handdator

Visa fullständig version : Tejpa en touchpad


sandstorm
2011-01-07, 21:25
Tja!

Köpte mig nyss en laptop och touchpaden var väldigt ojämn. Att röra fingret upp och ner kändes långt ifrån som att dra det sidledes. För att åtgärda detta smällde jag på skyddsplast som jag köpte till telefonens touchscreen. Det blev jämnare men ganska segt. Någon som kan tänkas veta om någon form av tunn tejp som är lite mattare på ovansidan, i still med vanliga, klassiska touchpads? Det skulle nog lösa problemet rätt bra! :)

eternallord
2011-01-07, 21:29
Köpte mig nyss en laptop och touchpaden var väldigt ojämn.

är den inte begagnad rekommenderar jag att byta ut den, så ska det ju inte vara.

Edit: kanske missförstod, menar du att den var lite bucklig eller snarare att ytan inte var så slät som du vill ha den?

sandstorm
2011-01-07, 21:37
Det är materialet på touchpaden. Det liknar borstat stål, men räfflorna är enbart horisontella. Att dra fingret uppåt och neråt är alltså inga problem, men det känns som att fingret liksom fastnar lite i räfflorna så att det blir lite annan känsla höger-vänster. Alltså inte ojämn yta, utan ojämn känsla :) Kanske ordnar till sig lite efter lite användande iofs, men om någon har bra idéer så är jag idel öra!

sandstorm
2011-01-07, 21:44
Kanske skulle investera i lite högre kvalitet på skyddsfilmen bara. Den jag har nu är från Kjell & Co, nån som vet om det är stor skillnad på sånt mot t.ex. Invisible Shield för Iphone? Tänker på känslan och friktionen.

köttt
2011-01-07, 22:02
Vad är en touchpad?

sandstorm
2011-01-07, 22:20
http://www.infomaniaco.com.br/wp-content/uploads/2010/11/touchpad.jpg