handdator

Visa fullständig version : Vilket Tillskott för mig som nybörjare?


blejkarn
2011-01-03, 13:49
Som topic lyder. Vilket tilskott är bra för mig som nyligen börjat gymma (gymmar ca. 3 ggr i veckan).
Mina kompisar säger att Whey-80 @ GG är bra och effektivt.
(har dock hört av en kompis som är rutinerad att Whey-80 bara är skit och knappt ger någon effekt.)

Några andra tips eller åsikter om detta?

Tack för all hjälp! :D

WHITEFOLKS
2011-01-03, 13:53
En vassledrink efter passet är det inget fel på men inget man behöver på något sätt för att få resultat.

Det är bara proteiner i pulverform som är enkelt att få i sig, mat går lika bra. Att det inte skulle ge "någon effekt" är bara struntprat, givetvis lite beroende på vilken effekt man förväntar sig.

blejkarn
2011-01-03, 13:55
Om jag är ute efter att bli så stor som möjligt till sommaren 2011 säger vi, Vilket tillskott är det bästa? (Om vi bortser från Anabola och andra sjuka saker:p)

WHITEFOLKS
2011-01-03, 14:18
Det som kommer göra dig stor är bra träning kombinerat med bra matintag.

Vassleprotein är mat som är enkelt att inta så det är inget fel med det. Om du vill så kan du även använda kreatin.

Det finns dock inget tillskott som kommer göra någon jättestor skillnad utan det kommer till absolut allra största del handla om hur du sköter träning, mat och vila. Allt annat som vassle, kreatin, eaa osv. är små detaljer i sammanhanget även om det i sig inte är fel att använda sig av de.

Davperish
2011-01-03, 14:31
Här finns allt du behöver(förutom vilja!):http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=30131
Lycka till.