handdator

Visa fullständig version : Permanent hårborttagning ipl erfarenheter


123456
2011-01-05, 22:40
Tjena !

Har lite frågor till er som har gjort ipl behandling (finns kanske behandlingar än ipl ?) vad betalade du för områdena som du behandlade, hur många behandlingar för att nå önskat resultat, är det PERMANENT ? Slutligen fick du några biverkningar ?


Mvh: Kim

Jenan
2011-01-05, 23:56
Ja, det är permanent i den mening att de hårsäckar som dör är borta för alltid. Dock kan du ha hårsäckar som är inaktiva större delen av livet men som av någon anledning aktiveras i ett senare skede, (t.ex. i klimakteriet för kvinnor, eller p.g.a vissa mediciner).

Du får räkna med runt 8-12 behandlingar för att få bort allt, och notera att håret måste vara mörkt för att IPL ska ha effekt. Ju mörkare hår och ljusare hud desto bättre resultat.

Priset brukar börja runt 100€/beh. för ett litet område och kanske ung. 500-700€ för en rygg. Det varierar säkert från ställe till ställe, men jag skulle rekommendera dig att gå till någon med erfarenhet. En erfaren terapeut har bättre fingertoppskänsla för hur mycket styrka man vågar köra med, vilket ger bättre resultat, färre behandlingsgånger -> alltså billigare för dig i slutändan.

Tabbe
2011-01-06, 00:30
det gör ooooont...värre än samtliga tatueringar

123456
2011-01-06, 14:20
Okej tack för infon, ingen annan som har utfört behandlingar, blivigt behandlade eller känner nån som gjort det ?

Torwald
2011-01-06, 14:34
Min tjej har gjort det. Blev av med nästan allt efter 3-4 behandlingar tror jag. Trror inte det var speciellt smärtsamt och det var nog lite billigare än vad som beskrevs ovan. Kan fråga henne mer när jag kommer hem.

Baskagge
2011-01-06, 15:31
Jag har gjort ett antal behandlingar med både diodlaser och IPL. Diodlaser hade ingen effekt på mig, dessutom gjorde det satans ont. Har gjort tre behandlingar med IPL på ett annat ställe och det verkar fungera bra samt att det inte gör ont. Vill minnas att jag betalade 2350 kr per behandling för rygg och överarmar.

123456
2011-01-07, 10:56
Jag har gjort ett antal behandlingar med både diodlaser och IPL. Diodlaser hade ingen effekt på mig, dessutom gjorde det satans ont. Har gjort tre behandlingar med IPL på ett annat ställe och det verkar fungera bra samt att det inte gör ont. Vill minnas att jag betalade 2350 kr per behandling för rygg och överarmar.


Var gjorde du detta ?

Verkar som att priserna varierar ganska så rejält då ett ställe jag kollade hos skulle ha 5900 per behandling rygg, 3600 överarmar. Ett annat ställe ville ha 4900 rygg.

Nån som har något tips på nått ställe i nordvästra skåne ?

Baskagge
2011-01-07, 14:29
Var gjorde du detta ?

Verkar som att priserna varierar ganska så rejält då ett ställe jag kollade hos skulle ha 5900 per behandling rygg, 3600 överarmar. Ett annat ställe ville ha 4900 rygg.

Nån som har något tips på nått ställe i nordvästra skåne ?


Vissa ställen är svindyra helt enkelt. Jag skulle inte rekommendera att betala så mycket för själva behandlingarna skiljer sig inte. Jag har gjort mina behandlingar på Ellipseklinikken i Göteborg, vill minnas att det är andra generationens IPL dessutom (I2PL).