handdator

Visa fullständig version : Sätta fast flaggor på väggen


Loke
2011-01-03, 15:12
Har ett par flaggor som jag vill sätta fast direkt på en vägg. Jag har försökt att att rulla ihop silvertejp till en dubbelhäftande rulle, men det låssnar efter ett antal timmar. Hål i väggarna orkar jag inte bemöda mig med. Tips?

hahavaffan
2011-01-03, 15:13
Är det gipsväggar funkar små nålar med lite större sånna plast-skallar ypperligt. Finns oftast dessutom i flera blandade färger och då kan man få nålarna nästan osynliga.

z_bumbi
2011-01-03, 15:15
Vad är det för vägg?

Är det din vägg eller en hyresvärds?

JJOHANSSON
2011-01-03, 15:28
dubbelhäftande tejp, annars kan du väl ta väldigt små spikar? (mindre hål iaf) behövs inte mycket för att hänga upp en flagga.

Pzorz
2011-01-03, 15:38
Lim av något slag borde fungera. Säger inte att det skulle vara bättre än ett litet hål men det är ett alternativ.

Ristretto
2011-01-03, 15:44
Lim av något slag borde fungera. Säger inte att det skulle vara bättre än ett litet hål men det är ett alternativ.

Lim och tyg är sällan en bra kombination. Då ska det vara textillim, men det fäster inte på mycket annat än just textil.

Jag tror på nålar, ett gäng knappnålar syns knappt och lämnar inte mycket till spår efter sig.

Loke
2011-01-03, 15:48
Det är betongvägg och jag hyr, kanske över ganska kort tid, så hål känns onödigt och lite omständigt.

Tänkte att det borde finnas någon produkt för det här ändåmålet, men tejp och sånt verkar funka dåligt med tyg.

hahavaffan
2011-01-03, 15:56
S.k. häftkuddar har sjukt bra häftförmåga, och är dessutom ganska enkla att pilla bort efter man är klar med dom. Har fäst mitt vänstra backspegelglas med fästkuddar efter att limmet släppte. Kanske värt ett försök, så länge väggfärgen inte är asgammal eller kass, för då kanske den följer med när du försöker ta bort dom.

Bite
2011-01-03, 16:11
Betongkrokar borde funka om du har någon sorts öglor i flaggorna eller kan tänka dig att göra små hål för krokarna. Du slår i dem med hammare och det blir tre minimala hål i väggen.

Pjotor
2011-01-03, 18:25
Häftkuddar, som någon skrev. Köp en tuschpenna i samma färg som väggen och bättra på ifall den lossnar.

Bullen!
2011-01-03, 20:39
flaggor på väggen är ju förbjudet om man är över 14 år. men ska dom dit utan hål så finns det ändamålsriktiga fästkuddar.

det går även att ha en tunn tråd och fästa med nål i ex trälist i taket.

Loke
2011-01-03, 20:45
flaggor på väggen är ju förbjudet om man är över 14 år. men ska dom dit utan hål så finns det ändamålsriktiga fästkuddar.

det går även att ha en tunn tråd och fästa med nål i ex trälist i taket.

Vad får man ha när man är över 14 då? Ska man bli tvungen att rama in hakkorsen nu?

Anyway, tack för tipsen, var köper man dessa häftkuddar? Ica?

shadowfire
2011-01-03, 21:21
om inte annat så kör tejp eller möbelkuddar på väggen (eftersom det troligen biter bättre på målad betong) och sedan kör du häftpistol genom flaggan.. kommer varken göra hål eller synas o räcker med 3, max 4 slag i överkant så hänger skiten om du nu inte kräver att den ska vara sträckt åt alla hörn.

hahavaffan
2011-01-03, 21:22
Vad får man ha när man är över 14 då? Ska man bli tvungen att rama in hakkorsen nu?

Anyway, tack för tipsen, var köper man dessa häftkuddar? Ica?:laugh::laugh:

De finns lite här och där. Ett välsorterat ICA kanske har, men annars kontorsmaterial-kedjorna typ Svanströms, Gullbergs, Matton? osv.

LoveMachine
2011-01-04, 03:15
Får man överhuvudtaget spika upp en nationsflagga på väggen, om det nu är en sådan det handlar om? Det finns en hel del regler vad man får göra med flaggor och får för mig att man inte ska spika i den, man gör trots allt hål i flaggan.