handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott för maximal muskeltillväxt?


Randomizer1
2011-01-04, 19:07
Hej!
Väger 63 kg 183 cm lång

Jag ska snart börja på en ny runda, jag har funderat runt lite men kan inte komma fram till något.

Vilka kosttillkott behöver jag för maximal muskelbyggnad?

Har funderat på Whey 80, peak mass, kre-alkalyn, superpump 250.
blir det för mycket? lägga till något annat? ta bort något?

P.S vill börja äta mer, hur gör man lättast? bara att äta så man blir grymt mätt varje gång eller finns något effektivare sätt?

Eddie Vedder
2011-01-04, 19:11
Skriv bättre rubriker tack. :)

WHITEFOLKS
2011-01-04, 19:11
Vassle och kreatin är vettigt och enkelt.

För att äta mer så är det nog bäst att se till att man faktiskt får i sig mer under dagen, inte nödvändigtvis jättemycket mer på en gång. Se till att fördela överskottet under dagen så blir det nog lättare.

Randomizer1
2011-01-04, 19:14
Svarar inte alls på Creatine mono så vågar inte testa något annat kreatin, vill inte spendera pengar på något som inte funkar

Fjällbrynt
2011-01-07, 09:24
Du skriver att du vill testa superpukp och krealkalyn men att du inte vill testa kreatin för det funkar inte på dig. Att testa olika former av kreatin kan ge olika verkning på dig som individ.

cero
2011-01-07, 14:43
Vilka kosttillkott behöver jag för maximal muskelbyggnad?

Om du inte svarar på kreatin så är det inte hela världen. Kör med vassle efter träning och ät bra i övrigt. Det misstaget många gör är att de hakar upp sig allt för mycket på kosttillskott och låter det utgöra någon slags grund för träningen vilket är helt fel. Du väger väldigt lite i förhållande till din längd, så jag gissar på att du är nybörjare. Då behöver du verkligen inga tillskott för att ta dig framåt.

P.S vill börja äta mer, hur gör man lättast? bara att äta så man blir grymt mätt varje gång eller finns något effektivare sätt?

Ät energirik mat. Fetaste alternativen på mejeriprodukter, kött osv. Lägg till mer matfett - en extra rejäl klick smör till äggen tex. Där får du i dig massvis med energi, och väldigt lite mättnad. Har du svårt för att äta mycket på en gång, så kan du äta fler måltider. Mycket flytande föda är också bra. Mixa ner saker och drick.

hejhopp79
2011-01-07, 20:31
För maximal muskeltillväxt kommer nog varken vassleprotein, gainer eller en PWO-produkt producera överlägsna resultat gentemot enbart vanlig mat.

Näringstiming och makronutrienter är intressantare ur den aspekten.

Eddie Vedder
2011-01-08, 10:29
Näringstiming och makronutrienter är intressantare ur den aspekten.

Som jag ser det så är det just här proteinpulver eller aminosyrorna kommer in. Att det kanske tänkas ha en liten fördel just inpå passet, det går fortare och är smidigare samt avbryter fastan mellan träning och riktig måltid.

Men i övrigt håller jag helt med.