handdator

Visa fullständig version : För hög volym under samtal (samsung galaxy s / android 2.2)


JG_81
2011-01-04, 22:40
Med tidigare mobiler har jag vid samtal med vissa personer haft problem med alldeles för högt ljud - detta trots att jag alltid ställer in volymen på det lägsta och ber folk att tala tystare. - Tyvärr verkar fenomenet även uppstå på min nya Samsung galaxy S (med Android 2.2 som inte ska ha några volymbuggar.. sägs det). Volymstyrka 1 / 6, som är det lägsta man kan ställa in, är alldeles för högt och de appar jag hittat kan inte göra något åt problemet.

Någon som känner igenom problemet och/eller har något förslag på vad man kan hitta på för att sänka volymen ytterligare?

Nelo322
2011-01-04, 22:47
Ingen aning hur du ska lösa det, men tror att det antagligen är något fel på själva mobilen. Jag har en exakt likadan och ställer jag den på den lägsta så hör jag inget, 4-5 brukar vara lagom för mig.
Blir det skillnad mellan 1-6? Blir ljudet högre när du höjer det?

JG_81
2011-01-04, 23:15
Ingen aning hur du ska lösa det, men tror att det antagligen är något fel på själva mobilen. Jag har en exakt likadan och ställer jag den på den lägsta så hör jag inget, 4-5 brukar vara lagom för mig.
Blir det skillnad mellan 1-6? Blir ljudet högre när du höjer det?

Höjer jag så blir det ännu värre/högre, och problemet är väl egentligen att lägsta punkten inte är låg nog. Kanske kan tillägga att det låter tyst och fint när jag pratar direkt i telefonen, men använder jag handsfree eller högtalarfunktionen så spårar det ur. Handsfreen som följde med i mitt paket var i övrigt rätt usel, så man kanske ska börja med att köpa en ny om det inte dyker upp några andra tips.

eternallord
2011-01-04, 23:36
Du borde kunna hitta någon handsfree med separat volymkontroll som du kan dra ner.