handdator

Visa fullständig version : Bruce Wayne


BruceWayne
2011-01-08, 10:35
http://www.reviewstl.com/wp-content/uploads/2010/12/Christian-Bale-Chinese-Epic.jpg
Det här är målet.

För mycket sötsaker och trerätters, för lite träning och för mycket dator. Men nu ska det deffas samtidigt som jag ska försöka bibehålla det jag har. Har tränat i ungefär 1 1/4 år men senaste tre månaderna så har det varit väldigt sparsamt. Det som har resulterat till att jag har blivit fet är främst sommaren och att tjejen som jag blev ihop med just innan. För när man skaffar tjej så försvinner nämligen all motivation successivt, för syftet med att träna är egentligen att man ska kunna dra över så mycket brudar som möjligt.

Nu eftersom att jag har en dam så är syftet istället att jag ska må bra och se bra ut och det gör Bruce Wayne.

BruceWayne
2011-01-08, 10:46
Vet inte jättemycket om kostlära men när jag deffade tidigare så försökte jag att äta så mycket proteiner som möjligt samt så lite kolhydrater som möjligt och det ska jag göra även denna gång också. Därför blir det idag att inhandla ägg i stora mängder, minikeso, kesella samt kyckling och kanske lite annat.

Träningsmässigt så ska jag försöka få in 4-5 pass gymmande i veckan samt 3-4h powerwalkande varje vecka. Gympassen blir nog inga större problem men det blir däremot powerwalkandet. Men 2h ska i alla fall fås in ganska enkelt.

Dagens frukost:
~325g minikeso, blandat med lite hallon och mjölk.
en ölkorv

Dagens träning:
Effektivt gymmande 45 minuter, dvs nästan inga pauser.

Lunch blir mest troligt sushi.

BruceWayne
2011-01-10, 06:59
Invägning nyss och vågen stod på 87,6kg. Nu blir det keso+hallon+mjölk till frukost och därefter gympass.
Första målvikt blir 85 och därefter 80.

Xtronal
2011-01-10, 07:06
Bruce hur lång är du om man får fråga :)?

BruceWayne
2011-01-10, 09:57
Bruce hur lång är du om man får fråga :)?

175cm bara så det är 87 kompakta kgs! :) långa som mig fast med mkt större buk som kan väga

Kom nyss hem från gymmet. Funderar på om jag alls ska köra proteinshakes efter passen eller inte? Vill inte dra i mig några onödiga kalorier och det är väl ändå runt 225-350 kalorier i en shake? Kan ju iofs köra små sådanna. Vad tycker ni?

Passet gick bra men behöver jobba upp flåset litegranna. Var inget problem i själva gymmandet men när jag satte mig på cykeln och körde bara 15 minuter så blev det desto jobbigare. Tror dock inte att det kmr bli några problem att jobba upp det.

BruceWayne
2011-01-11, 15:30
Ett till pass kört. Börjar komma in i det här nu och snart kommer den genuina, riktiga motivationen. Idag körde jag knärehab, triceps och axlar. Ett jobbigt och effektivt pass.

Frukost idag bestod av ett halvt paket keso och sallad. Till lunch blev det en laxbricka på tio bitar och en kopp kaffe. Middag ska tillagas snart och det blir kycklingsallad.

Vad anser ni kunniga om att dricka lightläsker så som cola zero och max pepsi, eller ska man hålla sig till loka trots att det är hälften så gott?

BruceWayne
2011-01-17, 09:17
Invägning nyss och vågen stod på 87,6kg. Nu blir det keso+hallon+mjölk till frukost och därefter gympass.
Första målvikt blir 85 och därefter 80.

Vågen står på 85,2 kg men så duktig har jag inte varit. Men en sak som jag har skött bra är träningen så det ska jag hålla uppe nu. I övrigt så har jag småfuskat med att äta lite nötter en dag denna vecka och några godisar en dag. Dessutom var jag ut i helgen vilket absolut inte är okej. Berodde på att en kompis var hemma nu i 10 dagar så jag var tvungen att offra mig lite. Men nu är det tänkt att jag ska bunkra in mig nu i slutet av januari+ hela februari förutom när jag ska träna. Längtar tills det blir vår så man kan ge sig ut och springa också, är så tråkigt att vara ute och gå. Får hoppas nu iaf att det inte bara är vatten jag har gått ner men förmodligen så är det till stor del det. Men nu börjar det hela på riktigt så nu är det nolltolerans.

BruceWayne
2011-01-24, 12:06
83,9 står vågen nu på. Vet inte om det kan stämma att jag har tappat 1,3kg på en vecka så tror även att detta tapp beror mycket på vattenförlust. Har iallafall hållit deffen mycket bättre än förra veckan i alla fall, för nu har sötsuget nästan släppt helt. De senaste dagarna har jag dessutom inte känt mig lika hungrig.

I alla fall så blir det inte att lätta känna att man har varit duktig och därför kan cut some corners utan nu ska jag fortsätta att köra på hårt. Veckans största fusk var i alla fall en fredags måltid som bestod av strips, kött och massa sås. Fast den dagen så åt jag i princip bara den måltiden+ en liten till, och dessutom så tränade jag ett bra pass så tror ändå att jag låg på kaloriunderskott. Men inte okej att fuska för det!

Har kört 5 eller 6 pass denna vecka och ska göra ungefär lika många denna. Gogogog

BruceWayne
2011-01-31, 13:50
83,5.

denna vecka: köra 5 pass på gymmet.
inget dricka på helgen.

BruceWayne
2011-02-14, 16:38
82,5