handdator

Visa fullständig version : Kyokushin, löpning och gym.


kalle96
2011-01-05, 15:09
Vad tränar jag? Jag tränar Kyokushin Karatetennis och kommer att springa och gymma en del.
Villka är mina mål? Långsiktigt är det att vinna VM i kyokushin karate. Kortsiktigt är det att tävla tillräkligt mycket för att börja köra utomlands.

Finns det hinder på vägen? 2 dåliga knän, och skolan. 2 faktorer som gör att jag inte får köra så mkt ja behöver.

Villka övninga kommer jag köra på gym?
Bänkpress,benböj,mark och ryck. Den senare ska jag försöka lära mig snart.

Hur många reps/set? :15 reps och 5 set.
Vem är denna person ?

Ålder:14 år,snart 15.
Längd:173-174 cm.
Vikt? Runt 64kg-66 kg.
Hur lång tid har jag tränat? Tennis sedan runt 4 år, 2 olika kampsporter innan. Gym i ca 1,5 år och tränat kyokushin i 2,5 år

Hur ser mitt schema ut?

Måndag.
: Teknik pass i 90 min, sedan gym eller sandsäck eller mits
Tisdag:
Sprring i 60 min, kanske beronde på ork gym eller säck
Onsdag: Vila helt, eller om jag hinner springa lätt.
Torsdag Vila helt.
Fredag: Fighting pass eller mits pass i 60 min, om jag orkar kanske säck eller gym.
Lördag:Vila eller löpning.
Söndag: Tennis 60 min.

Schemat kommer att äåndras inför tävling:Uppbyggnads veckorna. Måndag:Distanslöpning upp till 1mil ca70% Vo2max
Tisdag: Sandsäck upp till 6x5min,1min vila +3ronder skuggboxning/lugn sparring
Onsdag:Vila/Lättare träning
Torsdag: Distanslöpning försök att komma så långt som möjligt på 30min UTAN mjölksyra ca 75-80% Vo2 max
Fredag: Löpning, Intervaller upp till 10x800m, 1min vila ca 85-90% Vo2max
Lördag:Vila
Söndag:Tennis

Inför tävlingen:

Måndag:Intervaller på sandsäck/mittsar. Kör samma tid samt antal ronder som du har i dina matcher. Håll ett högt tempo. Högre än det brukar vara i match.
Tisdag:
Onsdag: Distanslöpning ca 8km 75%Vo2 max
Torsdag: Vila
Fredag: Mjölksyraintervaller på sandsäck. Kör 100% i 15sekunder, vila 15sekunder upprepa upp till 20ggr
Lördag:Lätt jogg/Promenad som aktiv återhämtning
Söndag: Tennis

Hinder i schemat? Skolan och skador.

Varför en ny journal? Ville ha en med satsning på Kyokushin. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157026 Min gamla journal.

Uppskattar både respons och kritik. Alltid bra.

Martinio0o
2011-01-05, 15:28
Jag tycker faktiskt att du borde bestämma när du ska träna, helt. Så du inte liksom: "Äsch idag har jag ingen ork så jag går hem och tittar på tv istället". Nu menar jag inte att du är lat eller så, men det är skönt och bra med ett absolut fast schema. Sedan kan man självfallet göra undantag ibland. Men så lite som möjligt, tror jag.

Nu vet jag ju ungefär vad du körde på i och med din förra journal, men ändå, har du några PBs i basövningarna så man i framtiden kan se din utveckling lite tydligare på den biten?

Lycka till!

kalle96
2011-01-05, 15:35
Jag tycker faktiskt att du borde bestämma när du ska träna, helt. Så du inte liksom: "Äsch idag har jag ingen ork så jag går hem och tittar på tv istället". Nu menar jag inte att du är lat eller så, men det är skönt och bra med ett absolut fast schema. Sedan kan man självfallet göra undantag ibland. Men så lite som möjligt, tror jag.

Nu vet jag ju ungefär vad du körde på i och med din förra journal, men ändå, har du några PBs i basövningarna så man i framtiden kan se din utveckling lite tydligare på den biten?

Lycka till!

Ja, beror ju på orken som du söger. Är ganska slö faktisk :P. Men mina PB i böj och bänk och chins är, 80 kg i böj, 50 kg i bänk och 17 st i chins =). Inga jätte siffror om man jämför med dej dirket.

Martinio0o
2011-01-05, 15:42
Fast mina chins är ju inte så mycket att skryta om, men 17 st är bra:thumbup:

Curls
2011-01-05, 15:45
intressant med kyokushin :)

kalle96
2011-01-05, 15:50
Fast mina chins är ju inte så mycket att skryta om, men 17 st är bra:thumbup:

Hahaha, nej dom var ju inte så strikta på slutet...

kalle96
2011-01-05, 15:51
intressant med kyokushin :)

Bra det =), håller du på med kampsport själv eller?

kalle96
2011-01-05, 16:02
Kan ju oxå bara läga till att kosstillskotten jag kommer andvända är Kreatin och protte.

Crocker
2011-01-05, 16:41
Ooh, fan vad häftigt!
Kyokushin, riktigt häftig stil! Körde själv ett tag.
Vilken kata kan du? (Mest avancerad typ.)
Och vilket bälte har du?

kalle96
2011-01-05, 16:46
Ooh, fan vad häftigt!
Kyokushin, riktigt häftig stil! Körde själv ett tag.
Vilken kata kan du? (Mest avancerad typ.)
Och vilket bälte har du?

Okej kul. villken klubb körde du på?. Antagligen Geiksai Dai( brun bältes kata)
Jag har nu 6 mon( ungdoms grad, kommer i mars gå till blått vuxet :)

kalle96
2011-01-05, 16:47
Villken kata kan du som mest avancerad och villken grad hade du?

Crocker
2011-01-05, 16:53
Villken kata kan du som mest avancerad och villken grad hade du?
Körde bara ett tag med vitt bälte, blev aldrig insatt. Men tycker sporten är intressant om du förstår? *cupid*
Jag körde på en skola i Östersund?
Vad jag känner mig dum nu.

kalle96
2011-01-05, 16:59
Körde bara ett tag med vitt bälte, blev aldrig insatt. Men tycker sporten är intressant om du förstår? *cupid*
Jag körde på en skola i Östersund?
Vad jag känner mig dum nu.

Okej, det är inte alla som tycker att det är roligt med alla grundtekniker, och ist vill fightas och därför byter stil. Men det är sant, det är intressant stil. Okej, en shihan har klubb i sundsvalls området så undra om du körde där :)

kalle96
2011-01-06, 11:54
Så körde intervaller på cykeln i 90 s 10 ggr. Mellan varje intervall så körde jag plankan som vila. Sedan avslutning med 8 min cykling. Hade egent. tänkt köra runt en timme, men cykeln började låta konstigt.

Brända kalorier: 200.

kalle96
2011-01-06, 20:03
Ska oxå lägga till vad jag har ätit, antal kalorier det blir per dag från och med nu. Idag blev det :500g Mörkt bröd glutenfritt ca 6% fibrer
40g Bordsmargarin Bregott 75% fett berik
100g Ost hårdost 23% fett
200g Havregrynsgröt
100g Ägg kokt
40g Mjölk 3% fett
60g Hallonsylt
300g Kyckling m skinn stekt
100g Bulgur kokt

Villket ger 3450 kcal. Sedan minus 200 från cyklingen, så det blev totalt 3250 kalorier idag.

Flonkz
2011-01-07, 00:26
Ska oxå lägga till vad jag har ätit, antal kalorier det blir per dag från och med nu. Idag blev det :500g Mörkt bröd glutenfritt ca 6% fibrer
40g Bordsmargarin Bregott 75% fett berik
100g Ost hårdost 23% fett
200g Havregrynsgröt
100g Ägg kokt
40g Mjölk 3% fett
60g Hallonsylt
300g Kyckling m skinn stekt
100g Bulgur kokt

Villket ger 3450 kcal. Sedan minus 200 från cyklingen, så det blev totalt 3250 kalorier idag.



Du kan ju inte mena att du hade ett kaloriöverskott på +3250? :D
Du måste räkna in allting som kaloriförbränning, rätt svårt att göra det exakt men du förstår. :)

kalle96
2011-01-07, 09:58
Du kan ju inte mena att du hade ett kaloriöverskott på +3250? :D
Du måste räkna in allting som kaloriförbränning, rätt svårt att göra det exakt men du förstår. :)

Ja de är klart, men de jag menade var att de var alla kalorier idag efter cyklingen.