handdator

Visa fullständig version : 92 till 80


larzs0n
2011-01-08, 16:44
Som rubriken lyder så har ca 12 kilo att gå ner. kommer vell ta ca 16 veckor eller något liknande om man inte vill förlora för mkt muskler.

här är mitt upplägg

Mån: Powerfacktor training
Tis: Kardio 30 min
Ons: Powerfactor trining
Tors: Kardio 30
Fre: Powerfactor training
Lör: Vila/Promenad (beror på om man är lat eller inte)
Söndag: Om spel korpen innebandy annars en promenad

kommer ligga på ca 2000 kalorier

kommer köra såhär januari ut å sedan gå bort från powerfactor trainingen för den har jag bara laggt in temporärt när ja flytt från mitt vanliga max-ot schema. kört de i ca 6 månader så behöver få lite nytt !

skrev ett liknande inlägg på min träningstråd

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=130205

Februari så ska jag kolla över resultaten över januari.
Eventuellt ska jag hoppa på en nybörjar kurs i thai boxning
mer info om detta senare.

mvh

Benjila
2011-01-08, 17:38
Förstår inte riktigt poängen med denna tråden larzs0n :confused:

larzs0n
2011-01-08, 17:48
vet inte konstruktiv kritik, tips etc :D
mest för att peppa mig sj antar jag ;P

Mokai
2011-01-09, 00:27
larzs0n har inte direkt följt dig tidigare men skulle vara bra att få all ditt info (+längd och ålder i nya tråden) så det blir lättare att få ett 'visuellt' bild.
Bara min 2cent

PS vad är Powerfacktor training ?

Tillbaka till skuggan med mig.

larzs0n
2011-01-09, 23:26
powerfacktor training är typ att "halvreps" träning. för att öka i styrka i tex bänk.
fast man har tagit det lite längre å sagt att man ska bara utföra 10% av hela rörelsen dvs de 10 % man är starkast i. lastar på as mkt vikt å reppar typ 20 två ggr.

som benjila antydde kanske de va dåligt å skriva i den här delen av forumet. så kan ju fortsätta på min vanliga träningsdagbok ist..

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=130205

Mokai där står längd ålder å allt.

om du vill läsa mer om powerfactor training så kan du söka på de på tpb. ^^
tror de kan va väldigt bra om man vill öka i styrka å komma över en platå så att säga.

mvh

larzs0n
2011-01-19, 21:02
Har en fråga, sökt mkt men inte fått något riktigt svar jag är nöjd med.

Jag har satt upp som mål att springa statsloppet i karlstad (1mil) och målet är strax under 50. inge super fart direkt men ganska bra för mig.

VART går gränsen för hur länge man kör konditionsträning för muskelnedbrytning egentligen?

Maratonlöpare är smala, 100 meters löpare biffiga vi vet.

men 1 mil är ju inte så jätte långt heller iofs? man får vell dricka en rejäl gainer efter så man inte tappar någonting eller va tror ni?

jag vill ju inte tappa styrka i mina knäböj direkt heller. inte volym ;/

något kanske man tappar men borde det verkligen va så mkt?

om man tex kör milen 1 gång i månaden för att bli lite van å sedan tränar hårt på 5;an å 7an. Statsloppet är i sommar. vid skolavslutningen typ..

TACKSAM FÖR SVAR :D