handdator

Visa fullständig version : komma i form på samma vikt?


spoon
2011-01-04, 18:47
Vad är era erfarenheter av att träna på ett ungefärligt +-0 ?

Jag väger ca 90-92kg för tillfället och ligger någonstans mellan 15-20% bf. Trivs bra med formen även om det givetvis hade varit trevligt om fördelningen mellan muskler och fett hade varit bättre. Jag funderar på att tävla lite i SL under året och bör då hålla mig runt 93kg. Att banta till sommaren känns lite skevt då jag vill prioritera dom månaderna till att bli starkare och det tycker jag är svårt på underskott.

Vad säger ni om att bli hårdare på samma vikt? Går det komma ner till säg 10-15? bara genom förbättrad kost och fortsatt träning?

spoon
2011-01-05, 10:51
Ingen som har tränat på kaloribalans? Alla bulkar och deffar?

ThisIsTheOne
2011-01-05, 10:56
Ingen som har tränat på kaloribalans? Alla bulkar och deffar?

Jag bulkar i alla fall inte. :) Vet för lite om ämnet för att göra någon detaljerad utläggning, men näringstiming (med allt vad det innebär) och fördelning protein/kolhydrater/fett måste väl påverka kroppssammansättningen.

spoon
2011-01-05, 11:09
Näringstiming (med allt vad det innebär) och fördelning protein/kolhydrater/fett måste väl påverka kroppssammansättningen.

Man tycker ju det. Kanske inte på kort sikt men säg över ett års tid borde man ju kunna förbättra sig. Eller är det en omväg att gå?

Ristretto
2011-01-05, 11:15
Det är tråkigt att träna på kaloribalans. Resultaten kommer så sakta, men, visst går det. Har man mer eller mindre nått sina mål vad gäller styrka och storlek är det säkert roligare.

spoon
2011-01-05, 11:19
Det är tråkigt att träna på kaloribalans. Resultaten kommer så sakta, men, visst går det.

Det är tråkigt att deffa, då uteblir resultaten.

Borde vara bättre med 12 månader progresiv träning kontra 9 månader plus och 3 månader minus ?

Ristretto
2011-01-05, 11:37
Det är tråkigt att deffa, då uteblir resultaten.



Resultaten vid deff är ju att man blir av med kroppsfett.:smash:

Går man bakåt vid deff gör man något allvarligt fel. Dessutom ökar jag inte på långa vägar lika bra i styrka på ungefärlig balans som vid ett överskott på 5-800 kcal.

mattilainen
2011-01-05, 11:42
Jag kör ingen medveten bulk utan jag försöker hålla koll på vad jag äter och ibland går jag upp och ibland ner. För tillfället väger jag mellan 92 - 94 kg beroende på lite olika faktorer.

Sen ökar jag väl inte mest av alla heller men om jag skulle bulka skulle jag nog velat vara betydligt smalare för att inte bli överdrivet fet. Känner mig tjock nu så börjat på en liten diet för att försöka närma mig mitt mål som är ca 85 kg.

clappen
2011-01-05, 13:32
Ursäkta om jag lånar lite av tråden TS.

Jag är helt nybörjare på gymmet, har gymmat i ca 2 veckor. Jag är precis i slutet av min deff, så jag ligger på ca -500kcal om dagen. Jag ökar dock i vikter för varje pass jag går på, men det har väl mer med att man lär sig att utföra övningarna korrekt. Men hur som helst:

Min fråga är, kan jag som total nybörjare på gymmet, kunna öka min muskelmassa under deff (ca -500kcal), förutsatt att jag timear mat och näring rätt? Dvs t.ex. frukost-->gym-->prottedrink-->kvällsmat (totalt sett runt 2g/kg protein)

spoon
2011-01-05, 13:55
Ja det går att bygga på kaloriminus det är svårare men som nybörjare så går det. Här finns en tråd om det
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=132782&highlight=deff+bygga