handdator

Visa fullständig version : Så himla mycket snack om vad man ska äta vid viktnedgång.... ÄR


lurre86
2011-01-06, 16:29
Hej!

Jag tycker det är så himla mycket snack om vad man ska äta vid viktnedgång... Det slutar ju ALDRIG att diskuteras.. Å det kommer alltid 100 olika nyta metoder...

AFTONBLADET är en av "fakta" tidningarna som sprider nya råd om hur man går ner i vikt.

Tipsen är, äte inte alls kolhydrater, är bara fett... ät inte fett mm.. Det finns 1000 tals tips och alla är olika...

Det många tycker är jobbigt när dom ska gå ner i vikt är att behöva lägga om HELA kosten.. Å extra jobbigt tycker dom att det är eftersom dom övriga i familjen ska fortsätta äta det VANLIGA... Då säger jag till dom som ska gå ner i vikt. ÄT det vanliga som resten av familjen.. Byt inte ut nåt.. De enda du behöver göra är att minska portionen med ca 30 %... självklart är den siffran väldigt beroende på hur mkt du äter men ca.

Så för er som vill gå ner i vikt å blir helt tokiga av alla 1000 tips ni får höra från höger å vänster... Ät bara lite mindre och träna....

De va bara de jag ville säga=)

JesperL
2011-01-06, 16:40
kcal in > ut

lurre86
2011-01-06, 16:41
kcal in > ut

exakt=)

varför slänga om kosten?
bara att äta mindre=)

mikeni
2011-01-06, 16:45
kcal in > ut

kcal in < ut

Zorban
2011-01-06, 16:49
Folk behöver väl hitta en diet som passar dem. Givetvis gäller kcal in - kcal ut, men det kan ju vara mer eller mindre plågsamt. Ett bra sätt att göra det mindre plågsamt är t.ex att öka proteinintaget eftersom det ger bättre mättnadskänslor. Samt att folk som läser Aftonbladet okritiskt (dvs i***ter), vill åstadkomma allting så snabbt, enkelt och smärtfritt som möjligt, utan att behöva offra någonting.

lurre86
2011-01-06, 16:51
Folk behöver väl hitta en diet som passar dem. Givetvis gäller kcal in - kcal ut, men det kan ju vara mer eller mindre plågsamt. Ett bra sätt att göra det mindre plågsamt är t.ex att öka proteinintaget eftersom det ger bättre mättnadskänslor. Samt att folk som läser Aftonbladet okritiskt (dvs i***ter), vill åstadkomma allting så snabbt, enkelt och smärtfritt som möjligt, utan att behöva offra någonting.

håller med...

Jag ville inte få de att låta som att allt är jätte enkelt å att bara äta mindre..

Eller jo fan de ville jag=)


Folk som säger att dom inte KAN gå ner i vikt FUSKAR. that`s it.

JesperL
2011-01-06, 18:00
kcal in < ut

thx.. *kissass*