handdator

Visa fullständig version : Gainer Pro eller Super Gainer Pro


frajdrik
2011-01-08, 22:22
Hej.

Om man skall bygga muskler och vill gå upp i vikt - Vilken av ovan är då bäst att välja (Star Nutrition)?

Jag undrar också om det är bra eller onödigt att blanda Gainer med Whey 80 eller 100. Vad är att föredra isåfall. Whey 80 eller 100?

ChrisDEFC
2011-01-08, 23:29
Hur menar du med att blanda gainer med whey? Det är ju redan vassle i gainern...

Supergainer kanske är markant bättre med vitargo istället för malto men frågan är om det är värt det. Jag skulle köra vanliga gainer tills du verkligen kommit igång ordentligt med träningen och lärt dig mer om vad och när och hur du ska ta grejerna. Gainer efter träning och ett random vassleprotein som mellis OM du har svårt att få i dig tillräckligt med proteiner annars är det som alltid mycket mat som ska till vid muskel OCH viktökning. Lycka till.

MrBulk
2011-01-09, 08:36
Hej.

Om man skall bygga muskler och vill gå upp i vikt - Vilken av ovan är då bäst att välja (Star Nutrition)?

Jag undrar också om det är bra eller onödigt att blanda Gainer med Whey 80 eller 100. Vad är att föredra isåfall. Whey 80 eller 100?

Supergainer är ju c:a dubbel så dyr men ger ingen mer muskeltillväxt än Gainer Pro så därför är det att slänga pengar i sjön.

Gainer Pro innehåller fruktos vilket är väldigt onödigt då skulle jag hellre välja MassFX från GV, lite billigare än Gainerpro och bättre innehåll.

Ademius
2011-01-09, 09:57
Hej.

Om man skall bygga muskler och vill gå upp i vikt - Vilken av ovan är då bäst att välja (Star Nutrition)?

Jag undrar också om det är bra eller onödigt att blanda Gainer med Whey 80 eller 100. Vad är att föredra isåfall. Whey 80 eller 100?

Ett annat alternativ är att blanda proteinpulver (Whey 80 eller dylikt) med snabba kolhydrater (maltodextrin) och på så sätt göra din egen gainer och dosera kolhydraterna som du själv vill. Star Nutritions snabba kolhydrater heter Carbo Flex Pure, men det finns såklart även många andra märken.

På så sätt kan du även använda Whey 80 separat som proteintillskott om du behöver det för att få upp proteinmängden till proteinbehovet. En vanlig allmän rekommendation är mellan 2 - 3 g protein per kg kroppsvikt per dag. Gainer är dock inte nödvändigt för att gå upp i vikt, men kan vara ett bra alternativ för återhämtning samt om du har svårt att komma upp i tillräcklig energimängd från mat annars

Tänk dock på att inte gå upp i vikt för snabbt när du bulkar (ligger på energiöverskott i syfte att bygga muskelmassa). Går du upp för snabbt kommer du lägga på dig onödig fettmassa.