handdator

Visa fullständig version : Deffa eller bulka?


Believe
2011-01-08, 01:09
1. Vinter 2008 till vinter 2009 tränade som en idiot & men även mycket alkohol samt fet mat RESULTAT: Upp 10 kg i fett samt muskler, hade mycket ork för att träna(Började bli fet)
2. Vinter 2009 till vinter 2010 tränade som en idiot & deffade.
RESULTAT 10 kg ned igen fast mer synliga muskler, fortfarande lite mage kvar och ökar inte i vikter.

PROBLEM: Känner mig tunn igen.

Fick rådet av mitt gym att deffa ner mig genom att ligga på ett svagt kaloriunderskott tills jag är "nöjd" med magen och sen lägga mig på ett svagt kaloriöverskott.

Jag är 175 cm lång & väger nu 66 kg igen. Är hyfsat vältränad men för slank. Jag vill inte vara slank jag vill biffa till mig lite men jag dras forfarande med lite för mkt mage, den ska fanimej bli PLATT.

Så frågan är då denna;

Ska jag fortsätta att deffa ner mig och då känna det som jag blir ännu tunnare bara för att nå mitt mål att få PLATT mage eller ska jag bulka, träna mkt magträning eller what to do? *gah!*

Jag har gått vilse i djungeln. Jag VET att man inte kan punktförbränna.
Jag har läst deffguiden.

Jag skulle kunna gå genom ren jävla eld nu känns det som bara den helvetes magen blir PLATT!

Mål två är biffa upp mig men först platt mage, men om konsekvensen för det är att deffa bort mig så ...haha

bb X
2011-01-08, 01:23
Bulka till <april sen lägger du in en liten deff :)

BULKA SEGT! Inte en grisbulk då kommer du bara lägga på dej massa onödigt fett, ät mycket protein... you know the drill. ;)

x824
2011-01-08, 02:07
1) Du kommer behöva gå ner mer i vikt (fettmassa) för att få bort fettet kring magen.

2) Du kommer behöva bli slankare.

Du skriver själv att du redan nu är "för slank" och du vill bli "biffigare". Du planerar att växla till ett kaloriöverskott för att bygga muskler. Då du är muskulärt liten kommer du behöva ligga på ett överskott under väldigt lång tid för att bygga en stor mängd muskler.

3) Fettet på magen kommer med all förmodan återvända innan du nått din önskade mängd muskler.

Av ditt inlägg verkar du uppgiven och ambivalent. Med vetskap om att 1) och 2) är sanna och att 3) är högst sannolik tycker jag du ska fråga dig själv vad fan du håller på med.

Fastback
2011-01-08, 02:16
Känner du dig för fet = Deff
Känner du dig för liten och vek = Bulk
Trivs du med formen du har nu & vill behålla den = Ligg på kcalbalans

Vi kan inte avgöra hur du ska göra. Endast du som kan avgöra hur du trivs med dig själv!

vicarious
2011-01-08, 11:03
Känner du dig för fet = Deff
Känner du dig för liten och vek = Bulk
Trivs du med formen du har nu & vill behålla den = Ligg på kcalbalans

Vi kan inte avgöra hur du ska göra. Endast du som kan avgöra hur du trivs med dig själv!

Bra sammanfattat.

Vill du platta till magen, gå ner i vikt. Gör det långsamt och kontrollerat så minskar du risken för att tappa dina surt förvärvade muskler.