handdator

Visa fullständig version : Hur påverkar socker min deff?


Pretorian
2011-01-04, 13:17
Hur påverkar sockerintaget min deff?

Jag har en bra överblick över vad jag får i mig och hur mänga kalorier men ibland tar sötsuget över och jag tar tex en, eller ett gäng, Digestive-kex. Men hur dåligt är det att få i sig det där sockret. Just nu intalar jag mig själv att det inte är så många kalorier i kexen och då är det ok men jag har fått för mig att just socker har fler negativa effekter än just att kalorimängden går upp.

Kan ni förklara för mig: "like I´m a six year old".

King Grub
2011-01-04, 13:17
Inte alls. Inte så länge det inte handlar om mängder som gör att du har problem att få i dig näringsämnen du behöver på kalorimängden som är kvar.

Pretorian
2011-01-04, 13:25
Så jag kan alltså räkna sockret som vilka kolisar som helst? Och det enda negativa är att jag har mindre plats för protein och fett om jag fortfarande ska ligga på samma kaloriintag?

Men något annat måste det väl vara? Insulin.. jag svamlar bara men jag är säker på att jag läst/hört/sett att just socker gör något med kroppen..

King Grub
2011-01-04, 13:26
Ja och ja.

En måttlig mängd socker påverkar inte kroppen negativt. Definitivt inte vid energiunderskott.

Eddie Vedder
2011-01-04, 13:27
Ät du dina kakor. :) Har du koll på hur mycket det blir totalt sett och får i dig alla essentiella näringsämnen och tillräckligt med protein skadar inte några kakor. :)

Tacos
2011-01-04, 14:19
Tvärt om skulle jag säga. Är du en av dom få som kan stilla ditt sötsug/begär med några digestive kex så är jag verkligen avundsjuk :)

Pretorian
2011-01-04, 14:22
Ok... jag kan inte hålla mig.. jag vräker i mig när jag väl börjat! Är ni nöjda nu?

Tacos
2011-01-04, 14:28
Ok... jag kan inte hålla mig.. jag vräker i mig när jag väl börjat! Är ni nöjda nu?

He he...visste det :)

Bevisar bara att du är som dom flesta andra. Antar dock att du sköter träning och kost bra annars, då gör det inget om man trillar dit då och då.

rippedjack1
2011-01-04, 15:43
Äter ketchup och sylt, under min deff

funkar kanon

ketchup som faktist bara innehåller 85kcal per 100g är inte så farligt

sen äter man inte 100g ketchup,

kanske en matsked max *cupid*

Pretorian
2011-01-04, 15:47
Då blir det ketchup vid nästa biobesök.

Neronin
2011-01-04, 16:12
Då blir det ketchup vid nästa biobesök.

Blandat med chokladvassle? Mums *popcorn*