt där på sommaren, väldigt bra uppsikt över dem har vi då. Dessutom har vi ett ganska stort uteförråd där vi förvarar hojarna på vintern. I förra lägenheten stod vi sämre, vi hade visserligen uppsikt över hojarna från lägenheten men folk var och pillade där ändå titt som tätt.

Arnesson
2011-01-10, 17:16
Hade min på innegården fastkedjad med två feta lås + skivbromslås.
Efterssom det var på innergården så måste eventuella bovar och banditer iaf väsas lite för att få av låsen och det räds dem säkert lite för.

Nackdelen var väl att jag fick rulla ut/in hojjen om jag åkte tidigt på morgonen eller kvällen för att inte göra mig ovänn med grannarna.