handdator

Visa fullständig version : Jag finns därför springer jag.


tacos88
2011-01-08, 14:43
Måste ha en journal och på flashback blev jag totalt trackad och nerspammad.
Jag är 30+ och gillar att träna hårt. Mest löpning.... eller lunkning då. inte går det för fort i allafall. Jag har ett förflutet inom styrketräningen men känner att det gör onte i leder och jag växer ju inte liksom nämnvärt så jag har börjat med konditionsträning istället.

Svårt att springa på vintern för alldel.

Vikt 75 längd 1.74

tacos88
2011-01-08, 19:24
Joggade ca en mil. Det gick bra som fan men inte fort som sagt. runt en timme.
Jag är tjock.

Owe
2011-01-08, 19:47
Well, en timme milen är ju inte fy skam!
Det är vad jag själv brukar ligga på när jag inte sprunigt på ett tag (som nu) och då har jag ändå gjort milen på 34 min, när jag sprang som bäst.

Tjock,,nä så farligt kan det inte vara om du har en Vikt 75 längd 1.74 ,,,

Jag får väl börja springa igen så får vi jämföra tider LER
MVH
Owe

tacos88
2011-01-08, 20:17
Well, en timme milen är ju inte fy skam!
Det är vad jag själv brukar ligga på när jag inte sprunigt på ett tag (som nu) och då har jag ändå gjort milen på 34 min, när jag sprang som bäst.

Tjock,,nä så farligt kan det inte vara om du har en Vikt 75 längd 1.74 ,,,

Jag får väl börja springa igen så får vi jämföra tider LER
MVH
Owe

Som bäst på sommaren har jag väl tagit en mil i kuperad terräng på 56 minuter kanske. Aldrig bättre.
Jag har försökt men jag har nog inte tillräckligt med jävlaranamma i mej eller så har jag astma.

Jag tycker verkligen du ska börja springa igen :)

tacos88
2011-01-11, 20:04
Tränade idag på ett tråkigt litet gym, men vägarna är för hemska nu.

Sprang en halvtimme ca 5km, inte alls likadant som att springa utomhus tycker jag.

tränade styrka ca en halvtimme.

Bröst rygg, mage och biceps, höll ett hårt tempo och ca 20 reps eftersom jag inte är ute efter mer muskler direkt. Maxar ändå dom därninga töntmaskinerna som mest är till för gamla tanter.

tacos88
2011-01-13, 21:37
Lilla gymet igen, 35 minuter på bandet och en kvarts benträning.
Jag svettades så mycket så att det droppade över hela golvet och dom medelålders tanterna tittade surt på mej, en gubbe i 50årsåldern blängde på mej under hela passet.

När jag gick därifrån så vart en badvakt impad och utbrast "oj shit mannen har du kört hårt idag, oh fyfan" Han log och verkade trevlig och jag var så inne i min egen lilla värld så jag sa bara "mm fyfan"
Nästa gång ska jag nog ge han en svetttig kram.

På söndag blir det en mil igen är planen.

tacos88
2011-01-14, 18:06
Jag skrev ju för i helvete ett pass här igår. Jag tänker då fan inte skriva ner det igen. Helvetes jävla slöseri på tangenterna. Samma fast ben.....

tacos88
2011-01-14, 18:08
Men vafan... Nu fanns det jävla svaret där helt plötsligt...
Jag måste gå ut i garaget och slå sönder något.

tacos88
2011-01-14, 20:54
Man måste tydligen uppdatera sidjäveln för att svaren ska synas... *gah!*

Andy.da.wohoo
2011-01-14, 21:13
Man måste tydligen uppdatera sidjäveln för att svaren ska synas... *gah!*

Så är det väll ändå på alla internetforum? :confused:

Fortsätt uppdatera journalen! :)

tacos88
2011-01-16, 19:37
Jogga ca 7,4km, det var inte speciellt mysigt väglag men gick ganska bra ändå. 48minuter

Jag trodde att vintern skulle massakrera min kondition totalt men jag tycker att den känns som i somras. Mot slutet av sommaren så kom jag fram till att jag inte skulle jogga under 7km per tillfälle på prov och det tyckte jag gav jävla mycket mer än små kortisar.

tacos88
2011-01-22, 15:34
cyklade 10 minuter så jag vart svettig!

Tränade bröst och mage tills ett löpband vart ledigt och sen joggade ag 5km på 29minuter och saktade ner och gjorde några intervall i backe och hög fart i 6 minuter.
Vart rejält svettig och idag har jag kraftig träningsvärk i rygg och mage.

Återigen uttryckte badvakten sig i positiva ordalag om min insats.
Han är för övrigt grov som fan, mycket större än mej. jag är en räka.

Svettades så mycket när jag handlade fredagsmys att jag fick dusha igen när jag kom hem. Jag var kallsvettig hela kvällen och det kändes som jag hade feber nästan.

tacos88
2011-01-24, 20:27
mellan 8 och 9 km tror jag, bra fart för att vara mej. Gick bra.
Klädde mej lite dåligt dock.

SiSenior
2011-01-24, 20:35
Frysa bör man annars dör man;)

tacos88
2011-01-31, 09:56
Frysa bör man annars dör man;)

Klär man sej fel vid 10 minus så riskerar man alltmöjligt otäckt när man svettas, det vet till och med jag, så tyst med dej i min tråd din posthora !

Joggade igår 7,5 km, det gick bra i början men jag missbedömde mej och fick gå lite efter 5km... jävla backar.

Hade ingen lust att jogga heller och jag ifrågasatte mej själv ganska mycket.
Ibland så hatar jag att jogga helt enkelt.

Owe
2011-01-31, 10:12
Det ser ut att gå bra för dig!
Du ligger före mig än så länge,,LER

MVH
Owe

tacos88
2011-02-10, 19:57
Jag tränade gym igår och sprang väl mest på bandet.
6,5 km backintervall i lugn takt.
Tränade även rygg och biceps.

Det var väldigt mycket lustigt folk där. Småtjejer som verkligen smög upp på bandet bredvid och tryckte ett tryck i taget från noll km i timmen. Flera stycken av ungdomarna joggade i ty 6 km i timmen. Tränar du gång eller ?

tacos88
2011-02-11, 19:28
Sprang eller lunkade och gjorde så att jag ökade farten från 9,5km i timmen med 0,5km i timmen var tvådje minut upp till 12km/h och sedan neråt med 0,5 km/h var tvådje minut ner till 8,5km/h . Det gick bra och inte alls så flåsigt men sen kom en gubbe och undra om jag aldrig var klar så då gav jag mej efter 34 minuter.
Hade tänkt att lägga in några jobbiga backar med men det är max 30 minuter vid kö...

Sen tränade jag mage 4 tunga set 20 reps och bröst 4 set 12reps på maxvikt vad det nu kan vara 60kg max för att sedan köra 4 set 12reps snebänk med hantel 10kg.

Inget speciellt hände utom kanske att badvakten tittade in genom fönstret och hälsade på mej. Trevlig typ det.

Jag älskar att träna men "baksmällan" efter ett träningspass blir värre och värre ju äldre jag blir märker jag. Svettas och mår allmänt skit hela dagen efter, ska det vara så ?

tacos88
2011-02-11, 19:31
Det ser ut att gå bra för dig!
Du ligger före mig än så länge,,LER

MVH
Owe
Ja du, det går bra fast det blir inte så ofta som jag vill med allt slitande på jobbet och tvåskift samt hus och två barn. Inte på vintern i allafall då allt är tre gånger så besvärligt.

Du kommer nog ikapp om du ligger i lite :)

tacos88
2011-02-13, 16:57
joggade min 7.3km runda och det gick bra tills sista backen. Jag gav up och gick lite.
Det var inte för att flåset tog slut utan orken helt enkelt inte räckte. Både psykiskt och fysiskt. Fötterna var som stumma trästolpar och baksidan av ena låret brände som eld. Jag hatar verkligen den rundan. Den går aldrig bra.
Jävla förbannade otäcka runda. Fyfan.

Samma sak varje jävla gång. Nu sätter jag mej i dushen och sveper en folköl.

Just det jag såg två svarta hjortar och två människor vid ett hus.

tacos88
2011-02-22, 18:52
Började med att jogga, intervaller backe fart 9,6 lutning 3.0 2 minuter backe och 1,5 minuter plant . En ökning fast det vart lite si och så med tiderna så jag la på lite extra tid och lutning på slutet.

Jag vart inte trött alls av detta så jag körde lite fartintervaller en minut 9km/h en minut 11 km/ tre gånger och sen så ökade jag farten till 12km/h och körde två intervaller till eftersom jag inte vart trött. Då vart jag lite andfådd och körde två minuter på 10km/h för att se om pulsen gick ner vilket den inte gjorde och då sänkte jag i tre omgångar på tre minuter tills jag gick långsamt.

Totalt 41 minuter. Återigen, jag vart långt ifrån slutkörd men då kom tantgänget och blängde på mej så det var bara att lämna över till andra glada motionärer. Plötsligt var gymet fullt av fula kommuntanter. *grr27*

sen körde jag mage, axlar och triceps 4 set på varje varav ett var lite uppvärmning

inget speciellt inträffade förutom att en ful tjock whitetrashmamma rynkade på näsan åt mej flera gånger inifrån lillabassängen... nöff nöff tänkte jag.

Jo och att jag faktiskt så en skillnad i spegeln från det jag började träna med vikter igen och jag vägde 75.4 istället för 73.4

fick mej direkt på tankar om att skaffa 150kg vikter och lite basutrustning till sommaren.

tacos88
2011-02-26, 09:34
började träna biceps 4 set, gick över till rygg 1 set, sen vart ett löpband ledigt och det tog jag genast.

Började jogga direkt på 9kmH efter 10minuter så ökade jag till 11km/h och låg där till minut 22 typ sen

Började jag med lite backträning på lägre fart. Maskinen dog.
Jag sa till badvakten och vi fixade det. Fortsatte.. mera backe.. totaltid 34 kanske. Maskinen dog igen och då tröttnade jag.

Fortsatte med rygg 7 set tungt.

Jag såg en gammal klasskompis som hette Joy och var väldigt busig.

Jag var hungrig redan från början och jag kände mej väldigt stressad.
Ölen därhemma lockade och pockade på min uppmärksamhet.
De var ganska goda och tillsammans med lite luftgevärsskytte och en svåger så vart kvällen ganska så jävla trevlig.

Nu blir det ingen träning på ett tag pga kvällsvecka.
Kanske på söndag, utomhusjoggning.

tacos88
2011-03-09, 15:54
Började med styrketräningen och tvingades genomföra ett helt pass innan jag fick en löpmaskin som var ledig. Mage bröst triceps totalt tio set plus lite uppvärmning.

Sen sprang jag min back intervall på 9.7 km/h total backtid 10 minuter, lutning 3.5
2minuter backe vs 1,5 minuter plant och en mördar backe till sist på en minut 29-10. sen tog jag det lugnt och varvade ner lite i fem minuter.

En bögjävel stressade mej på bandet bredvid men jag vann till slut.

tacos88
2011-03-12, 14:22
Började med att jogga normalt i ca 45 minuter och tränade sedan axlar 4 set.
Inget märkvärdigt direkt.

En gubbe körde jujutsu med sin son i lilla bassängen.

tacos88
2011-03-18, 20:38
Sprang hill programmet typ 36 minuter. Lite rygg och biceps.
Känner mej så oerhört utsliten och trött nu.
Känns som jag måste välja mellan träningen och jobbet.
Tvåskift suger men ger bra pengar. Träning ger hälsa och välmående.

Vad ska jag göra?

tacos88
2011-04-18, 15:17
Öh.. har inte orkat träna på ett tag nu pga jobb och förkylning.
Men joggade fem km igår, kuperad terräng ca 28minuter, det var jobbigt som satan men gick ganska bra.

tacos88
2011-04-23, 10:48
Ojoj samma runda igen, lika jobbigt men bättre tid tror jag. Jävligt skönt efteråt.

tacos88
2011-04-30, 15:14
5km i elljusspåret. Tid, vet ej.
Jobbigt så inåt helvete. Vart är min kondition ???

tacos88
2011-05-01, 19:02
Två varv söderhavet ca 5.6 km 33 minuter ca
Lika bra som förra året.
Kändes aningen lättare idag.

Mycket folk där.. mystiska medelålders tanter och gubbar.. anar en hallickverksamhet...

tacos88
2011-05-04, 17:08
Igår lilla backrundan, farten och flåset kändes bättre än vanligt

tacos88
2011-05-15, 09:55
Backrundan fast lite förlängd. ca 5km i fredags.
Nu börjar det kännas skönt att jogga igen.

tacos88
2011-05-17, 16:03
I förrgår 7,8 km tror jag, typ 45minuter mycket terräng, kändes ok och jag ökade tempot lite på slutet.

Igår 5km typ 26 minuter, en lång jobbig backe, kändes bra som fan.

Idag vila, imorgon lite längre joggingtur igen.

frugan har också börjat jogga lite så nu ska jag träna upp henne i sommar.

tacos88
2011-05-24, 09:46
Jag tror jag joggade förlängda backrundan eller om det var 6.3km skogsrunda i
fredags( 28min typ)och i söndags ca 6km varav 2,5 var lugna med frugan och 3.5 lite snabbare backrundan. Intervall rusher i slutet av långa backen. Kraftig träningsvärk idag och i¨år

Nu är det kvällsvecka och därmed vila tills fredag.