handdator

Visa fullständig version : BioX- Vägen tillbaka


BioX
2011-01-06, 11:17
Hej!

Okej, Tredje och sista försökt att skriva denna slänga. Verkar som jag blir nervös av att bli stämplad antar jag.

Iallafall!


Hej, BioX här för en så kallad reality check, Jag har i de senaste 4år varit inne bunden i mitt egna hem tack vare dåligt självförtroende och massiv ångest / social fobi. Jag kämpar med detta varje dag på mina egna speciella sätt. Men det är en sak jag verkligen velat komma igång med igen.

Det är och har alltid varit träning. Jag har inte alltid sett ut som jag gör nu, jag har faktiskt en gång i tiden faktiskt sett väldigt reko ut. Jag har -Fungerat- i viss mån ute bland folk utan att få panik. Men efter min illa passande inläggning och viktuppgång på ungefär 35 kilo under enbart en månad ( Piller... ) gjorde att jag varken vågade gå ut eller visa mig blad folk.

Nu är det faktiskt så att jag kan stolt säga att jag gått ner ungefär 25 av dom 35 kilona. Jag har förut haft ett konto på Bodybuilding.com men det blev en väldigt lång ofrivillig paus efter händelser i mitt liv som gjort saker värre och fått mig i total obalans. Men jag har lyckats hålla mig vid 80 kilo.

Anledningen jag inte gått ner mer är för jag troligtvis hamnat i en så kallad svält zon där kroppen begränsar kalori bränningen och tar in all "förnödenheter" den kan så att inte kroppen ska lägga av.

jag har ätit ordentligt nu i ungefär 2 veckor för att kunna förhoppningsvis starta igång igen och komma ner till 70 kilo igen. Det ända som är pissigt är att jag lyckats gått upp 5 kilo efter ätningen. Mystiskt nog kan jag inte finna platsen där det satt sig då måtten inte har ändrats.

iallfall! Jag skulle väldigt gärna dela med mig av denna upplevelse. Slutspurten till starten av nya jag om man säger så!

Nu blev förorden lite långt här. Så fram till det go'a!

Tränings schemat går som sådant:
Efter prat med annat folk har jag blivit rekommenderad att köra 2 gånger i veckan för att undvika ångest och ha maximal återhämtningstid för mitt månde, .
Dessa dagar är Tisdagar, Då jag även tränar min flickvän som blivit smått inspirerad av min viktnedgång och vill gärna komma i bättre form själv! Och Fredagar då jag kör själv!

Eftersom jag har ett stort förtroende på compound övningar så kommer mycket av schemat bestå av dessa. Knäböj, Marklyft, Pull/chinups och stående axel press med stång. Dock eftersom det känns som att vissa av dessa övningar kan behöva lite extra hjälp så har jag passat in med vissa isolations övningar ( *grr* ) för att träffa de punkterna på kroppen jag känner behöver mest hjälp för stunden ( så att inte träningen blir repetitivt och kroppen inte vänjer sig vid övningarna )

Schemat:


Tisdagar: "Underkropps träning" med flickvän.
Knäböj
Marklyft
Utfall med rotation
Benpress (situationsenlig)
Bencurl/extension
superset magövningar
Burpees!!(!!!)
Cleans

Fredagar: "Överkropps träning"
Incline bench
Stående axel press
Pull/chinups
Hantel press (Situationsenlig detta med)
Baksida/center axlar ( minns inte namnet på dessa övningar, Latheral raises? )
Dips
Shrugs


Ja, detta blev lite mer krämigt än vad jag trodde det skulle bli. men som sagt jag kommer pendla mellan dessa övningar för att förvirra musklerna så de inte vänjer sig vid träningen. Lite som "300" tränings formen.. Fast lättare dock.. :P

Compound övningarna kommer ligga på 5 repetitioner 3 sets.
Isolations övningarna (*grr*) kommer ligga på 12 repetitioner och 3 sets igen.

Allt för att förhoppningsvis få ut mest av träningen!

Tillskotts som äts just nu är: Adipokill, Thermogeniskt brännare. Beställde liknande från USA förut, var dock mycket dyrare så dessa passar bättre!

SCI-MX Diet Shake med Choklad smak ( vad annars? ) För att se till att jag får i mig vitaminerna och så innehåller den CLA så.. varför inte?


------------------------------
6/1-2011

Eftersom gymmet är stängt idag så får jag påbörja resan på min väg imorgon på fredag med överkropps träning!

Ja. Det var inte så mycket mer idag antar jag! Vill möjligtvis tacka Curls för att han fick igång känslan av att vilja träna igen!

Dåså.. Shall we?

Morrris
2011-01-06, 11:34
Fan vad kul att läsa hur du startar ditt nya liv!

Lycka till!

BioX
2011-01-07, 12:52
"Who am i?...

Varning: långt inlägg :P

Kommentar: Att vakna upp måste nog vara det värsta med mina dagar. Kunde inte sova bra då jag var tokigt nervös men går upp ändå. Det är något som måste hända och något jag måste göra. inte bara för mig utan för alla runtom mig. Tar Adipokill tabletterna och gör iordning shaken till gymmet. Jag tittar ut genom fönstret och ser att det tok snöar. Måste kommit en decimeter under kvällen. Jag suckar och börjar tänka om det verkligen är en bra ide att träna idag igen. Men biter kulan och tar på mig skidbyxorna så man slipper få snö överallt. Och shit vilken energi kick man plötlsigt fick, jag ler som ett fån och går till gymmet klockan 0930.

Tomt och mörkt, bara 3 bilar utanför, Går in och drar av ytterkläderna och kör lite peptalk. Går sakta in i frivikt rummet, bara 2 personer så det är inte så hemskt. Dom gör knäböj och marklyft, blir nästan lite avundsjuk eftersom det är överkropps dag idag.

Lägger mig vid incline bänken och värmer upp utan vikter. Massa tankar åker runt i huvudet, den största måste vara " Fan vad lätt det var?" Ska tillägga att förra gången jag gjorde incline bänk för ungefär 1 år sen orkade jag knappt 30 kilo. Lastar på 10 kilo. igen, kändes inte tungt alls av någon anledning. Lastar på lite hela tiden för att finna rätt vikt och slutar vid 65 kilo (!!).

Med humöret på topp och energi till att troligen driva en liten bil flyger jag upp och börjar köra axlar, Vill specielt satsa på baksidan, och igen, mer än vad jag någonsin förut kunnat ta. Dåså, dags för axel press, Stående axel press. Jag vet inte riktigt vad som hände här heller, trodde jag skulle vara slut i axlarna efter incline bänken men nej! 30 kilo bara sådär.

slutar lyckan? dags för shrugs. Tar de vanliga 25kilos vikterna. detta var mitt max förra gången så tänkte varför inte igen? Tokigt för lätt om jag ska vara ärlig. Nej tar fram stången och lägger på 25:orna igen. Samma där. väldigt lätt. För att spara text utrymme så vill jag skryta om att jag på något sätt orkade göra 90kilo shrugs.

Vid det här laget känner jag mig som en ny man redan. Känner riktigt hur jag skiner av lycka vilket inte hänt på väldigt väldigt länge. Dåså! Till stats:en

Mått
Vikt: 82kg
Midja 99,5 cm
Bröstkorg 104,5 cm
Axlar 123,5cm
Bakdel 103,5cm
lår 55,5cm
Vader 35,5cm
Armar 34cm
Under arm 27cm

Mer siffror.
(Reps/set-vikt)

Incline bänk -
10x1 20 (stång)
10x1 25
10x1 30
5x2 40
5x1 50
6x3 65

Axlar, Superset ( baksidan, mellan )
10x3 9kg

Stående axel press
10x1 20kg ( stång )
5x3 30kg

Shrugs
10x2 25kg (hantlar)
5x1 70kg (stång+2x25)
6x5 90kg(!!)

Dips
10x2 KW
5x1 KW+10




...I am a champion!"

P.s; Tack Morris! :)