handdator

Visa fullständig version : Sälja bil privat, hur gör man det bäst?


joko
2011-01-04, 16:31
Om man vill få sålt en bil, är det Blocket man ska lägga ut den på då? Har för mig att det fanns nåt som hette Traderamotor, men det är borta nu eller? Har det bytt namn eller finns det bara inte?

r3mpuh
2011-01-04, 16:33
Om man vill få sålt en bil, är det Blocket man ska lägga ut den på då? Har för mig att det fanns nåt som hette Traderamotor, men det är borta nu eller? Har det bytt namn eller finns det bara inte?
Den du känner till bäst är nog vad andra också känner till bäst=Mest träffar/visningar.

joko
2011-01-04, 16:36
Den du känner till bäst är nog vad andra också känner till bäst=Mest träffar/visningar.

Ja det är ett sunt resonemang. Men jag breddar gärna exponeringen till mer än ett ställe, men jag känner som sagt bara till ett. :)

Brickhead
2011-01-04, 17:13
Blocket är väl det klart bästa.

Jag skulle satsa på det först iaf.

Jhe
2011-01-04, 17:15
Blocket, fick några samtal redan första dagen när jag satte ut min bil, andra dagen var den såld :)

Tomas W
2011-01-04, 17:16
Blocket är det största och det stället flest tittar på, så lika bra att bara sätta ut annons där. De som ska köpa bil tittar på blocket och andra sidor, inte tvärtom :)

saab900
2011-01-04, 17:41
Skriv en bra annons med bra bilder och lägg till en Begagnat-försäkring. Ingen orkar läsa en wall of text. Jag fick min bil såld på 2 timmar när jag satte ut den förra helgen.

Edit: Lägg ingen tid eller något besvär på strulpellar som ska hålla på och konstra och ha bilen levererad hit eller dit, bara ska få igenom lån osv. Håll inte bilen åt sådana personer en sekund. Gör inte affärer med invandrare.