handdator

Visa fullständig version : Smärta i axeln av bänkpress


sugarfree
2011-01-04, 19:44
Körde idag bänkpress är nybörjare så brukar köra på 40kg men ökade idag till 45kg, körde 6 rep och under alla dessa kändes det konstigt i axeln... hade även lite lite smalare grepp än vanligt ville testa i fall de tog mer i bröstet för jag brukar ha problem med kontakten.

Sedan körde jag lutande hantelpress även där kändes det konstig när jag skulle får upp vikten och sen lägga mig på brädan,

i pushdowns så knakade det längst upp i axeln....

detta e sinnessjukt*grr**grr*
vet ni kanske vad som kan vara felet i axeln?*cry**cry**cry*

glömde säga att detta är vänstra axeln

JoeyP
2011-01-04, 20:31
Väldigt svårt att svara på.
Rotatorcuffen?
Det är sällan man får problem med axlarna av axelträning. Dvs militärpress osv.
Men just inom pressövningar för bröst verkar det vanligare.

Gör det ont "inne" i axeln?

sugarfree
2011-01-04, 20:36
inte inne men det verkar som att ac-leden är inte stabil :(

Proxy
2011-01-04, 20:57
Ont vid utåt/inåtrotationer? Någon instabilitet i pressarna? Vid vilket läge gör det ont? Gör det ont om du trycker någonstans eller har armen i något speciellt läge?
Gör det ont i några andra övningar?

sugarfree
2011-01-04, 21:09
Ont vid utåt/inåtrotationer? Någon instabilitet i pressarna? Vid vilket läge gör det ont? Gör det ont om du trycker någonstans eller har armen i något speciellt läge?
Gör det ont i några andra övningar?

Idag körde jag bröst,axlar,triceps

när jag pressa upp i bänkpress då gjorde det ont, tror inte det gjorde ont när jag körde axlar, gjorde ej ont när jag körde pushdowns men det knakade när jag pressade när i pushdowns, allt detta någonstans uppe i axeln

sugarfree
2011-01-04, 22:55
misstänker nu att det är rotatorcuffen, kan man ha ont i rotatorcuffen när man kör bänkpress då?

Proxy
2011-01-04, 22:56
misstänker nu att det är rotatorcuffen, kan man ha ont i rotatorcuffen när man kör bänkpress då?

Ja, absolut.

sugarfree
2011-01-04, 23:06
men någonting knakade vid pushdowns i axeln då, känns riktigt skumt detta